• Themis

Allmänbildning att kunna koka kaffe?

Ja vad säger ni här-är det allmänbildning att kunna koka kaffe?

Jag tycker att det är det om man ska kunna servera middag till släkten eller göra sitt för fikarasterna i arbetslivet. Min man håller inte med mig (han dricker inte kaffe och tycker att gäster som vill ha får fixa det själva i så fall).

Själv drack jag inte kaffe före 25 men har ändå kunnat laga det sedan jag var i alla fall tio år. Samt har fått fixa kaffe på arbetsplatser i diverse situationer där det inte ingått i jobbet egentligen-eller är det bara tjejer sånt gäller?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Allmänbildning att kunna koka kaffe?
  • Fiamedbarn

Jag kan inte koka/brygga kaffe och gäster som vill ha det får antingen göra det själva eller instruera mig om hur man gör. Vi har ofta det hemma eftersom min sambo dricker det, men jag tycker inte det tillhör "allmänbildningen". Tycker för övrigt det är ett väldigt märkligt likställande med att dricka kaffe och "ha blivit vuxen" som många äldre gör. Och även med att dricka kaffe och att umgås. När jag jobbade i hemtjänsten ville jag ofta sitta ner och prata men när jag tackade nej till kaffet gick det inte trots att jag sa att jag kunde dricka vatten eller saft eller så. De förstod helt enkelt inte att jag ville sitta ner med dom. Trist!

• Krätchen
    Lindreas skrev 2010-01-03 01:05:13 följande:
    Hehe, alla som dricker kok-kaffe är gamlingar! *sjunger falskt och dansar i otakt*
    *ger dig onda ögat*

Det är ju supergott, jag som är en nollåtta med en fot i Lappland.
    Dricker nästan aldrig kaffe i nollåttaland, men oj vad gott det är däruppe..
  • Gulsåpa
    rasajj skrev 2010-01-02 23:58:53 följande:
    Jag dricker inte kaffe, ingen jag umgas med dricker kaffe, det dricks inte kaffe pa min arbetsplats.. Sa varfor ska jag kunna gora kaffe? Som att man inte overlever utan kaffe..
    Bor du ens i Sverige?
  • Lindreas
    Krätchen skrev 2010-01-03 01:08:34 följande:
    *ger dig onda ögat* Det är ju supergott, jag som är en nollåtta med en fot i Lappland. Dricker nästan aldrig kaffe i nollåttaland, men oj vad gott det är däruppe..
    Men det förklarar ju saken! I Lappland så kokar man ju kaffe över öppen eld medan renarna vandrar runt en och äter renlav. :D
  • Krätchen
    Gulsåpa skrev 2010-01-03 01:08:50 följande:
    Bor du ens i Sverige?
    Förmodligen inte, med tanke på att hon skriver utan prickar.
  • Gulsåpa
    Krätchen skrev 2010-01-03 01:12:20 följande:
    Förmodligen inte, med tanke på att hon skriver utan prickar.
    Vad fan vem man, vissa kanske gör så för att verka special.
  • Krätchen
    Lindreas skrev 2010-01-03 01:11:42 följande:
    Men det förklarar ju saken! I Lappland så kokar man ju kaffe över öppen eld medan renarna vandrar runt en och äter renlav. :D
    Renlav?{#lang_emotions_surprised}
    Näe, men vi äter renskav
  • Gulsåpa
    Krätchen skrev 2010-01-03 01:21:35 följande:
    Renlav?Näe, men vi äter renskav
    Som ni glatt kört på helt själva hoppas jag?
  • Krätchen
    Gulsåpa skrev 2010-01-03 01:22:56 följande:
    Som ni glatt kört på helt själva hoppas jag?
    Näe, som nollåtta köper vi det på ICA.
  • Gulsåpa
    Krätchen skrev 2010-01-03 01:28:24 följande:
    Näe, som nollåtta köper vi det på ICA.
    Uäck.
Svar på tråden Allmänbildning att kunna koka kaffe?