Allergitråden
Mama Law skrev 2010-03-04 18:26:23 följande:
Ja så mycket finns det inte att ta bort längre vi har att välja på potatis, älgkött, nötkött och vatten. Bara att välja och vraka. Wiking har alltid varit aktiv men när vi började med sprutorna så "dämpades" han men nu är han 100 resor värre och elak har han blivit både mot dagiskompisarna, dagispersonalen och mot oss i familjen. Ja vi får se vart det leder iaf. Fick i dag reda på att det ev. ska bli mottagningskök i skolan där wiking ev kommer att gå senare (ja blir i hela kommunen) höll på att flyga i taket. Hur i hela friden tänker dom. Nu får dom maten lagad i skolan och det finns en bra mattant där som jag redan känner sen den tid wiking gick på dagis här i kommunen och hon är inkörd på vad wiking tål och inte tål (får ju uppdatera naturligtvis). Vet inte hur jag ska göra det är ju trots allt 1½ år kvar tills han börjar, men känner redan nu panik om det blir så.. många frågor som hur säker är maten, kontakten mellan mig och de som lagar maten osv, osv..... bläää vill inte!Trist att han inte mår bra. Men elak kan man ju också bli som "reaktion". Försöker bara intala dig att det inte alls behöver vara något. Samtidigt så är det väl bra att utreda så att man kan få rätt hjälp. Bara det inte sätts "stämplar" som inte stämmer.