Inlägg från: Mimmi 71 |Visa alla inlägg
  • Mimmi 71

Sytråden spinner vidare - röd tråd

GOBLIgobli skrev 2010-01-05 16:44:19 följande:
    Bloggadress är big no no av samma anledningar som vi redan inte får lägga ut den här i tråden. Har haft och fick hörvel!.
    Jag misstänkte detta men kanske att man skulle pröva var min tanke. Tror inte jag gör det nu
  • Mimmi 71

Tack Kaja, Tiro och Gobli!

Trevligt att kunna visa lite bildbevis direkt i tråden, fast å andra sidan så är det kanske smartare att leda in intresserade i bloggen I denna tråd spelar det nog ingen roll.

• Mimmi 71
    Kaja skrev 2010-01-06 08:08:38 följande:
    Jag klurade på det. För rent tekniskt så har jag inget till försäljning i min blogg. Jag har allt sådant i webbshopen. Det finns ju några som har en pysselblogg och en blogshop, hur funkar det för dem??
    Vet faktiskt inte. Själv hänvisar jag ifrån bloggen till försljningsssidan och då är det som Gobli säger "nono".
  • Mimmi 71
    ak74 skrev 2010-01-05 23:41:13 följande:
    Hur lägger man in bilder här?
    Jag lade in bilden i mitt galleri och därifrån kopierade jag och klistrade in i inlägget. Inga konstigheter.
  • Mimmi 71

Är det bara jag som tyckte fordonstyget var extremt tunnt. Kanske bra sommartid, men det var ju nästan så man såg igenom det.

• Mimmi 71
    ursulae skrev 2010-01-11 11:00:06 följande:
    Nu är det många jag läst som har rullkniv och skärmatta och jag börjar fundera: det kanske man skulle ha?! Jag har tidigare tänkt att det bara är bra om man ska klippa (eller skära såklart då!) små tygstycken, annars måste man ju fösa tyget runt på den där skärmattan. Hjälp mig! Till korta kantband förstår jag poängen men om man ska skära ut ett långt kantband, använder ni kniv och matta då också? Och använder ni den till att skära ut tygstycken till kläder också? Jag är förvirrad men nyfiken!
    Japp! Jag viker S&S mudd fyrdubbelt så det får plats på mattan och skär. Toppensmidigt!
  • Mimmi 71
    ursulae skrev 2010-01-11 11:14:49 följande:
    Varför är den svår att förvara? Det är väl bara en platta? Går den inte att ställa på golvet mot en vägg eller hylla eller något? Dum fråga kanske ;)
    Jag har min platta liggande på tillklippnings/pysselbordet. Gör ju inget att ha den inunder när jag pysslar med annat. Skall jag vara ärlig så blir tillklippningen för det mesta på köksbordet och på pysselbordet sker allt annat sidoarbete med sömnaden. På mitt sybord (0,7*1,6 m) så finns det inte plats med så mycket mer än mina 4 symaskiner (har dem två och två åt vart håll med skrivbordets kortsida mot väggen).
  • Mimmi 71
    Skumboll skrev 2010-01-12 12:19:10 följande:
    Jag tänker bara på min huskylock som dånar som bara den när man syr. Den är med andra ord vansinnigt högljudd.
    Bernina kan jag annars rekemendera om man vill ha en OL som går tyst och mjukt.

P.S Varför blir min text grå?
  • Mimmi 71
    Beror på vilken modell du väljer - värstingen som jag tror heter 1300 edyl har täcksömmar. Kaja tror jag har en sådan.
  • Mimmi 71
    ak74 skrev 2010-01-13 11:17:35 följande:
    Jag har precis kantat en body med CP:n och i varenda skarp sväng hamnar vänsternålen utanför kantbandet. På raksträckorna blir det perfekt. Hur ska jag justera för att det ska bli perfekt även i svängarna?
    Håll kantbandet på plats mha pincetten i svängarna.

Hos mig är det bara symaskinerna som sjunger när jag syr  tycker att det blir för mycket ljud om radion är på också. Är lillemannen med så brukar det vara TV4Anytime med Postis Per, Boblins eller Chuggington.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd