• mejram

NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo

Gamla trådar med mycket information i respektive TS:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m23678129-1.html (aug 2007-okt 2007)

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m26433668.html

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m29225742.html

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m32203185.html

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m34754409.html

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m37677491.html (okt 2008-dec 2008)

etc....

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m45890890-1.html (jul 2009-okt 2009)

• Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo
  • Björnmossa
    MrsQuitaz skrev 2009-11-10 19:31:31 följande:
    Björnmossa skrev 2009-11-10 19:24:35 följande: tackf ör ditt svar. jag ska blanda ut ÄVC med vatten och doppa huvudet ioch massera. jag hoppas verkligen att dte fungerar på mig. vill bli kvitt mitt hemskt feta hår som jag inte kan njuta av.
    Du får nog svårt att få bort fettet utan "tvättmedel" i början. WO är lite överkurs tycker jag, börja med bikarbonat eller balsam istället.
  • Taggtroden

Jag funderar på det här med honungsvatten... jag har tvättat mycket med det förr, men bara med kallt vatten.
    Går det bättre med varmt vatten tror ni?

• Miss T
    Hypnotica skrev 2009-11-11 06:54:53 följande:
    Det var inte björkte du menar?
    Nope, jag har kvar förpackningen. Jag kommer ihåg en del som plockade ny utslagna björkblad och tvättade eftersom dem innehåller sapoiner. Men jag orkade inte det så jag köpte nässlete istället.
  • FrejaMariah
    Blå Flygare skrev 2009-11-11 11:22:26 följande:
    Nu har jag testat honungstvätt och det var ju ingen höjdare. Svårt som attan att få ur, fick ta balsamtvätt efter. Man kanske skulle göra honungsvatten och tvätta med ist?
    Anväde du fast eller flytande honung?? Ja tycker de e busenkelt att få bort flytande honung..
  • Blå Flygare
    Mamma Freja skrev 2009-11-11 12:47:26 följande:
    Anväde du fast eller flytande honung?? Ja tycker de e busenkelt att få bort flytande honung..
    Flytande blomsterhonung. Acacia är nog tunnare, kanske bättre? Tog blomster för den var inget god att ha i te.
  • FrejaMariah
    Blå Flygare skrev 2009-11-11 12:50:26 följande:
    Flytande blomsterhonung. Acacia är nog tunnare, kanske bättre? Tog blomster för den var inget god att ha i te.
    Ja har faktiskt bara tvättat me honung en gång när min bikarbonat va slut.. Ja kör på eldorados flytande honung.. Tryckte ut den mängd ja skulle ha och blande me ett par droppar vatten och sen kladdade in i håret.. Men späder man ut ytterligare och har i en gammal schampoflaska borde de juh bli lättare..
  • Miss T
    Blå Flygare skrev 2009-11-11 12:50:26 följande:
    Jag tvättade med houng en gång. Det kändes strävt och svårt att få bort. Men med envist masserande och skälj så blev det rent endå. Men prova med pyttelite bikarbonat.
  • Niccan88

Något som ja klurat på en stund, man skall ju skölja håret efter bikarboneten, me kallt vatten blandat me äppelcidervinäger, men vrf kallt?? Kan man inte ta ljummet?

• SweetNilam

Jag köpte mer flytande honung och tänkte då på något jag läst i en blogg att: Man ska helst använda sig av honung tillverkad inom EU, då den inte får upphettas om den ska saluföras som honung. Honung från utanför EU upphettas vanligen för att göra den flytande, och det dödar enzymerna. Det står hos Ozena, vet inte om hon finns här med.. (ozena.blogg.se/category/skonhet-shopping.html)

Så jag lusläste innehållsförteckningarna på många förpackningar både icas egna flytande akasia och vanlig (det andra märket.. hm) flytande. Men det stor något om blandat EG och EU honung. Det stod så på många, och det slutade med att jag köpte akasia från Ungern, där stod iaf inget om EG eller EU honung på...

någon som vet mer om detta? Jag vill ju använda bra honung!

• Niccan88

Ja har oxå hört talas om detta. Vilket oxå ofta gör att d inte funkar om man har ont i halsen bla.

Men du kan inte få tag på närproducerad honung??

Svar på tråden NO POO, vi fortsätter tvätta utan schampo