• Sanningens väg

Fattar inte att ni kan äta korv - äckligt!

Jag förstår verkligen inte hur vissa kan äta korv. Vet ni vad det innehåller? Det är ju hur äckligt och ohälsosamt som helst.

Usch!

• Svar på tråden Fattar inte att ni kan äta korv - äckligt!
  • janniahlholm

Jag skiter väl vad det är i, om det inte skadar mig, och det är gott. varför ska jag då inte äta?:P

det är väl bra att allt kommer till användning? :)

• Sanningens väg
    SweetNilam skrev 2009-10-27 19:53:23 följande:
    Sanningens väg skrev 2009-10-27 19:50:42 följande: Absolut! Mums! Men billighetsmärken- nej nej! Rydbergs är den enda grillkorven som är ätbar. Sen falukorv av scan eller rydbergs och så olika choritzo och de andra..!
    Jo, när jag var "liten" blev jag proppad med korv hemma eftersom det är enkelt att göra när man jobbar heltid, sköter hemmet osv. Jag tyckte att det var helt okej. Vissa var till och med goda. Men nu på "äldre dar" (haha) så har jag fått reda på vad det innehåller och då blir jag äckla, men inte så äcklad att jag inte tål se andra äta det.
  • Sanningens väg
    janniahlholm skrev 2009-10-27 19:55:16 följande:
    Jag skiter väl vad det är i, om det inte skadar mig, och det är gott. varför ska jag då inte äta?:P det är väl bra att allt kommer till användning? :)
    Ur den synpunkten så visst :p
  • JONSO

Sanningens väg skrev 2009-10-27 19:50:42 följande:

Du tycker att det är gott ändå? Fascinerande.
    Uddevallare smakar kanongott!!
  • Lincon

Sanningens väg skrev 2009-10-27 19:46:48 följande:

Jo, men jag tror inte att folk är medvetna om vad det faktiskt innehåller. Skulle de se det framför sig skulle de nog bli äcklade.
    Jag tycker om korv. Men då ska det vara riktig korv. Det kan du göra hemma i ditt kök.

Jag tror du glömmer att det finns, som med allt annat, olika kvalitetsnivåer även på korv.

Du köper väl inte färdigmald köttfärs heller va? Men du använder väl ändå köttfärs ibland, som du malt själv? Det är samma princip.
  • burriburrbloggen
    JONSO skrev 2009-10-27 19:58:12 följande:
    Sanningens väg skrev 2009-10-27 19:50:42 följande: Uddevallare smakar kanongott!!
    nu blir jag nyfiken. vad har jag missat?
    ge mig en grundlig smakanalys.
    burriburr.se - 24 och nöjd.
  • SweetNilam

Sanningens väg skrev 2009-10-27 19:56:38 följande:

Jo, när jag var "liten" blev jag proppad med korv hemma eftersom det är enkelt att göra när man jobbar heltid, sköter hemmet osv. Jag tyckte att det var helt okej. Vissa var till och med goda. Men nu på "äldre dar" (haha) så har jag fått reda på vad det innehåller och då blir jag äckla, men inte så äcklad att jag inte tål se andra äta det.
    Jag har full förståelse för folk som inte äter korv (eller vad tusan annat som helst). Syrran min gör det inte. Hon tröttnade också. Men jag kan inte se meningen! Det görs, då äter jag!

Ja, hemskt ointressant tråd i övrigt, men har inget bättre för mig just nu ändå...
  • Sanningens väg
    Lincon skrev 2009-10-27 19:59:04 följande:
    Sanningens väg skrev 2009-10-27 19:46:48 följande: Jag tycker om korv. Men då ska det vara riktig korv. Det kan du göra hemma i ditt kök. Jag tror du glömmer att det finns, som med allt annat, olika kvalitetsnivåer även på korv. Du köper väl inte färdigmald köttfärs heller va? Men du använder väl ändå köttfärs ibland, som du malt själv? Det är samma princip.
    Nej, jag förstår inte. Färdigmald köttfärs innehåller ben?
  • Sanningens väg
    SweetNilam skrev 2009-10-27 20:00:00 följande:
    Sanningens väg skrev 2009-10-27 19:56:38 följande: Jag har full förståelse för folk som inte äter korv (eller vad tusan annat som helst). Syrran min gör det inte. Hon tröttnade också. Men jag kan inte se meningen! Det görs, då äter jag! Ja, hemskt ointressant tråd i övrigt, men har inget bättre för mig just nu ändå...
    Visst är det ointressant, men ibland så är det skönt att diskutera om ingenting.
  • SweetNilam
    burriburrbloggen skrev 2009-10-27 19:59:50 följande:
    nu blir jag nyfiken. vad har jag missat?

ge mig en grundlig smakanalys.
    Smakar inte som något annat. ICA, Coops, HotDogs - alla andra märken kan dra dit pepparn växer. Det finns ingen godare grillkorv än uddevallare. Ironiskt nog är det (rydbergs) de enda tillverkarna som inte skriver ut alla ingredienser (eller om det är någon hemlig ingrediens) Finns runt Uddevalla trakten. Dock knappt i göteborg, så det är Uddevalla och kranskommuner typ!
Svar på tråden Fattar inte att ni kan äta korv - äckligt!