Inlägg från: Mimmi 71 |Visa alla inlägg
  • Mimmi 71

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Tycker det verkar vara väldigt mycket pengar ??????

• Mimmi 71
    78Misan skrev 2010-01-22 19:46:02 följande:
    hmmm ska man testa att brodera ut dom i microfleece???? bomullstyg fransar ju sig......
    Kan du inte testa att köpta bomullsband eller liknande och brodera på. Använd filmoplast.
  • Mimmi 71
    Litenloppa84 skrev 2010-01-23 09:47:55 följande:
    hej!jag ska snart bli med overlock är tanken.. men vilken?vad är skillnaden mellan janome 644 å 744??har ni något bra tips på en symaskinsaffär i sthlm?jag vill helst inte handla över nätet, jag vill känna å klämma och komma med 2000 dumma frågor=)/lotta
    Enda skillnaden vad jag har förstått är att 744 hasr en friarm. Tror dock inte att man har någon nytta av friarmen för den är iallafall stor och bökig för att använda. Skall man sy exv ärmmudd och benmudd så syr man ju iallafall omvänt.
  • Mimmi 71
    gewjyn skrev 2010-01-24 11:38:55 följande:
    Fler namnbandsfrågor: Det var ju någon/några som hade beställt band i flera färger och hade bild på dem i sin blogg, är det någon som vet vem det var eller har en länk? Jag tänkte att jag kunde se lite färgexempel där :) I övrigt undrar jag vad ni tycker om storleken på lapparna från mina namnband. Jag tycker att det känns som att de är lite stora att sy på barnkläder bara rakt på, lagom runt en kant, men då måste man ju antingen flytta fram texten så att det blir en tom bit att vika in, eller skriva sitt namn två ggr. Fördelen då är ju att man kan dela på lapparna och få flera, men jag har ett ganska långt namn, 8 bokstäver och jag är rädd att om jag skriver det två ggr så blir texten för liten. Snälla, kom med lite input i det här, så jag kan bestämma mig och skicka iväg min beställning
    nyfiQen skriver jag två gånger, mao 7 bokstäver och tycker att de blir bra. Här ett exempel på delad lapp. http://1.bp.blogspot.com/_FREOH7nOP6E/Sogv_YAJI-I/AAAAAAAADa4/v4zKNUppPpE/s1600-h/rosa+moln+-+nyfiqen.jpg

Här kan du se lite olika färger. http://4.bp.blogspot.com/_FREOH7nOP6E/SfAy1JPlmwI/AAAAAAAAC6I/Giyx4PrzHts/s1600-h/lappar.JPG
  • Mimmi 71
    GOBLIgobli skrev 2010-01-24 23:23:23 följande:
    Mohaha, sömnadsointresserade sambosar är en vild chansning.
    Jag försökte engagera sambon i att bestämma kontrastfärg på en brun vårjacka jag skall sy till helgen, men han stod som ett frågetecken {#lang_emotions_sealed} Får fråga någon annan istället
  • Mimmi 71
    Fiffa5 skrev 2010-01-25 07:58:57 följande:
    Kan man blanda velour och inerlock på samma plagg??  Funderar på att sy en tunika i velour och ha ärmarna i interlock....eller blir det knasigt?
    Tycker jag att man kan.
  • Mimmi 71
    Kaja skrev 2010-01-25 08:33:28 följande:
    Nu har jag sorterat in alla tyger i mitt nya skåp. Det ser riktigt fint ut. Men, jag har massor med tyger över. Suck... Skulle behöva sälja av en del som ändå inte kommer att bli använt, men jag orkar inte fota och lägga upp på Tradera...Funderar på att skicka av massor till välgörenhet i stället....
    Åh, så härligt det låter med nystädad tygförvaring. Det arbetet har legat på prio 1 i flera veckor hemma hos mig men ändock blivit bortprioriterat. Jag måste förstärka mina upplag för hyllplanen i  garderoben för de ramlar ner. Kanske för mycket tyngd på dem För tillfället ligger fullt med interlock över alla muddar och jag orkar inte fixa detta. Vid senaste S&S beställningen så blev det gissningslek om vilka muddfärger som snart var slut (Höjden av lathet, jag vet! )
  • Mimmi 71
    madebyinferno skrev 2010-01-25 22:24:27 följande:
    kommer på saker jag när jag syr som jag ska fråga om men sen tar det ett tag innan de flyter upp till ytan när jag väl sitter vid datorn iaf, någon som har en Janome CP med bandkantare som har lust att fota exakt hur det ser ut vid pressarfoten, alltså hur alla grejer är inställda för hur jag än vrider på skruvar och flyttar kitet så blir det inte riktigt bra... vet inte hur många meter provband jag gjort slut på under helgen
    Om du kikar in hos mig under Tips och Trix så kan du se en hel mängd foton på CPn med bandkantare.
  • Mimmi 71
    Tjej 83 skrev 2010-01-26 10:17:09 följande:
    hej hej här kommer ja igen!  va lääänge sen ja sydde nåt men nu vill ja sy igen!kikar in i era bloggar då o då   vill sy jackor till barnen till våren med fleece + nåt snyggt tyg.  vad för fleece kan man köpa då?tack för hjälpen 
    Själv är jag på gång att sy en vårjacka till min lilleman. Det blir i brun Pelamrera (teddy) köp hos Tygpysslingen. Till foder skall jag ha Jny´s turkosa vågade ränder och jackan skall prydas med en del broderier. Modellen kommer ifrån den senaste Ottobre - en jacka uttan luva i mindre storlekar som jag letat efter länge
  • Mimmi 71
    78Misan skrev 2010-01-26 10:50:57 följande:
    Sådär nu har jag haft besök av 2 tjejer från skatteverket. Dom har hjälpt mig med lite ändringsanmälningar och gett mig massa tips o info
    Spännande!

Personalen från skattemyndigheten är till för att hjälpa och ge råd och inte att "stjälpa" som är den vanliga och icke överensstämmande uppfattningen.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd