ÄD på KS/Huddinge tråd 6
Startar om tråden såg att den går ut idag
Här är länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m46314565.html
Startar om tråden såg att den går ut idag
Här är länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m46314565.html
Hej allihop!
Vi var utan ström i 7 timmar i går kväll! De sista 3 timmarna kom & gick strömmen, mer av än på. Till sist tändes de flesta hus runtomkring vårt & det kom elbilar av olika slag som trixade här utanför. Efter midnatt kom strömmen åter. Vi höll på att göra lasagne & tvätta när strömmen gick.. Snacka om att man är beroende av el! I sovrummet sjönk det från 20 till 17 grader. Vi vuxna klär ju oss utan problem om det blir kallt, men svårt med en 6 månaders bebis på natten om temperaturen droppar.. Det var en fröjd när elen kom tillbax!
I dag har vi varit på promenad & nu ska vi bara vara inne resten av dagen & njuta i vårt varma, elförsedda hus
Pricken- struligt att de bytt säng-mått på IKEA! Många som drabbas av det kan man tro. De flesta jag känner har spjälsängar därifrån, inkl vi själva.
Bette- Hoppad ni har det trevligt i Kista.
Kram
Hon sov 2 timmar själv i natt, skönt. Men inte lika skönt var det för mig som hade huvudvärk så jag kunde inte sova. Så typiskt.
Pricken- kamin är inte dumt! Vi pratade om det i mörkret i går. Den dagen ekonomin tillåter blir det något sånt. Hoppas det blev fint hemma efter svärmors besök
Adam kräktes en enorm kaskadkräkning i dag, när han låg & sov!! Allt blev kräksigt. Stackars liten att vakna upp mitt i en kaskad som forsar ur munnen. Men, han var lugn som en filbunke till skillnad från Mamma Han låg i spjälsäng & jag, för ovanlighetens skull, i sängen bredvid & hade inte somnat. Men, vi somnade om skönt sen. Hoppas att hans mage sköter sig i kväll. Innan vi började med smakportioner bajsade han flera ggr varje dag, men nu har det blivit en gång varannan dag ett tag. Har gett honom katrinplommonpure´. Nu har maken nyss kommit hem efter jobbstart i dag. Har vant mig vid att ha honom hemma. Men, snart ärt det fredagsmys igen
Ha en bra kväll allihop! Kram
Hej på er,
Här har vi infört nattrutiner, jag nattammar honom i gästsängen i hans sovrum och sedan så myser vi ett tag och efter det lyfter jag över honom i spjälsängen och lägger honom i nestet och så får han nappen och så lägger jag en mysfilt ovanpå och så drar jag igång hans mobil ovanför honom och så spelar den musik för honom, efter det går jag ut från rummet och så får han sova ifred.
Ha en superkväll/natt
Bette
Hej hopp,
Vilken skrikig dag em..
Maken har ju börjat jobba och varje gång efter ledighet (igår) blir F som tokig och vägrar vara hos honom, mycket märkligt. Tycker att det är lite tidigt för sådant beteende eller?
Fick henne att somna nu efter maten, hon har velat amma hela eftermiddagen/ kvällen och eftersom hon redan har magknip måste det gå en timma iaf innan hon får mat igen så det har blivit mycket napp idag.
Nu som sagt sover hon så det är bäst att passa på även om det brukar gå 3-4 timmar på natten.
Hoppas att Ni andra får sova!
Ankie
Hej på er,
Hoppas att allt är bra med er. Idag skall vi iväg till mina föräldrar och äta lunch och gå på promenad jag, C och vovven. Hoppas ni får en underbar dag.
Inatt har C sovit från kl 22:15-03:45 och sedan från 04:25-08:30 så det har varit en supernatt. C brukar vara gnällig mellan kl 21-22 och då vill han gå och lägga sig. Nu skall jag fortsätta morgonamma.
Bette
Bette: Herregud vilket mönsterbarn du fått. Vad han sover bra, skönt. I natt blev det att hon låg hos mig igen. Testade sängen länge och väl men icke sa nicke. Just nu känns det som att hon kommer sova hos mig för all tid och evighet, men det borde nog ljusna någon dag.
När dottern var riktigt liten så var ofta sömn onödigt enligt henne En grej som funkade väldigt bra var musik på låg nivå och vaggning i babysittern eller i famnen.
Stora tjejen sov mkt bättre om nätterna, trodde jag skulle ha samma tur med minsta-men tji fick man "bortskämd."