Inlägg från: Mimmi 71 |Visa alla inlägg
  • Mimmi 71

Sytråden spinner vidare - röd tråd

sorbet skrev 2010-02-15 11:41:11 följande:
    Jag inser att jag behöver en genomskinlig pressarfot till CoverPron för att kunna göra applikationer...Är det nån som vet om man kan få tag på den billigare än hos min lokala handlare nånstans? SMD? Säljer dom tillbehör separat?
    ?????

Skall du sy applikationer med CPn?
  • Mimmi 71
    ak74 skrev 2010-02-15 12:45:28 följande:
    Oj, Vad heter nu den pressarfoten...? En pressarfot med en mojäng i mitten som hjälp för att kunna följa en söm/linje... Jag gav nog omkring 250 kr... Vad ligger clear wiew foten på i pris då?
    Är det centerfootguide du menar?
  • Mimmi 71
    sorbet skrev 2010-02-15 12:34:19 följande:
    Ja, nu när jag har den vill jag använda den så mycket som möjligt Nämen jag skulle vilja använda kedjesömmen, eftersom den är elstisk. Jag gillar att sy hela figuren färdig först innan jag syr fast den på plagget, och då vill jag sy fast den med raksöm, men gärna en elastisk sådan...
    OK! Jag som tycker det är så svårt att svänga, men då använder jag inte kedjesömmen så mycket.
  • Mimmi 71
    ak74 skrev 2010-02-15 13:56:29 följande:
    Nu Mimmi!  Nu har jag sytt gardiner till köket efter att ha inspirerats av dig. Tackar!! Bild kommer i bloggen efter att jag fått upp gardinstången igen. Jag var duktig och spacklade igen hålen innan jag målade. Nu ska jag passa på att höja stången lite. Undra om gubben ska träna idag  Antagligen får jag leta reda på skruvdragaren själv...  
    Kan du skicka över lite inspiration till mig också, för jag har fortfarande inte sytt dem, de är endast tillklippta {#lang_emotions_embarassed}
  • Mimmi 71

Tack! Får se om det kan komma upp några gardiner till helgen - söndagen är åtminstone obokad

• Mimmi 71
    Bling1975 skrev 2010-02-16 14:24:03 följande:
    Då får jag ta ett varv på HM, jag har några bodys från Lindex och POP redan som jag kan kolla på men jag behöver absolut byxor och lite fler storlekar.
    Pop kläder är jag helst såld på. Bra i storlek, inte för små och inte för stora och dessutom rätt så snäva i pasformen. Det gillar jag.
  • Mimmi 71
    78Misan skrev 2010-02-16 16:23:13 följande:
    haha jag har fullt shema det närmsta denna helgen ska jag bort med maken, sen den 24 feb ska jag kika på mailingbags o gå på Meandi party, den 26 feb blir det symässan i göteborg med en kompis, den 28 firar vi min födelsedag i v försent, 7 mars ska jag ha klädparty meandi, den 18 mars ska jag ha spaparty, den 19-21 mars ska jag åka o hälsa på en tjej från FL, den 28 mars fyller sonen 3 årSen ska jag ju då hinna jobba oxå och fortsätta renovera Kan någon länka till den lilla symässan i Gbg igen snääälllla
    Jag har gjort nästintill alla mina pass - skall jobba på lördag sedan har jag en hel del lediga helger. Skall bli så skönt! Längtar efter att sy igen, kanske skall man umgås med vänner också så att de inte helt glömmer bort en
  • Mimmi 71

Jag vill också gå på syfestival. Kanske kan man klämma in detta efter några inplanerade möten i Strängnäs och Eskilstuna på förmiddagen?

Hmmm, lovade ju lite halvt att vi skulle till badhuset på fredag eftermiddag. Varför skall schemat vara så hektiskt för?

• Mimmi 71
    yrväder skrev 2010-02-16 17:35:08 följande:
    Japp, jag vet. Nu har du mejl
    Skickat tillbaka igen
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd