Inlägg från: Lurven83 |Visa alla inlägg
  • Lurven83

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

claire skrev 2010-01-25 13:58:12 följande:
    Jag har en jättekonstig smak i munnen. Började nog i gårkväll tror jag.. Kan absolut inte placera den, men den gör att all mat smakar skitskumt. Jag tänker lite på om det kan ha blivit något denna månaden, men herregud, jag är ju på BIM-10! Det kanske kan vara början till en förkylning?? Phu. Många tankar i huvudet.
    oj vad jag längtar till denna bim! Helt säkert din tur att plusa nu!
    Längtar ♥BF~101001♥33 dagar kvar till vul♥
  • Lurven83
    Tian 10 : åh vad bra! Litar på dig!
  • Lurven83
    Tian 10 : fy kom på att det är 2 månader till innan jag går in i trimens 2 haha. Aja hoppas tiden går fort.
  • Lurven83
    Nilla21 skrev 2010-01-25 20:28:41 följande:
    weiiiiiiii grattis... då e du i trimester 2 nu eller har varit sen vecka 13 tror jag eller 14 hmm nå ja jag har själv 3 par mammabyxor... o två mamma tröjor jag gillar mest vanliga tröjor annars så de funkar men de e byxorna som måste kännas bekvämt..
    oj vad jag längtar till jag kan köpa mamma kläder! När började ni köpa mammakläder??

Jag har redan svullnat upp och hoppas på att det lägger sig igen, och verkligen för tidigt nu med mamma byxor haha. Men jag får så ont i magen av mina byxor nu. Tarmarna är helt instängda haha. Trivs inte alls i jeans mer.
    Längtar ♥BF~101001♥32 dagar kvar till vul♥
  • Lurven83
    Fan vad sur jag är! Skrev värsta långa inlägg och så sluta internet fungera, så försvann all text. nu blir det ett kort inlägg ist för jag är så sur!
    hihi
    kim86 skrev 2010-01-25 21:16:57 följande:
    Hej allihopa.Jag har inte skrivit här innan. Blev tipsad av lurven.. =)Jag plussade igår, o starkare idag. Bor o trivs i malmö. Kan vara kul o se o följa alla o vart ni väljer bvc, mvc osv..Fråga på om ni undrar vad det ör för filur som infiltrerat er tråd bara.. =)
    Försöker igen välkomna dig! Ocg grattis igen!
    claire skrev 2010-01-25 22:06:52 följande:
    Jaa.. somsagt så kan jag inte definiera det som metallsmak eller blodsmak.. men det kanske det det är? Jag ligger ju på typ äl+6 eller nåt.. jag hoppas att det är förnågot bra som jag ska stå ut med denna konstiga smak...
    Sen skrev jag att jag var säker på att du skulle plusa!!
    Nilla21 skrev 2010-01-25 22:09:04 följande:
    vem här inne hade ischias?jag tror att det är det som kommer upp när jag gör vissa saker ont i ryggslutet och ner mot rumpan typ svanken, de gör riktigt ont o lägger ja mig ner kommer ja knappt upp igen ( om jag har ont just nu) för de gör för ont känns då som en elefant sitter på mig o jag bara inte kan komma upp..ska tillägga att det mest kommer när jag dammsuger ! Jag MÅSTE sluta dammsuga... men det är som ett gift måste o eftersom sambon inte gör de var dag måste jag...
    och till dig skrev jag längst suck. jag har själv ischias, fast inte så mycket längre, jäkligt rädd dock att få det igen när eftersom jag är gravid, har ju hört att det är vanligt. Man kan testa genom att så rakt på benen och böja sig mot golvet och då drar det liksom i skinkan. hihi kankse svårt att testa med mage. men lättast är att gå till en läkare, sjukgymnast eller kiroprakter och kan kolla vad det är hos dig!
  • Lurven83
    Nilla21 skrev 2010-01-26 09:44:16 följande:
    jag köpte mina två första mamma byxor i vecka 6 haha men tyckte de var jätte obekväma för ja hade ingen mage än och konstigt nog tyckte jag de var sköna vid vecka 16/17 igen...jag har jätteproblem fick gå i tighs o med de stövlar så ont ja hade i fötterna varje kväll hade ju inga andra byxor mina jeans var alldeles för små... det räcker ja går upp 1 kg med jeans så e de obekväma.
    hihi ok då är jag inte ensam om att känna så iaf hihi. Nä jag kommer nog vänta längre än v 6 går in i v 6 på lördag, så lite väl tidigt hihi.  Men jag måste köpa en hel del nya kläder i vilket fall om jag inte han ha jeansen. Måste ha träjor som täcker rumpan om man har tights.
  • Lurven83
    SailorGirl skrev 2010-01-26 09:56:58 följande:
    Tänk om tjejerna i högstadiet visste det *haha*
    hahahahah jag dör!! Så jäkla bra!! Hade ett snack om det men min fars fru, och då ser jag att min halvsyster på 14 år drar över tröjan över rumpan *fniss*
  • Lurven83
    Malmötös80 skrev 2010-01-26 09:35:58 följande:
    Hoppar in här också. BF juli. Har ej vågar bli medlem på FL, men nu är jag i v 14. Bor i stan, nygift, 30 år i år, Arbetar i Kph.Har inte tid att surfa, men ibland, när jag har ledigt skulle det vara trevligt att få tips samt dela med sig tips.
    Välkommen! Vad skoj med fler malmöbor!
  • Lurven83
    SailorGirl skrev 2010-01-26 10:31:30 följande:
    Awww! Det är när man ser sånt som man inser att de är så små, och minns hur stor man själv kände sig i den åldern
    hahah eller hur, dem små söta, min syster fyller 17 den 31 januari och jag ser henne fortfarande som lite hihi. Tänk hon är ju snart myndig. Oj vad stor man själv var i den ålder.
  • Lurven83
    SailorGirl skrev 2010-01-26 11:00:38 följande:
    Ja, men sen går det utför, allteftersom erfarenheterna tickar in Känner mig mindre vuxen nu, än innan jag blev myndig. (Fast mer vis, så klart )
    hehe känner igen mig själv i det du skriver
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4