Bor du i Göteborgsområdet och funderar på att donera ditt barns navelsträngsblod ? Läs det här först!!!
Precis, man blir verkligen förbannat! Man tror ju så klart att man ska kunna lita på att man får all viktig information, både på mvc och förlossningen , men så smusslar de bakom ryggen på en för att de är ute efter ens barns blod
Det är i det där vita kuvertet om donation som det står så här :
"Kan mitt barn påverkas av att navelsträngsblod sparas?
Nej, det finns inga risker för ditt barn eller dig att donera blodet. Moderkakan och navelsträngen fyller ingen funktion för ditt barn eller dig efter att du har fött ditt barn utan moderkakan slängs i vanliga fall. Oavsett om Du väljer att donera moderkakan eller inte tas Du och Ditt barn omhand på samma sätt."
Det här borde verkligen vara något för Uppdrag Granskning, Kalla Fakta eller liknande . Någon som vill hjälpa till med det? Det funkar inte om det bara är jag som gör det, eftersom detta är så osannolikt och de därför lätt kan tro att jag bara är en galen kärring som fått en fix idé.
Men ju fler galna kärringar, desto större chans att de höjer på ögonbrynen och börjar undersöka det här.