• Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6
  • Emmylou

Hej på er!

Klart ni alla är välkomna hem till mig! Vi får bestämma tid när vardagslunken är åter

Hoppas alla hade det trevligt i går/ i natt. Vi hade det bra hos vänner. Promenerade hem vid 3- snåret. A somnade om nerbäddad i vagnen. Väl hemma var han piggelin men somnade till sist i bärsele. Jag sov 3 timmar med 1 uppehåll för amning... Lite mosig kan man säga.. Maken som skålat i riktig skumpa fick sova ut. Nu ska vi snart på promenad i det vackra vädret, i em blir det en efterlängtad tupplur.

Kram & Gott Nytt År!

• plupp06
    AmelieS skrev 2009-12-30 18:09:16 följande:
    Estra, har du berättat på jobbet ännu?
    Nej, tänker nog vänta tills RUL i vecka 19/20 innan jag berättar på jobbet. Men börjar magen synas innan så får jag väl berätta..

Gott nytt år alla!!

Var hos några vänner igår och åt gott och hade det allmänt trevligt. Skönt med några extra dagar ledigt från jobbet.

Ang resan hem till Emmylou har jag har ingen bil, men jag är van att åka kommunalt Vi ska nog köpa bil snart, då vi troligtvis ska flytta om någon månad. Där vi bor nu är det nästan omöjligt att ha bil då det inte går att få tag på parkeringsplatser samt att man måste flytta bilen från gatan var och varannan dag pga städning. Det kommer bli ett stressigt januari och februari då vi nu kontaktat en mäklare för att sälja vår nuvarande BRF. Lite nojjiig att det ska bli svårt att sälja nu då det enligt mäklaren kommer läggas ut mängder av lägenheter till försäljning i januari. Fotografen kommer redan om några dagar så det är väl dags att sluta hänga på FL och istället ta fram moppen{#lang_emotions_wink}
  • Bette
    plupp06 skrev 2010-01-01 13:24:12 följande:
    Nej, tänker nog vänta tills RUL i vecka 19/20 innan jag berättar på jobbet. Men börjar magen synas innan så får jag väl berätta.. Gott nytt år alla!! Var hos några vänner igår och åt gott och hade det allmänt trevligt. Skönt med några extra dagar ledigt från jobbet. Ang resan hem till Emmylou har jag har ingen bil, men jag är van att åka kommunalt Vi ska nog köpa bil snart, då vi troligtvis ska flytta om någon månad. Där vi bor nu är det nästan omöjligt att ha bil då det inte går att få tag på parkeringsplatser samt att man måste flytta bilen från gatan var och varannan dag pga städning. Det kommer bli ett stressigt januari och februari då vi nu kontaktat en mäklare för att sälja vår nuvarande BRF. Lite nojjiig att det ska bli svårt att sälja nu då det enligt mäklaren kommer läggas ut mängder av lägenheter till försäljning i januari. Fotografen kommer redan om några dagar så det är väl dags att sluta hänga på FL och istället ta fram moppen
    Vad härligt att sälja lägenheten och köpa nytt, det låter underbart. Jo det är bara att ta fram moppen och storstäda.

Igår var mycket lugn kväll, våra gäster gick strax efter tolvslaget, de var också mycket trötta. Killen i sällskapet hade dessutom varit förkyld och var på sluttampen och höll precis på att bli frisk så han var inte heller så pigg på något festande och maken han har åkt på halsfluss och käkar antibiotika så han drack inte heller alkohol och jag drack inget och inte den andra tjejen heller. Vi skålade dock i champagne vid tolvslaget, det var trevligt. Sedan sov vi alla till kl 05:00 och C sov jättebra sedan under morgonen också. Det enda som var var att mina bröst var överfulla med mjölk, det läckte massor från det andra bröstet när jag ammade honom vid kl 05:00. Idag på förmiddagen har jag badat C, det var mysigt.

Hoppas att han sover från tolv till kl 05:00 inatt igen, jag ska jobba mot det.

Jag har inte prövat vår babybjörn ännu, är det inte risk för att han jämt vill bli buren då eller?

Bette
  • villsågärna38

Hej tjejer!

Vad mysigt det låter att träffas med bebisarna och fika. Hoppas att jag ska kunna gå på liknande fika om ett år med en egen bebis {#lang_emotions_smile}
    Själv har jag mått urkass i ett par dagar. Blev en tidig nyårsafton med bara lite skumpa och igår låg jag hela dagen. Superont i huvudet, svettningar, blodvallningar, yrsel, krypningar i benen - ja en massa biverkningar från sprutan men idag är det bättre iaf så idag ska det bli långpromenad och lite mer sociala aktiviteter. Hoppas verkligen att det är värt det och att vi får tillbaka ett ägg i v.6 eftersom jag måste vara nedreglerad så himla länge, finns ju roligare saker än att vara en klimakteriehäxa - tycker visst maken med, hi, hi {#lang_emotions_smile}

Stora nyårskramar i efterskott till er alla och god fortsättning!!  {#lang_emotions_heart}

• plupp06

Villsågärna: Låter jobbigt med dina biverkningar, men när du tänker på vad slutresultatet förhoppningsvis kommer bli av alla hormoner du proppar i dig så kanske det känns lite lättare.

• anirac1

Hallå
    Sorry för jag inte har uppdaterat Er... Min igångsättning gick åt pipsvängen... Så det blev akut snitt den 25/12 kl 22.08 föddes sonen Texas. 46cm lång och 2770gr. efter ha vart på BB ngr dagar så har vi nu äntligen kommit hem. Å vi mår bra och försöker få lite rutiner. Han äter mest hela tiden å e en glad liten "skit" =D Kan ännu inte riktigt förstå att jag nu är MAMMA??? Men det är helt underbart å fantastiskt jag bara myser ;)
    Massor av kramar till Er alla som kämpar. Åter igen vill jag ge Er hopp eftersom det tog 10 år för mej att få denna skatt jag nu har i min famn.... Ge inte upp det blir Er tur med snarare än ni tror.

• Hinos

Grattis anirac {#lang_emotions_smile} juldagen är nog en bättre födelsedag än julafton. Skönt att allt gått bra!!

• plupp06

anirac: Ett stort grattis, vad underbart att din son äntligen är här!

• villsågärna38
    plupp06 skrev 2010-01-03 00:44:17 följande:
    Villsågärna: Låter jobbigt med dina biverkningar, men när du tänker på vad slutresultatet förhoppningsvis kommer bli av alla hormoner du proppar i dig så kanske det känns lite lättare.
    Tack Estra!!! Mår mycket bättre idag då det värsta är nog över nu. Kram
Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 6