Inlägg från: Lurven83 |Visa alla inlägg
  • Lurven83

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

claire : ja jag tror att du redan nu är gravid
    Längtar ♥BF~101001♥32 dagar kvar till vul♥
  • Lurven83

Vad kul!! Man blev ju nervös när en efter en droppa av! Då är vi 3 iaf

• Lurven83
    Vacker Utsikt skrev 2010-01-26 13:58:41 följande:
    Hade jättegärna följt med på promenaden om det inte vore för lunginflammationen.. Börjar bli riktigt less på att gå här hemma o känna mig som en nittioåring. Bara att gå till dagis imorse tog alla mina krafter.. Men en fika snart, nästa vecka kanske?, orkar jag nog med! Är det fler än jag som är hemma om dagarna eller passar en kväll bäst?Idag har jag fått leverans från HM, beställde ett par leggings, hoppas de är bra!
    Själv går jag i Limhamn, kommer inte ihåg vad den heter

Oj du får krya på dig!
  • Lurven83

Jag känner precis som dig kim! Super jobbigt, någon sa här att det brukar hålla i sig till v 12 men det är ju olika.

• Lurven83
    kim86 skrev 2010-01-26 14:32:11 följande:
    åhh herre gud, 2 månader av detta,, kan ju knappt hålla huvudet uppe.. =)Jag trodde det skulle komma lite smygande, men detta var bara pang bom. Kom i förrgår.. Helt knockad.. okej, men det får man stå ut med..
    för mig har det det gått i vågor men var faktiskt värst dem första dagarna, så kanske är lite tröst att det kan bli lite pytte lite bättre, jag fick ju tom gå hem från jobb första trötta dagen för det blev för mycket. Men det kan ju också vara att jag har vant mig lite vid tröttheten.
  • Lurven83
    kim86 skrev 2010-01-26 14:52:55 följande:
    ja, man kanske inte ska ta ut alla saker i förskott.. =) hihimen jag kommer definitivt behöva massa mamma böcker..Jag har typ på söndagen och lite igår läst ut över hlava "från a till bebis",jag behöver massor med tips, Mest för att jag ska ha ngt att tänka på, så man inte går runt o funderar tills man blir galen.. =)
    ahh läser du den? Jag är bara i början av boken och den är riktigt bra. har med beställt en massa fler böcker, nästa jag ska läsa är uppdrag:gravid. Någon som läst den?
  • Lurven83
    kim86 skrev 2010-01-26 15:21:21 följande:
    ja, den är superrolig.Hört att Katarina Januchs böcker ska vara bra med..ska väl köpa dem också..men skriv gärna en lista om du vet några andra bra så ska jag beställa dem. Jag vill helst inte låna, för jag är en fena på att klottra i böckerna.. =)hihi
    haha jag med. jag har ju inte hunnit läsa några böcker än, håller ju på med den på smällen.

Några jag beställt är:
    COULL, MIA:GRAVIDITETSHANDBOKEN : 370 VA

IOVINE, VICKI:HANDBOK FÖR GRAVIDA ELLER

SUNDEVALL, DICK:DU SKA BLI PAPPA

NORBERG, SOLVEIG:NAMNGUIDEN : 3142 NAMN
  • Lurven83

Tack för en skön promenad.

Men måste tyvärr beklaga mig, jag och sambon skulle gå till mobilia och köpa lite mat och fick då lite ont i magen, han ville tvunget köpa kläder och en massa. Så gick han till provrummet och blev aldrig klar. Jag stod och försökte hänga/stötta mig på nått klädställ och hade sån värk i ryggen. När han till slut var klar så gick han så fort, och jag kunde inte gå fort för det högg i magen. Och kändes som håll där nere. När jag var på väg hem kunde jag knappt gå. Så nästa gång blir det nog bara en runda Blev ju lite längre idag. Men fattar inte hur jag kan ha sån jäkla ryggvärk.

Och nu känns det jätte mycket i sidan fast jag vilar, och bränner och sticker hela vägen till mellan bena {#lang_emotions_yell}

Längtar ♥BF~101001♥30 dagar kvar till vul♥
  • Lurven83
    SailorGirl skrev 2010-01-26 23:19:11 följande:
    Ooo! Sweet Det är säkert för att ditt pyre växer så det knakar Fast jobbigt att det ska göra ont, så klart :-/ Får hoppas h*n ger dig färre sorger framöver!På den här sidan stan bakas det för fullt Känns som om vi är lika laddade nu, mannen och jag. Hade värsta snacket häromnatten eftersom han uppfattat mig som att jag bara vill ha en söt bebis och jag uppfattat honom som totalt ointresserad. Vi kom ju lyckligtvis fram till att båda hade fel Kändes mycket bättre sen. Har kommit på honom med att snegla på barn och Katterna bär han omkring på som om de var nyfödingar och jag blir alldeles kär och tänker "Mina barns far" Har erkänt för Kärleken att jag spanar på barnvagnsmodeller på stan (Brio Go ligger bra till) och funderar på allt mellan dammsugningsdiskussioner (oftare om man har små som kryper) och studentplakat (hur mycket bör man lägga sig i barnens studieval?). Sedan i påskas har det hänt att jag sagt till mannen att jag värper när mina ÄL-smärtor kommer och idag fick han order om att inte vara för trött när han kom hem (Och japp, han valde horisontalmambo framför att pressa på gymmet).Dags att krypa till kojs! Ses imorgon!
    Vad skönt att ni pratat ut. Det behövs ju ibland.

Känns lite bättre i magen och rygg idag. Känns ju fortfarande men jag får tänka på att det är något positivt är ju något som växer där inne. Haha bara det att så som det känns borde det vara jätte stor nu haha.,
    Längtar ♥BF~101001♥29 dagar kvar till vul♥
  • Lurven83
    Tian 10: ska absolut tänka på det, trodde bara inte att man skulle känna av så mycket tidigt i graviditeten. {#lang_emotions_surprised}
    Längtar ♥BF~101001♥29 dagar kvar till vul♥
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4