jag tycker att det är bara sjukt.
man kan undra va som har hänt i de här personernas barndom? var har d gått snett ngnstans?
att vilja vara bebis o att någon tar hand om en.-.. det känns som att människan måste gå tillbaka dit för att uppfylla det som inte har blivit så som d skulle när man var bebis.
I psykologi Freuds psykoanalytiska teori pratar man om olika stadier. I anal fas vid 1,5-3 år förväntas barnet lära sig renlighet o GLÖMMA BLÖJAN o BÖRJA MED TOALETTEN. har det gått snett med det här på något sätt?
jag tycker inte att man behöver börja acceptera allt möjligt som finns i världen. att det inte skadar ngn annan är ingen bra förklaring. de här personerna har blivit skadade och skulle behöva hjälp...
kan en vuxen man vara helt frisk när han vill klä sig i en blöja och låta någon förbjuda honom att gå på toaletten?
jag tycker inte det här har något med sex att göra. det berättar bara personens sjukdom och är nödrop att allt är inte så som det ska. jag tycker att det är ju så självklart!
att lämna sin partner? hmm.. jag tycker det är otroligt att någon orkar stanna vid sin man/fru i en sån här situation. det är ju sjukdom och då behöver man stöd. men att själv gå med på det .. nej.. d skulle jag aldrig göra. personen måste få hjälp och få kärlek men tycker inte att man behöver ställa upp i sånt här.
varför ska man ha sex inblandad i det här? man har gjort sexuellt av en sjukdom.