Inlägg från: Lurven83 |Visa alla inlägg
  • Lurven83

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

claire skrev 2010-01-21 10:12:53 följande:
    Absolut. Det jag blir upprörd över är hur samhället tycks styra HUR man ska välja.Varför står det överhuvudtaget "Boys socks" på ettpar strumpor som jag kanske vill köpa till en flicka? Det är ju lite att försöka styra anser jag.Men sen kan man ju strunta i etiketten och go for it ändå. Känns inte speciellt lönt att bli så upphetsad på Maxi direkt
    hihihi
    Längtar ♥BF~101001♥
  • Lurven83
    Subklavia skrev 2010-01-21 22:36:17 följande:
    Allt gick jätte bra idag på KUB-testet. Hade 1/11244, så risken var väldigt låg. Var helt fantastisk att få se den lilla sprattla omkring i magen. Jag är super glad!
    Åh vad kul att höra!
    Längtar ♥BF~101001♥
  • Lurven83

Vad kul att handla mamma kläder. Kommer ihåg när jag pratade om det själv och bara vänta på att bli gravid.

Idag har jag fått super ömma bröst, fick sova på rygg hela natten och putta bort sambon då och då. har varit lite lite ömma, men pang sa det i natt.

Längtar ♥BF~101001♥
  • Lurven83
    Nilla21 : vad skönt att äntligen fatta det. Hoppas det inte tar 20 veckor innan jag fattar det bara låter som evigheter just nu hihi.

Tror verkligen inte det är någon fara för barnet att vara förkyld,

Zix : oj låter jobbigt, men prata med din barnmorska, hon borde ju veta.
    Längtar ♥BF~101001♥
  • Lurven83

Försöker ringa gynekolog för att få en tid för vul. Första tid i maj, haha då är det inte lönt precis.

Längtar ♥BF~101001♥
  • Lurven83
    Nilla21 skrev 2010-01-22 11:10:03 följande:
    emmaultraljudsklinik rekomenderar jag men de kostar ju :S Maj herregud så länge :S
    ja inte lönt med vul då.

Fast min kille tycker det är dyrt med 1000kr, tycker jag med iofs. Men han är gnällig.
    Ska säga till han idag att jag inte hittar någon att vi får gå på emma. Det blir ju 500kr var i så fall hihi
    Längtar ♥BF~101001♥
  • Lurven83
    Nilla21 skrev 2010-01-22 12:00:00 följande:
    precis och för mig var det värt det... man fick bra bilder de var mysigt där o allt kändes skönt att ha sett bebben... vi ska dit igen nu den 6 e vi gillar verkligen emma vi skiter inte pengar vi iheller hahah men vi känner att vi vill ha bra bilder o att vi vill veta könet
    ja jag måste bara övertala min kille, han säger att jkag ska ringa till trelleborg och lund ect. jag skrev att jag försökt ringa runt, vilket jag också har men inte lönt liksom. Och jag vill ju behålla min barnmorska i limhamn.
    Längtar ♥BF~101001♥
  • Lurven83
    Nilla21 skrev 2010-01-22 12:27:20 följande:
    men bara för att du gör vul nånannanstans betyder de väl inte att du måste byta bm?  vad jag förstått har de flesta vanliga MVC inte tillgång till Ultraljud.
    nä sant. Men jag ger upp, orkar inte ringa runt. Vet att emmakliniken är bra och har precis övertalat samobn. Har bokat den 27 februari då är jag på första dagen på v 10. Är super glad och helt spänd. Hoppas nu allt går vägen fram tills dess.

Sista hade jag ma, men vad jag läst så är det väldigt ovanligt. Och det känns som rätt och bra denna gången
    Längtar ♥BF~101001♥
  • Lurven83
    Nilla21 skrev 2010-01-22 12:35:55 följande:
    ja de e ovanligt du kommer bli mamma 1 oktober och ni kommer vara så glada när ni ser hjärtat ticka på er mini
    tack vad glad jag blir
    Längtar ♥BF~101001♥
  • Lurven83
    FamiljenBrocka skrev 2010-01-22 12:43:52 följande:
    Hade du inte kunnat beställa en tid på kvinnokliniken? Eller det kan man inte bara sådär om det inte är något akut?
    nä dem anser inte att ett ma är tillräckligt tyvärr.
    Längtar ♥BF~101001♥
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4