Inlägg från: Lurven83 |Visa alla inlägg
  • Lurven83

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Gosemysan skrev 2010-02-07 20:32:17 följande:
    Claire: Lycka till i framtiden!Lurven 83: Det skiljer bara 2 dagar mellan våra graviditerter, kul att det är så tätt. Var just inne på din profil och läste det jag skrivit i din gästbok tidigare, hahaha, det var värlsrekord i stavfel. Så går det när man har brått antar jag. Eller så blir man extra analfabet av gravid hormoner.
    haha jag knasade mig som fan på jobbet häromdagen haha, det var en tjej på en annan avdelning som hört att jag inte mådde så bra, sa till henne att jag inte mådde så bra heller, får se om jag håller på att bli sjuk, då kom hon med en kommentar när jag var på väg att gå:
    "Du är säkert gravid?
    Och jag bara hahaha och gick vidare. Sen har vi typ som msn på jobb så vi kan skicka snabbmeddelande, så vill jag skvallra för min närmsta kollega som vet att jag är gravid, jag skriva:
    "Vet du vad *** frågade mig när jag var i köket. Om jag var gravid, hahahaha.

När jag inte fick ett svar så klicka jag upp rutan och upptäckte att jag hade skickat till hon som frågade mig från första början.{#lang_emotions_embarassed} Jag bar oj skickade visst till fel person. Och hon bara:
    "haha ett av dem tidiga symtomen på att man är gravid"

Och jag erkände då hur det var men hon lova att hålla tyst.
    Längtar ♥BF~101001♥18 dagar kvar till vul♥
  • Lurven83
    Gosemysan skrev 2010-02-07 22:03:00 följande:
    Hahaha, det kunde lätt hänt mig. Jag har så bråttom när jag skriver och klickar sms, mail och allt sånt. Ja ja, det är väl inte hela världen att din kollega fått veta. Skönt att prostafen hjälper för dig. Var du lika illamående vid din första grav?
    nä faktiskt inte, fast mitt första tecken vid förra grav var att jag mådde illa och på så sätt så testa jag mig, det var en vecka efter bim, minns inte att jag mådde så dåligt på förra, käka inga postafen iaf sen hade jag mycket att tänka på för att min mamma låg döende och jag spendera mycket tid på sjukhuset hos henne.
  • Lurven83
    mojutten skrev 2010-02-08 10:29:31 följande:
    Va kul Nilla att ni fick byta vagnen så att ni fick den ni ville.Ooops Lurven, men det kanske inte är hela världen. Jag har känt mig lite deppig i helgen, lite ur fas kanske eftersom det är ÄL-tider och inte BIM på gång men det känns lite hopplöst just nu. Jag har varit så glad över att jag känt mig så avslappnad sedan jul men nu kommer en  del av känslorna smygande igen, jag hoppas att det bara är en tillfällig svacka. Jag är helt klart glad över alla graviditeter på tråden men det känns som om det på senaste har varit ni som varit så mycket mer aktiva och att vi som fortfarande kämpar på är i minoritet. Det är nog mest mina egna känslor som färgar min bild av det.
    Nä det var ju inte hela världen.

Jag tror det där med deppighet mycket har med vädret att göra med, när det är så mörkt och dystert så blir det inte lättare precis. Man klarar av mycket mer på våren och sommaren.

Men man får försöka tänka positivt, det går åt rätt håll nu iaf
  • Lurven83
    Gosemysan skrev 2010-02-08 18:24:49 följande:
    Vad sorgligt att höra om din mamma, beklagar. Förstår att du hade tankarna på annat än din graviditet då. Min pappa gick bort när jag var 5 år, hur hamskt den än låter så är jag glad över att jag var så liten. Som barn förstod jag inte döden och sorg på samma sätt som man gör som vuxen. Mojutten: Jag förstår hur du känner, jag tyckte det var jobbigt med fl vissa månader eftersom det är så många gravida på forumet. Då struntade jag att gå in här. Kämpa på för det kommer ge resultat i slutändan, frågan är ju bara när.
    Nä det är klart, min bror var 8 år och min syster 16(igår då båda ett år äldr hehe)
    Min bror tog det väldigt "bra" om man säger så, men tycker ändå så synd att han inte kommer minnas så mycket av mamma. Men han får minnas genom oss och prata mer om mamma när han blir stor. Nu är det 8 månader sen hon gick bort och jag trodde aldrig det gick att överleva en sån grej, men man gör det bara. Det tråkiga är väl att det påverkat mig väldigt mycket. Väldigt negativt, man blir liksom rädd för att leva. Men jag hoppas att mina tankar ändras när jag får barn eftersom jag fått en väldig trist syn på livet, till skillnad från min kille som börjar tro att det finns en högre makt. Vilket jag tycker är en fin tanken men kan absolut inte tro på det.
    Längtar ♥BF~101001♥17 dagar kvar till vul♥
  • Lurven83
    Vacker Utsikt skrev 2010-02-08 21:49:18 följande:
    Beklagar verkligen din förlust Lurven! O så sitter jag här o skriver om hur jag o min mamma bråkar o går varandra på nerverna.. Inte alls meningen att vara så okänslig! Kan inte föreställa mig hur det måste kännas.. *kramar*
    Ingen fara, men när man blir oensa så ska man försöka tänka att det är inte så man vill skilljas åt. Men jag hade väl också mina stunder med mamma det har vi alla. Ibland känns det jätte tungt men det blir ändå lättare med tiden att leva med det, man tänker fina minnen men det är en lång process. Det som smärtar mest är nog att det inte gick att prata med henne och att hon inte kunde prata så man kunde ha dem här sista orden. Hon var ganska förvirrad där hon låg och fick inte ut mycket ljud. Vet inte varför hon dykt upp så mycket i mitt huvud nu. Men min kille påminner mig varje gång att jag ska ju själv bli mamma. Och då håller jag huvudet högt och blir stark. Känner styrkan av min mamma som en gång fanns.
    Längtar ♥BF~101001♥17 dagar kvar till vul♥
  • Lurven83
    mojutten skrev 2010-02-09 12:17:38 följande:
    Jag är inte religös men ibland kanske universum balanserar lite så att din förlust av någon du älskar ersätts av någon ny att älska
    vad fint skrivet
    Längtar ♥BF~101001♥16 dagar kvar till vul♥
  • Lurven83
    Vacker Utsikt skrev 2010-02-09 12:32:02 följande:
    Det är en klok tanke, verkligen. Jag avskyr att t ex gå o lägga mig ovän/oense med mannen, ska tänka på det när det gäller mamma oxå. Förstår att du kanske tänke extra mycket på din egen mamma nu när du själv ska bli mamma. Det är mycket man går igenom rent psykiskt när man väntar barn och många saker ställs på sin spets. Du får hämta styrka i att hon ser dig och är överlycklig över sitt väntade barnbarn!
    Fy vad fint skrivit, blir rörd av det du skrev. Ska försöka tänka så
  • Lurven83
    heavensangel skrev 2010-02-09 17:05:35 följande:
    Har sovit middag men en viss liten bebis ville tydligen inte att jag skulle sova på vänster sida. Sparkade flera gånger.  :) Så jag fick vackert sova på höger sida.
    hihi
  • Lurven83
    Ranunkeln skrev 2010-02-09 18:22:55 följande:
    Gud vad jag längtar efter sparkar!! Får snällt vänta ett par veckor till...
    jag med men det dröjer längst för mig, hihi. Får njuta av dem jag får i drömmarna ist. Hihi drömmer mycket om bebis.
  • Lurven83
    Nilla21 skrev 2010-02-10 09:10:22 följande:
    ooo ja ibland har jag de fortfarande lite då och då men kommer ihåg jag var iofs i vecka 17 eller om de var i vecka 18 jag kunde ju inte ens gå men de var molvärk vi trodde de var uvi ju men de var livmodern som växte...hur är de med er gravida är ni lika arga att man får gå upp på natten för att kissa? jag satt på toa i natt och svor att då skönt de var när man inte behövde kissa på natten...sen tänker jag på de som inte är gravida som ändå måste upp o kissa så jobbigt... men det är väl bara att vänja sig..i två dygn nu harj ag försovit mig från skolan tur att de inte är lektioner i förrmiddag utan jag endast har i Eftermiddag så jag missar inget idag... Har någon av er lösnaglar? jag har haft de i 3 år och börjar undra när jag tog och höll min svägerskas barn nu så tyckte jag de kändes obehagligt med naglar.. så efter tre år ska jag nog ta bort dem efter maj månad :O  jag kommer bli deppig jag är nagelbitare annars alltid varit :S äckligt ja vet men hoppas att jag kan fokusera på bebisen istället för naglarna sen.
    jag är intelångt gånget men måste nu gå upp 2ggr varje natt för att kissa, skit jobbigt, hur blir det längre fram, jises, haha
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4