Inlägg från: Lurven83 |Visa alla inlägg
  • Lurven83

Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4

Gullan : jo det är klart, det kommer vi tycka. kommer nog kosta mycket mycket mer pengar sen när bebben ska komma *fniss*

hmm.. skumt, jag brukar iofs aldrig ha spottings så jag vet tyvärr inte vad det innebär om man skulle vara gravid eller inte. Men hoppas det är grav iaf
    Längtar ♥BF~101001♥
  • Lurven83
    SailorGirl skrev 2010-01-22 19:49:11 följande:
    Grattis! Laurentiikliniken i Lund gav mig en tid två dagar efter att jag ringde dem. Sen var ju gynekologen ett ufo, men jag fick ett VUL iaf.
    haha är det sant aja jag har gett upp redan och går till emma
    Längtar ♥BF~101001♥
  • Lurven83
    Zixi skrev 2010-01-23 01:46:36 följande:
    Läskig video, jag hoppas att min flicka är lugnare!!!
    ">

haha oj!!! Ser ut som en alien där inne hehe. Vad galet.
    Längtar ♥BF~101001♥
  • Lurven83

Idag gick jag in i v 5, gu vad långsamt.

Ikväll ska vi hem till en vännina som fyller år, hennes kille och min kille är bästa kompisar och jag måste gå. Har funderat på hur jag ska göra med drickan. Men det blir nog om någon frågar. Att jag vill inte dricka när jag nyss slutat röka för då är risken att jag öker ju. hihi då kommer dem bara tänka på att gratta mig för att jag slute etc.

Min kille lova att vi inte skulle vara där så länge, skönt. För jag är så trött och slö, så jag kommer inte orka många timmar.

Det roliga är att jag motiverar min kille att inte dricka enligt han. Ha ha. Och han funderar på att sluta för min skull. Då sa jag att du ska sluta för din egen skull. Dåsa han att han har ju provat för sin egen skull flera ggr så nu får han prova nått annat.

Trevlig helg tjejer!{#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_tongue_out}

Längtar ♥BF~101001♥
  • Lurven83

oj vad sugen jag blev på ikea, men jag tror nog inte jag får gå på ett tag, av killen då. Jag har tendens att shoppa loss och nu när jag är gravid så har jag märkt att jag inte bara får sug efter mat, även på kläder och grajer. Ha ha idag fick jag ett ryck och köpte 9 st trosor. Sa till sambon när vi skulle handla mat att jag måste bara ha en massa nya trosor. Och jag kände så glädje i hela kroppen av det. resten av dagen har jag nog pendlat mellan att gråta och skratta, suck. Riktigt jobbigt emellanåt.

Sen har vi ju bestämt att vi ska spara in på pengar nu, men snart så blir det ikea weee...

Längtar ♥BF~101001♥34 dagar kvar till vul♥
  • Lurven83

Vad händer med Gosemysan ?? Hon har ju bim imorgon.

Längtar ♥BF~101001♥33 dagar kvar till vul♥
  • Lurven83

Fy vad är det ni åkt på?

• Lurven83
    Tian 10 skrev 2010-01-25 10:49:31 följande:
    Usch, låter inte som jag vill ha det som du hade. Har inte tid att vara sjuk. Har max 9 veckor kvar att jobba (om Lill-killen vill vara kvar hela tiden). och har lite tidspress också. Får hoppas att min strategi att vara hemma idag fungerar och jag är frisk imorgon.
    oj vad tiden går snabbt, inte mycket jobb kvar, måste vara skönt. 

Har ingen aning hur det funkar, men man måste väl ta ut semester om man ska vara ledig innan man ska föda.?
  • Lurven83
    claire skrev 2010-01-25 11:17:54 följande:
    Nej, man får ta ut mammapeng (föräldraledigt) tidigast 2 månader innan BF. Så har det varit innan iaf..
    aha så man kan välja det själv vad bra att veta.
  • Lurven83
    SailorGirl : Jag är oskadd! Var inte jag! Fy vad hämskt. Jag brukar faktiskt cykla på sommaren, vår och höst. Men nu när det är snö och sånt så cyklar jag inte.

Jag är så trött i huvudet. Villl vara pigg och den här tröttheten dödar mig. Ibland känner jag att jag bara vill bli sjuk och ligga hemma i en vecka så har den tiden gått liksom. hihi. Jag är ju så på gränsen nu. Och hur länge kommer man vara det.
Svar på tråden Vi som bor i Malmö och är gravida eller planerar barn - del 4