ÄD på KS/Huddinge tråd 6
Startar om tråden såg att den går ut idag
Här är länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m46314565.html
Startar om tråden såg att den går ut idag
Här är länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m46314565.html
Blev så nyfiken på vad babynest var så jag googlade lite
Ett tips om man inte vill köpa en färdig så kan man sy en egen om man har tid över (ska vara lätt att sy enligt andra iaf, men jag som knappt klarade mig igenom syslöjden ser detta som en stor utmaning
)
http://fagerlunds.net/trean/BabyNest.htm
Hej på er,
Hoppas att ni får en underbar helg allihop. Själva skall vi snart iväg och låna barnkläder av en kusin och sedan skall vi fika med en kompis till min man, han har ej träffat C än. Kompisen heter också Christian.
Inatt har C sovit från kl 22:15-05:40 i ett sträck och sedan från kl 06:20-09:30. Nu skall jag käka frukost och sedan göra mig iordning och göra C iordning också.
Hur ofta badar ni era bebbar?
Trevlig helg
Bette
Hej allihop!
Här har det skrivits massor ser jag!
Pricken- det låter inte farligt dyrt för kaminen. Men, vi har ingen skorsten så det skulle rulla iväg ordentligt..
Bette- håller med om att du verkar ha en mönsterbebis
Vi badar Adam 1 gång i veckan. Har en kompis som är ssk på hud, hon säger att det är det bästa intervallet. Bebisar blir ju oftast inte så smutsiga att det inte går att torka av där det behövs med en tvättlapp. Undvika schampo och andra rengöringsmedel ska man oxå göra så länge det går (men det visste du säkert redan). Vi badar A i vatten & tillsätter lite barnolja mot slutet. Hur länge tror du bebisen kan ligga i baby-nest? Adam kanske är för stor redan, typ 70 cm lång & väger runt 8½ kg. Han tycker om att sova i vagnen där det är trångt & har börjat vända sig till mage i sömnen
I natt hittade jag honom sobandes på mage 2 ggr..
Estra- Katter & bebisar har nog ungefär samma krav när det gäller estetik
Sy du ett Estra-nest!
Vi har varit på en härlig promenad i vintersolen. Jag har gjort kycklingpure´som A ska få smaka på snart, blandat med broccolipure´. Blir första gången han äter nån typ av kött. Spännande med smakportioner! Snart kan vi byta ut ett amningsmål mot annan mat.
Kram allihop & hoppas ni får en mysig helg!
Sovandes skulle det ju stå
Vi badar O ca 1 ggr per vecka. Har inte stenkoll, men inte är det ofta
. De blir inte så smutsiga, bara lite kräksiga vid halsen. Varje morgon tvättar jag halsen, ansikte och händer. Rumpan putsar man desto oftare.
Hello girls!! Emmy lou - har flera vänner vars barn sover bäst på magen och de har då köpt sk andningslarm till bebisarna för att vara på säkra sidan. Om han sover bäst så kanske du ska testa? Det är ju det som Anna Wahlgren rekommenderar i sina sovakurser också. Bette - det där med babynest verkar ju toppen!!! Det ska jag komma ihåg om det nån gång funkar för oss. Min syster har även haft vår gamla babyvagga till sina barn och den har också funkat topp. Många bebisar verkar gilla att gunga när de ska sova. Själv har jag hört att jag somnade och sov som en liten stock i den när jag var liten!!!
En fråga till er mer erfarna - är idag 12 dagar sedan jag tog min nedregleringsspruta (Procren) på dag 2. Har fortfarande bruna flytningar, som absolut sista dagens mens. Inte mycket men ändå, är det normalt? Kramar till er alla