Jag kan ju även tillägga att jag väldigt gärna skulle uppleva känslan man hade som barn igen. Då man inte ännu visste vad ansvar var, att få känna sig totalt trygg och säker och lycklig. Vem skulle inte vilja uppleva den känslan?
Jag tänker på detta:
"jag tror inte att ngn födds till att vilja vara bebis som 30-åring. det har hänt något under utvecklingen varför man måste gå tillbaka till det stadiet. "
Jag fattar inte varför man skulle anse att det är sjukt att vilja vara bebis? Hur många gånger hör man inte hur folk säger "tänk att vara barn igen?" eller "Åj om jag också skulle få sitta i vagnen sådär och bli runtskjutsad?" osv.. Hur många har inte tänkt tanken "tänk att vara barn igen?"?
Tänk då om man hitta ett sätt att få uppleva den känslan igen? Rätt fantastiskt skulle jag kalla att det var då. Jag har då själv inte känt på den känslan igen, av absolut trygghet, att inte veta ens vad ansvar heter osv men tänk om man fick det? Vad skönt!
Är jag sjuk? Är alla mänskor sjuka som skulle vilja slippa känslan och stressen av ansvaret ibland? Är man sjuk då man bara en gång tänkt tanken på att man skulle slippa vara vuxen, slippa alla räkningar, slippa allt och vara barn igen? Alltså jag tror att över hälften av alla mänskor tänkt den tanken någongång i livet.