BossOrange skrev 2010-01-03 09:33:44 följande:
Rökning och kaffedrickning är väl inte direkt jämförbart... Rökning förpestar ju omgivningen och är oftast inget man vill ha i sitt hem som ickeröckare. Jag dricker tex inte mjölk i vare sig kaffe eller thé (uäck) och har således all rätt att inte ha mjölk på bordet när jag bjuder mina gäster på kaffe/thé? Vad är det för problem att ha ett litet paket hemma? Det är ingen stor grej helt enkelt.Jag bjuder på avec till kaffet då och då och har wiskey hemma trots att jag personligen inte tycker om det. Men jag vet att många andra gör det.Nä, fjomperier "jag gör inte... således får inga andra heller..."
Du har en poäng. Jag dricker mycket sällan the utan mjölk (

) men finns det ingen mjölk när jag är bortbjuden så frågar jag lite försikigt (om det passar sig) annars dricker jag det som det är. Det dör jag inte av.
Ang. kaffe så dricker jag inte alls, inte min man heller och de vi bjuder hem som dricker kaffe är så få att ett paket hinner tas av en-två gåner sen får vi slänga resten för de är för gammalt! Så, vi har nästan alltid snabbkaffe hemma, när min mamma kommer på fika så brukar hon ta med sig en termos med kaffe hemifrån för hon gillar inte snabbkaffe och vet att inte är någon idé att ge oss en kaffebryggare eftersom den bara skulle användas som mest 2 gg/år