ÄD på KS/Huddinge tråd 6
Startar om tråden såg att den går ut idag
Här är länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m46314565.html
Startar om tråden såg att den går ut idag
Här är länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m46314565.html
Hej alla!
Bette- Tuff natt ni haft. Hoppas du har lite energi över till nyårsaftons-kväll.
A har vaknat tätt i natt & ätit. Maken gick upp med honom i morse så jag fick sovmorgon. Lovely! Adam somnar om under tiden han ammar på natten, har alltid gjort det. Det svåra har varit att få honom att somna på kvällen, men sedan jag ligger i sängen & ammar får han somna ordentligt & sen bär jag över honom i hans säng. Tidigare satt jag i soffan & ammade sista gången på kvällen & när jag skulle lägga ner honom då vaknade han ofta. Kanske blir svårt att vänja av honom med att somna om till amning sen när han ska sluta amma, men det får ju man ta då. Du är välkommen om några veckor Bette!
Ni andra är självklart också välkomna hit, vi bestämmer tid senare. Bor som skrivet i Åkersberga, norr om Sthlm.
Vi ska hem till vänner i kväll som bor på gångavstånd, de har en bebis som är 2 månader äldre än Adam- så det blir lugnt. Skönt att inte resten av sällskapet slår klackarna i taket & spelar "Happy new year" på högsta volym & rewiend
Vad ska ni andra hitta på sista kvällen 2009?
Gott Slut & Gott Nytt År önskar jag er alla Mammor & Mammor to be! Kram
Bette- jag har en bärsele, Manduca. Men sele har du säkert redan provat. Inte alla barn som gillar sele, men A har alltid somnat som en stock i den. Jag står & gungar djupt med böjda knän, sätter på en skiva med lugn musik som vi lyssnat på sedan han var nyfödd & John Blund är där på ett kick. Ibland vill han bara titta på allt runt omkring (det var iofs inget problem när han var så liten som C), men då lägger jag en tunn filt så han inte ser, det gör susen. Sen sjunger jag alltid samma sång när innan det är sovdags på kvällen, Trollmor- min favorit. Hoppas d ordnar upp sig med C:s sömn. Ha det så trevlgt i kväll! Kram
Gott nytt år tjejer! Ha en riktigt trevlig kväll.
Jag har bil så jag skulle oxå kunna komma förbi och fika.
Freja sover i sin säng utan något runt omkring henne, hon ligger på en babykudde och har sedan ett täcke på sig och det går kanon. Ammar henne i sängen sittande när hon vaknar och lägger över henne sedan, hon somnar i princip varje gång efter amningen när jag lägger upp henne på bröstet för rapning så det är rätt skönt.
Gott nytt år och god forsättning så hörs vi nästa år igen.
Fika låter trevligt!
Natten har varit kanon, liten sov från tolvslaget till kl 05:00 och sedan amning och promenad ute vilket var mycket mysigt och så sov han från kl 06:30 till 09:30 och sedan amning igen i sängen och sedan sov han bredvid mig till kl 12:00, det var så mysigt, så idag är jag utsövd. Skall försöka få honom att sova så varje natt från kl 00:00 till kl 05:00.
Emmy: Jag hoppas också att du vill ta emot oss alla.
Kramar
Bette