Inlägg från: Sanningens väg |Visa alla inlägg
  • Sanningens väg

Fattar inte att ni kan äta korv - äckligt!

Jag förstår verkligen inte hur vissa kan äta korv. Vet ni vad det innehåller? Det är ju hur äckligt och ohälsosamt som helst.

Usch!

• Svar på tråden Fattar inte att ni kan äta korv - äckligt!
  • Sanningens väg
    konkelbär skrev 2009-10-27 19:43:10 följande:
    Folk brukar inte anpassa sina kostvanor efter varesig innehåll eller efter hur nyttigt det är.
    Jo men ben, slamrester och jag vette katten är äckligt. Okej om det inte är nyttigt.
  • Sanningens väg
    LyckligtSlut skrev 2009-10-27 19:45:23 följande:
    Äter själv kött men tycker att korv är läskigt. Mosat kött med tillsatser. Äter jag djur vill jag se delarna!
    Jo, men jag tror inte att folk är medvetna om vad det faktiskt innehåller. Skulle de se det framför sig skulle de nog bli äcklade.
  • Sanningens väg
    ebben skrev 2009-10-27 19:46:46 följande:
    ingen tvingar DIG att äta. Strunt i vad alla andra äter! fattar inte att det är nåt DU ens bryr dig om??
    Nej och jag äter det inte heller. Egentligen bryr jag mig faktiskt inte, utan jag kan bara inte förstå. Och detta är väl ett diskussionsforum där man får uttrycka sina åsikter och tankar?

Varför orkar DU bryr dig om att JAG bryr mig?
  • Sanningens väg
    SweetNilam skrev 2009-10-27 19:49:06 följande:
    och innan det kommer, jag VET vad det innehåller! Men det är gott, ändå! Tycker jag. Speciellt Rydbergs Uddevallare, mums!
    Du tycker att det är gott ändå? Fascinerande.
  • Sanningens väg
    SweetNilam skrev 2009-10-27 19:47:17 följande:
    För att jag tycker det är gott!? Annars är det väl ingen ide att äta något? Och gillar man inte det, så avstår man! Jag gör så iaf! Sen struntar jag i vad andra tycker om det!
    Nej, jag kan bara inte förstå att man kan tycka att det är gott med tanke på vad det faktiskt innehåller. I övrigt är vi svenskar väl ganska äckelmagade med annat som inte är rent kött.
  • Sanningens väg
    ebben skrev 2009-10-27 19:52:26 följande:
    Sanningens väg (Visa endast) Idag 19:49 #11 ingen tvingar DIG att äta. Strunt i vad alla andra äter! fattar inte att det är nåt DU ens bryr dig om?? Nej och jag äter det inte heller. Egentligen bryr jag mig faktiskt inte, utan jag kan bara inte förstå. Och detta är väl ett diskussionsforum där man får uttrycka sina åsikter och tankar? Varför orkar DU bryr dig om att JAG bryr mig? Absolut! bara en väldigt konstig tråd o undering tycker jag.........
    Haha, då får du tycka det.
  • Sanningens väg
    SweetNilam skrev 2009-10-27 19:53:23 följande:
    Sanningens väg skrev 2009-10-27 19:50:42 följande: Absolut! Mums! Men billighetsmärken- nej nej! Rydbergs är den enda grillkorven som är ätbar. Sen falukorv av scan eller rydbergs och så olika choritzo och de andra..!
    Jo, när jag var "liten" blev jag proppad med korv hemma eftersom det är enkelt att göra när man jobbar heltid, sköter hemmet osv. Jag tyckte att det var helt okej. Vissa var till och med goda. Men nu på "äldre dar" (haha) så har jag fått reda på vad det innehåller och då blir jag äckla, men inte så äcklad att jag inte tål se andra äta det.
  • Sanningens väg
    janniahlholm skrev 2009-10-27 19:55:16 följande:
    Jag skiter väl vad det är i, om det inte skadar mig, och det är gott. varför ska jag då inte äta?:P det är väl bra att allt kommer till användning? :)
    Ur den synpunkten så visst :p
  • Sanningens väg
    Lincon skrev 2009-10-27 19:59:04 följande:
    Sanningens väg skrev 2009-10-27 19:46:48 följande: Jag tycker om korv. Men då ska det vara riktig korv. Det kan du göra hemma i ditt kök. Jag tror du glömmer att det finns, som med allt annat, olika kvalitetsnivåer även på korv. Du köper väl inte färdigmald köttfärs heller va? Men du använder väl ändå köttfärs ibland, som du malt själv? Det är samma princip.
    Nej, jag förstår inte. Färdigmald köttfärs innehåller ben?
  • Sanningens väg
    SweetNilam skrev 2009-10-27 20:00:00 följande:
    Sanningens väg skrev 2009-10-27 19:56:38 följande: Jag har full förståelse för folk som inte äter korv (eller vad tusan annat som helst). Syrran min gör det inte. Hon tröttnade också. Men jag kan inte se meningen! Det görs, då äter jag! Ja, hemskt ointressant tråd i övrigt, men har inget bättre för mig just nu ändå...
    Visst är det ointressant, men ibland så är det skönt att diskutera om ingenting.
  • Sanningens väg
    Lincon skrev 2009-10-27 20:05:17 följande:
    Sanningens väg skrev 2009-10-27 20:00:49 följande: Vet du vad den innehåller då? Kan du se delarna? Ibland finns det äckligt nog med broskbitar i färs, från vilken del kommer det ifrån på grisen/kon? Bara för att det står 100% nöt/fläsk/lammkött så kan man mala ner vad som helst i den, det syns ändå inte... precis som med korv!
    fast när jag praktiserade på konsum malde vi köttfärsen där och jag kunde inte så något annat än rent kött, faktiskt.
  • Sanningens väg
    ebben skrev 2009-10-27 20:04:23 följande:
    MENAR BARA ATT MAN KAN JU TYCKA SÅ OM I STORT SETT ALLT........ SORRY-STORA BOKSTÄVER! tex färdiga såser-hua så mycket ohälsosamt i de! det måtte du inte använda! eller köpt buljong! eller köpt bröd-mycket onödiga tillsatser o sånt... halvfabrikat innehåller ofta massa onödiga OCH ohälsosamma grejer. men eftersom du,TS ,tycker korven innehåller så mycket äckligt-så köper du antagligen aldrig såna saker heller?
    Haha. Du är rolig du.

Jag syftar på ben, tarmar och annat skit. Jag tror inte att det finns i bröd och buljong. ja, jag skrev att det är ohälsosamt men skrev även i ett tidigare inlägg att "okej om det är ohälsosamt" (eftersom så mycket annat är ohälsosamt som godis och annat)
  • Sanningens väg
    Moonis skrev 2009-10-27 20:09:28 följande:
    Tyvärr kan det finnas brosk i sånt och jag tappar uppriktigt aptiten varje gång jag får det i munnen. Därför föredrar jag när vi köper en halv gris och maler själv, bästa köttfärsen enligt mig
    jag har aldrig fått brosk.. beror det på att jag enbart köper nötfärs?
  • Sanningens väg
    ebben skrev 2009-10-27 20:11:27 följande:
    finns ju olika sortsers korv-den jag köper har inte ben o tarmar i sig.........
    vad heter den då?
  • Sanningens väg
    Shadowcat skrev 2009-10-27 20:10:44 följande:
    Japp jag vet vad den innehåller, och vet du ibland äter jag blodpudding (köpt), hemmagjord blodpalt, hemmagjord pölsa..... det du
    blodpudding är faktiskt gott, men nej jag kan inte... grisblod ju! blä
  • Sanningens väg
    Lincon skrev 2009-10-27 20:10:52 följande:
    Sanningens väg skrev 2009-10-27 20:07:31 följande: Vad bra, då vet du ett ställe där du kan köpa färs som du vet vad den är mald på och att den inte är förgammal
    ja, men jag bor inte där längre...
  • Sanningens väg
    Moonis skrev 2009-10-27 20:13:51 följande:
    Kan vara, eller så tuggar du inte tillräckligt så du känner av det Därför äter jag aldrig färdiga köttbullar förutom när jag är på Ikea ibland utan vi gör egna.
    Haha, usch nu gör du så att jag inte kan äta köttfärs heller :p
    Nej, jag äter inte färdiga köttbullar heller! :)
  • Sanningens väg
    Lincon skrev 2009-10-27 20:16:36 följande:
    Sanningens väg skrev 2009-10-27 20:09:33 följande: Jag äter heldre nermalda inälvor blandat med kött och kryddor än mängder av socker när jag tänker efter...
    ja för det ena måste ju utesluta det andra
  • Sanningens väg
    Mandragora skrev 2009-10-27 20:15:41 följande:
    Det är en jädra skillnad på korv och korv. Men så finns det folk som kallar pulvermos och påssås för mat också.
    Haha!
Svar på tråden Fattar inte att ni kan äta korv - äckligt!