Inlägg från: Mimmi 71 |Visa alla inlägg
  • Mimmi 71

Sytråden spinner vidare - röd tråd

78Misan skrev 2010-01-26 11:53:02 följande:
    Jag hade ju fyllt i fel på min anmälan så jag fick hem ett beslut om att jag from April skule betala 20700:-/ mån till dom o det stämmer ju inte. Så jag ringde dom förra v och dom va här idag och hjälpte mig med Ändringsanmälan och jag fick lite info ang dom nya momsregler o kassaregistrer regler/undantag o massa broshyrer gick vi igenom Dom va supertrevliga och hjälpsamma
    21 000:-/mån låter mycket. Du måste ha en rejäl omsättning

Skönt att ni fick ordning på det och i slutändan blev det istället positivt med lite information dessutom.
  • Mimmi 71
    madebyinferno skrev 2010-01-26 13:08:03 följande:
    vad ska jag sy av stretchfrottén, vad passar??
    Utanpåtröjor och muddbyxor, kanske?

Jag har både sytt muddbyxor och en huvtröja av min fyndadee stretchfrotté (kan ses "inne hos mig")
  • Mimmi 71
    Indratvillingmamma skrev 2010-01-27 13:06:05 följande:
    Har inte Bibbi det?
    Nej Bibbi har inget sådan. Jag frågade häromdagen då jag är på jakt efter ett till en väska som skall sys i helgen
  • Mimmi 71
    Fiffa5 skrev 2010-02-01 15:07:58 följande:
    Nu har jag äntligen testat att sy en body! Blev faktiskt helt ok! Men jag var nervös när jag bankade i tryckknapparna....tänkte att nu går det väl hål så att jag får kasta bodyn. Men det gick bra, dock kom väl inte knapparna helt symmetriskt om man skall vara petig... Hur gör ni andra när ni sätter i tryckknappar för att få dem precis där ni vill? Har ni ngt bra tips? Bild på bodyn: fridoli.blogspot.com/2010/02/body.html
    Jättefin!

Kopntrollfreak som jag är så använder inte jag mig utav ögonmåttet Jag markerar mitten på bodyn (både fram och bakstycket) med en penna som försvinner av sig själv. Där sätter jag mittenknappen, sedan markerar jag 2-2,5 cm på var sida (det mindre måttet på minibodies) och sätter de övriga knapparna där.
  • Mimmi 71
    Bling1975 skrev 2010-02-02 09:31:51 följande:
    Jag är också feg. Kör dem i minst 4 grupper, ljusa, mörka, varma och kalla. Men är de tryckta på vitt som elefanterna och molnen så vågar jag blanda mer.
    Säger detsamma.

Sedan har jag ett kvickprogram på min maskin som endast tar 30 min som jag brukar använda mig utav till just förtvätt  Sedan åker tygerna in i torktumlaren för en rejäl omgång.
  • Mimmi 71
    ErikaFika skrev 2010-02-01 20:54:49 följande:
    Puffar för frågan om mudden från SoS. vill också veta innan jag beställer.. Ingen som kan svara på det?
    Kan meddela att det turkosa är en helt annan färg än den tidigare varit Nu är den mer "turkos" och betyligt mörkare. Som S&S babymancheter eller som de gamla turkosa kaninerna. Beställde tyvärr inte den i senaste omgången utan fick tjuvkika på den då vi gjorde en sambeställning. Inser att den "måste" jag bara ha så det får bli ytterligare beställning.
  • Mimmi 71
    Fiffa5 skrev 2010-02-02 09:58:21 följande:
    Puff, ingen som vet!?
    Det beror väl lite på hur lång stickningen är. Behövs den vara stretchig eller inte? Är det endast några cm stickning så stretchar ju det övriga tyget tuillräckligt, skulle jag tor. Mina stickningar på exv kantnaden är ju korta så de behöver inte vara stretchiga och därför använder jag mig av vanlig raksöm. Stickningen som håller ned midjemudden på muddbyxor behöver dock vara stretchig och där använder jag mig utav förstärkt raksöm (orkar sällan köra CPn där ).
  • Mimmi 71
    Mimmi 71 skrev 2010-02-02 10:08:03 följande:
    Det beror väl lite på hur lång stickningen är. Behövs den vara stretchig eller inte? Är det endast några cm stickning så stretchar ju det övriga tyget tuillräckligt, skulle jag tor. Mina stickningar på exv kantnaden är ju korta så de behöver inte vara stretchiga och därför använder jag mig av vanlig raksöm. Stickningen som håller ned midjemudden på muddbyxor behöver dock vara stretchig och där använder jag mig utav förstärkt raksöm (orkar sällan köra CPn där ).
    Hoppas ni kan tyda min text? Inser att jag faktiskt måste kontrolläsa min text när fingrarna springer över tangenterna
  • Mimmi 71
    yrväder skrev 2010-02-02 12:10:29 följande:
    har dom återgått till den gamla kvaliteten nu då? skulle behöva lite färger men drar mig....
    Jag har inte riktigt hunnit att granska kvalitén riktigt. Det turkosa var nog (det var ju tyvärr inte mitt tyg så jag kan inte kontrollera) något tunnare men inte rundvävt. Jag beställde enbart brun och jag kan kanske kolla och jämföra lite när jag kommer hem från jobbet.

Återkommer med en utvärdering.
  • Mimmi 71

Gällande overlockmaskiner så måste jag tjata om Bernina. Har en urgammal Bernina Bernette (säkert 25 år) som syr helt underbart. När jag väl köper en ny OL så blir det en Bernina igen och jag kommer att behålla min gamla.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd