Fattar inte att ni kan äta korv - äckligt!
Jag förstår verkligen inte hur vissa kan äta korv. Vet ni vad det innehåller? Det är ju hur äckligt och ohälsosamt som helst.
Usch!
Jag förstår verkligen inte hur vissa kan äta korv. Vet ni vad det innehåller? Det är ju hur äckligt och ohälsosamt som helst.
Usch!
Jag ÄLSKAR smaken utav korv men har inte ätit det på flera år pga hur otroligt äckligt det egentligen är... Förstår inte hur man kan blunda för alla äckligheter i korven, hua...
Håller med ts. INGET skulle få mig att äta detta slakteriavfall fullt med tillsatser som kallas och säljs som _mat_! Inget jag skulle ge mina barn heller. Urk är bara förnamnet!
Ord blind skrev 2009-11-07 19:17:39 följande:
Korv som är så gott, både ungarna o jag älskar att nalla från korvpaketet så man får se upp så att det finns något kvar när man ska använda det.
Finsk Lördagskorv är det gottigaste jag vet, o en riktigt god salami går inte av för hackor....
Ord blind skrev 2009-11-07 19:29:17 följande:
har själv jobbat i en fabrik där man tillverkar färdigmat. var då i charken och såg en hel del viiidrigt där som fått mig att undvika att äta korv.
Ett ex bara: vi stod och skivade fläsk, resterna som blev över åkte ner i en binge och stod där hela dagen, när vi slutade på eftermiddagen kördes det sedan in i kylen för att oftast flera dagar senare användas till korvtillverkningen.....ibland hade det gått så långt att fläsket börjat skifta färg till grönt, försöka ta detta med chefen men fick inget annat höra än att detta var inget att göra nåt åt......
vi stod och klippte ner och packade prinskorv i massor innan julen och flera vagnar hade stått sååå länge längst in i kylen att de också blivit lite grönaktiga i färgen, men dessa korvar skulle säljas ändå.....
säkert en annan sak om man tillverkar korven själv, för då vet man ju vart sakerna varit liksom...sen är jag medveten om att man inte vet ett dugg vad man stoppar i sig oavsett vad man köper för mat, men eftersom jag sett detta med egna ögon är korv (då främst varmkorv) något jag har riktigt svårt för.
Jag har inte läst hela tråden men jag ska hälsa från min man som tillverkar korv att man lägger inte inälvor och ben i korv! Det enda undantaget är levern i leverpastejen. (Om det ens skulle förekomma ben i korvsmeten så går maskinen sönder.)
Jag tycker det är bra att man använder allt kött på grisen istället föratt slänga bort kött era bortskämda jävla mammaknullare
Men varför ska man sluta äta korv för då?
Om du inte gillar den korven, så finns det massor utan sånt slaktavfall du pratar om.
Men håller man sig till scan, så kommer i och för sig inte ske.
Det finns så jävla mycket god korv där ute, och passar inte dom, så kan man så enkelt göra själv.