• Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6
  • AmelieS
    plupp06 skrev 2009-12-29 22:30:02 följande:
    Jag har varken tagit någon spruta eller spray utan påbörjade direkt med östrogentabletterna.Amelie: Växer magen? Jag vill att min mage ska börja komma fram nu, är nu i vecka 15+1 och man kan inte ens ana att jag skulle vara gravid. Ska börja på vattengympa för gravida i januari och det kommer ju bli pinsamt då alla andra med sina magar kommer undra vad jag gör där....men vad jag läst så är det vanligt att det bara säger pang och magen börjar växa.
    Jag har fått en liten mage nu, går in vecka 20 idag, 19+0. Beroende på vad jag har på mig för kläder så syns det mera eller mindre. Visst är det många som kommenterar att det inte syns att man är gravid. Det är skönt i alla fall att jag inte gått upp så mycket i vikt ännu. Jag är normalviktig och har en platt mage i vanliga fall så det borde synas då tycker man. Jag har börjat på yoga för gravida för fyra veckor sedan och kände mig lite utanför då bland alla stora magar, men det är skönt att börja med mammaträningen i tid, knipövningar, andningsövningar osv.

Estra, har du berättat på jobbet ännu?
  • Emmylou
    Bette skrev 2009-12-30 16:04:26 följande:
    Hej Emmy, jag bor i Järfälla så det är en bit från stan också. Vi kanske kan ses i norrort och fika/promenera.Härligt att golvet blev klart. Vi har också ekgolv i hela huset förutom i köket som det är klinkers, det är bra när man har hund och barn, det är lätt att göra rent i köket. Vi har inte inrett Christians rum än, det får bli när han blir lite större, när han är runt ett år. På fredag skall jag ställa mig i dagiskö. Står ni redan i dagiskö? Är det lätt för er att få dagisplats?Bette
    Hej! Jag tar gärna emot er/ dig här hemma hos mig, den som har bil eller orkar ta sig kommunalt förstås. I så fall om ett par veckor eller så. Vi står i dagiskön sedan A var 6 veckor, det är då man får ställa sig i kön här. Vet faktiskt inte hur lätt det är att få plats, men har inga vänner som inte fått plats till barnen. Kruxet är att han ska börja i januari & då är det ju svårare att få plats än i augusti då flera slutar som börjar skolan. Nu ska jag gå & lägga mig bredvid A. Sov gott allihop!
  • Bette
    Emmylou skrev 2009-12-30 23:03:51 följande:
    Hej! Jag tar gärna emot er/ dig här hemma hos mig, den som har bil eller orkar ta sig kommunalt förstås. I så fall om ett par veckor eller så. Vi står i dagiskön sedan A var 6 veckor, det är då man får ställa sig i kön här. Vet faktiskt inte hur lätt det är att få plats, men har inga vänner som inte fått plats till barnen. Kruxet är att han ska börja i januari & då är det ju svårare att få plats än i augusti då flera slutar som börjar skolan. Nu ska jag gå & lägga mig bredvid A. Sov gott allihop!
    Hej,

Jag tänkte att Christian skall börja på dagis när han är drygt ett år, jag ska plugga då till dsk tänkte jag, så det blir väl kanske inte heltid som han går. Det vore trevligt att titta förbi er om några veckor. Inatt har det varit kaos från klockan 02:30 till klockan 06:00, sedan så sov han som en stock till klockan 10:00. Vi har beställt ett babynest av en kvinna som lagt ut på blocket så det får vi på måndag, hoppas att han gillar den bättre än vagnen och kan komma till ro lättare efter nattamning. Hur var det för er efter nattamning, var det lätt för A att somna om?

Gott Nytt År! {#lang_emotions_cheers}

Bette
  • Emmylou

Hej alla!

Bette- Tuff natt ni haft. Hoppas du har lite energi över till nyårsaftons-kväll.

A har vaknat tätt i natt & ätit. Maken gick upp med honom i morse så jag fick sovmorgon. Lovely! Adam somnar om under tiden han ammar på natten, har alltid gjort det. Det svåra har varit att få honom att somna på kvällen, men sedan jag ligger i sängen & ammar får han somna ordentligt & sen bär jag över honom i hans säng. Tidigare satt jag i soffan & ammade sista gången på kvällen & när jag skulle lägga ner honom då vaknade han ofta. Kanske blir svårt att vänja av honom med att somna om till amning sen när han ska sluta amma, men det får ju man ta då. Du är välkommen om några veckor Bette!

Ni andra är självklart också välkomna hit, vi bestämmer tid senare. Bor som skrivet i Åkersberga, norr om Sthlm.

Vi ska hem till vänner i kväll som bor på gångavstånd, de har en bebis som är 2 månader äldre än Adam- så det blir lugnt. Skönt att inte resten av sällskapet slår klackarna i taket & spelar "Happy new year" på högsta volym & rewiend
    Vad ska ni andra hitta på sista kvällen 2009?

Gott Slut & Gott Nytt År önskar jag er alla Mammor & Mammor to be! Kram

• Bette
    Emmylou skrev 2009-12-31 12:28:26 följande:
    Hej alla! Bette- Tuff natt ni haft. Hoppas du har lite energi över till nyårsaftons-kväll. A har vaknat tätt i natt & ätit. Maken gick upp med honom i morse så jag fick sovmorgon. Lovely! Adam somnar om under tiden han ammar på natten, har alltid gjort det. Det svåra har varit att få honom att somna på kvällen, men sedan jag ligger i sängen & ammar får han somna ordentligt & sen bär jag över honom i hans säng. Tidigare satt jag i soffan & ammade sista gången på kvällen & när jag skulle lägga ner honom då vaknade han ofta. Kanske blir svårt att vänja av honom med att somna om till amning sen när han ska sluta amma, men det får ju man ta då. Du är välkommen om några veckor Bette! Ni andra är självklart också välkomna hit, vi bestämmer tid senare. Bor som skrivet i Åkersberga, norr om Sthlm. Vi ska hem till vänner i kväll som bor på gångavstånd, de har en bebis som är 2 månader äldre än Adam- så det blir lugnt. Skönt att inte resten av sällskapet slår klackarna i taket & spelar "Happy new year" på högsta volym & rewiend Vad ska ni andra hitta på sista kvällen 2009? Gott Slut & Gott Nytt År önskar jag er alla Mammor & Mammor to be! Kram
    Jo lite energi har jag över för ikväll. Vi får gäster, ett par som kommer över och äter middag och så där, det blir mycket lugnt.

Jag vet inte hur man skall få honom att somna om på natten när han ammat? Någon som har något bra tips ni kan komma med så är jag oerhört tacksam.

Bette
  • Emmylou

Bette- jag har en bärsele, Manduca. Men sele har du säkert redan provat. Inte alla barn som gillar sele, men A har alltid somnat som en stock i den. Jag står & gungar djupt med böjda knän, sätter på en skiva med lugn musik som vi lyssnat på sedan han var nyfödd & John Blund är där på ett kick. Ibland vill han bara titta på allt runt omkring (det var iofs inget problem när han var så liten som C), men då lägger jag en tunn filt så han inte ser, det gör susen. Sen sjunger jag alltid samma sång när innan det är sovdags på kvällen, Trollmor- min favorit. Hoppas d ordnar upp sig med C:s sömn. Ha det så trevlgt i kväll! Kram

• AnkieG

Jag har bil så jag skulle oxå kunna komma förbi och fika.

Freja sover i sin säng utan något runt omkring henne, hon ligger på en babykudde och har sedan ett täcke på sig och det går kanon. Ammar henne i sängen sittande när hon vaknar och lägger över henne sedan, hon somnar i princip varje gång efter amningen när jag lägger upp henne på bröstet för rapning så det är rätt skönt.

Gott nytt år och god forsättning så hörs vi nästa år igen.

• Pricken76

Fika låter trevligt!

Jag bor söder om Sthlm, men har bil, så det borde inte vara något problem att åka hem till Emmy....om du nu vill ta emot oss alla. Säkert lättare att ses hemma än att få plats med ett helt gäng barnvagnar på ett café i stan
    Gott Nytt År önskar jag er alla.
    Vill så gärna: Håller tummarna för dig!!!!
  • Bette

Natten har varit kanon, liten sov från tolvslaget till kl 05:00 och sedan amning och promenad ute vilket var mycket mysigt och så sov han från kl 06:30 till 09:30 och sedan amning igen i sängen och sedan sov han bredvid mig till kl 12:00, det var så mysigt, så idag är jag utsövd. Skall försöka få honom att sova så varje natt från kl 00:00 till kl 05:00.

Emmy: Jag hoppas också att du vill ta emot oss alla.

Kramar

Bette

Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6