Inlägg från: Ord blind |Visa alla inlägg
  • Ord blind

Fattar inte att ni kan äta korv - äckligt!

Sanningens väg skrev 2009-10-27 19:41:38 följande:

Jag förstår verkligen inte hur vissa kan äta korv. Vet ni vad det innehåller? Det är ju hur äckligt och ohälsosamt som helst.Usch!
    Hot dog är inte korv....
  • Ord blind
    Nala skrev 2009-11-06 15:47:33 följande:
    Jag har jobbat på Rybergs och min sambo jobbar fortfarande där och jag kan berätta att det inte är speciellt konstiga saker i Uddevallare eller den andra korven heller. Det är fläsk och nötkött, vatten, potatismjöl, kryddor i stort sett.Det finns inte ben eller inälvor eller andra konstiga saker i korven därifrån iaf, det är nog rätt ovanligt överhuvudtaget........
    Precis, till skillnad från Findus köttbullar som innehåller benrester, har hållt på att bita av tänderna många gånger... Har slutat äta detta nu. BLÄ! Är det något som är fullt av skit så är det köttbullar från diverse tillverkare.
  • Ord blind
    Pimpinellan skrev 2009-11-07 19:12:15 följande:
    Håller med ts. INGET skulle få mig att äta detta slakteriavfall fullt med tillsatser som kallas och säljs som _mat_! Inget jag skulle ge mina barn heller. Urk är bara förnamnet!
    Du äter inga färdiga produkter på köttfärs? Om du nu tycker korv är äckligt menar jag.
  • Ord blind
    Pimpinellan skrev 2009-11-07 19:22:16 följande:
    Ord blind skrev 2009-11-07 19:17:39 följande:
    Nej,jag gör egna biffar/köttbullar. Äter inte fiskpinnar eller blandade charkprodukter heller. Gillar ö.h.t inte färdigmat. Och med färdigmat menar jag då mat som är klar redan. Inte ost vilket jag _vet_ också egentigen är färdigmat,men det äter jag -tyvärr. Bättre än sockrad skinka.
    Jamen då så, då ska du få ha din åsikt ifred! :D
Svar på tråden Fattar inte att ni kan äta korv - äckligt!