• Sanningens väg

Fattar inte att ni kan äta korv - äckligt!

Jag förstår verkligen inte hur vissa kan äta korv. Vet ni vad det innehåller? Det är ju hur äckligt och ohälsosamt som helst.

Usch!

• Svar på tråden Fattar inte att ni kan äta korv - äckligt!
  • Ord blind
    Nala skrev 2009-11-06 15:47:33 följande:
    Jag har jobbat på Rybergs och min sambo jobbar fortfarande där och jag kan berätta att det inte är speciellt konstiga saker i Uddevallare eller den andra korven heller. Det är fläsk och nötkött, vatten, potatismjöl, kryddor i stort sett.Det finns inte ben eller inälvor eller andra konstiga saker i korven därifrån iaf, det är nog rätt ovanligt överhuvudtaget........
    Precis, till skillnad från Findus köttbullar som innehåller benrester, har hållt på att bita av tänderna många gånger... Har slutat äta detta nu. BLÄ! Är det något som är fullt av skit så är det köttbullar från diverse tillverkare.
  • Velour

Så, vilka korvsorter rekommenderar ni och som finns i de flesta stora butikskedjor?

• PixL
    Velour skrev 2009-11-06 17:48:38 följande:
    Så, vilka korvsorter rekommenderar ni och som finns i de flesta stora butikskedjor?
    Fiskkorv, kräftkorv och krabbkorv
  • Velour

Låter väldigt gott. Vad gäller vanligt gris/nöt, vilka märken rekommenderar ni då?

PixL skrev 2009-11-06 17:53:40 följande:
    Fiskkorv, kräftkorv och krabbkorv
  • PixL
    Velour skrev 2009-11-06 17:56:44 följande:
    Låter väldigt gott. Vad gäller vanligt gris/nöt, vilka märken rekommenderar ni då?
    Endast nötter äter nöt
    Själv lägger jag nu in en stöt
    På dig min väna krabba
    Med gris ska du ej slabba
  • Velour
    PixL skrev 2009-11-06 18:33:06 följande:
    Endast nötter äter nötSjälv lägger jag nu in en stötPå dig min väna krabbaMed gris ska du ej slabba
  • Velour

OK, någon annan som kan rekommendera märken med nöt- eller griskorv?

• PixL
    Velour skrev 2009-11-06 18:36:44 följande:
    Nä, förlåt. Jag har spårat ut idag och borde hålla mig till sandlådan.
Svar på tråden Fattar inte att ni kan äta korv - äckligt!