• jeng

BF Januari :-) del 3

Atrocious,
    Usch! Ja då förstår jag såklart din rädsla bättre! Hoppas att du slipper igångsättning den här gången iaf då, så kanske du klarar dig ifrån en hel del av kontrollerna!!!

License,
    Jag har också hört att på knäna är poppis just pga att man verkar tycka att det är stabilt (jämfört med att tex stå) samtidift som kroppen får hjälp av gravitationen. Jag skullew dock ha bankat nån hårt i huvet om de hade bett mig inta nån annan ställning än den liggande När min bebis väl for ner så sa det bara tjoff, så jag tror inte jag behöver gravidtationens hjälp! Men man vet ju adlrig inför den här gången, man kan ju känna heeeelt annorlunda!

Amanda,
    Jag blev klippt för att det var väääldigt stramt där nere och jag riskerade en total bristning. Vet ju såklart inte om det blivit bättrer elelr värre om jag var på knäna, men som sagt. När jag väl öppnade mig så for bebisen bara ner, så då är det klart att huden inte hinner vidga sig! Så det beror nog på många andra saker än vilken ställning man har....

• jeng

Tesan,
    Åhh en riktigt tidig bebis då! Vi får hålla tummarna!!

Underbara ungar,
    vad bra, du ger mig hopp! Jag är orolig över att jag ska spricka ännu mer den här gången eftersom det ju troligtvis går ännu snabbare... Å andra sidan så tro rjag inte att den sista delen kan gå så jättemycket snabbare, utan det är väl snarare det utdragna öppningsskedet som kan snabbas upp.... Jag blev ju klippt, och vissa bm vill ju inte klippa... Jag är orolig för att jag ska spricka mycket om de låter bli att klippa...

• jeng

Amanda,
    Ja precis! Det blir ju skarpa kanter att sy ihop också så det blir ju ofta bättre efteråt. Nu är jag verklige´n inte nöjd med hur de sydde mig sist, men men... Om de klipper på andra sidan den här gången så kanske man glömmer bort hur det borde kännas och se ut!

Underbara ungar,
    Jo, jag förstår ju såklart att jag är uttänjd, med tanke på hur det kändes när ungen for igenom Men samtidigt så känns det som att jag inte fick chans att tänjas just pga att de klippte, och därför kanske det finns stor risk för det igen... Men men vad fasen, det blir som det blir. Jag reagerade ju inte över det sist, så då gör jag det väl inte den här gången heller.

• jeng
    AtroCious skrev 2009-11-16 14:21:47 följande:
    Ja, fast med tanke på mitt blodtryck så verkar det luta mer åt igångsättning igen än att det ska få sättas igång av sig själv.
    Ahh just det, sorry min gravidhjärna... men man kan ju hoppas på att tappern mjuknar av sig själv och du börjar öppna dig, så att de kan ta hinnorna och du iaf slipper barden osv...

Förlossningskliniken visar ju bara riskförlossningar! Om det är det ni tittar på... Men många av de där tonåringarna är ju riktiga praktexemplar... Grinar när de har sd som knappt märks, och när det är dags att krysta så bara "näe jag kan inte jag skiter i det, jag vill inte ha nån bebis"... visst att det finns vuxna som faktiskt säger så också ibland, men sällan på det viset att de bara ger upp...
  • jeng

Lustgas - give it to me!!

jag var väldigt utmattad och tyst på förlossningen, så jag tror inte jag gjorde nånting roligt alls... Sov mest efter att jag fått lustgasen och edan... Sov faktiskt nästan innan edan till och med så lustgasen gjorde def sitt jobb!

• jeng

Ja de sa nåt till maken också om lustgasen. Typ "Prova du"... De är väl vana vid att de vill prova så då är det ju bättre att de säger att det är ok lixom än att folk smyger...

Nej det är ju mycket frukt som är uteslutet om man ska hålla sockret nere... Jag är som tur är ingen fruktmänniska, men så har jag väl andra laster istället, nonstop tex!

• jeng

Jag har förhoppningsvis gjort min sista belastning nu... Hade ju högt igen förra veckan och min bm trodde det var sent då för att göra en ny belastning, men det fick jag ändå göra i onsdags. Helt ok för min del, men det visade ju inget... men jag har ju ändå konstant värden på gränsen.... Men slipper väl insulin iaf!

• jeng
    Hedebris skrev 2009-11-16 15:00:59 följande:
    jag slapp också insulin. Men däremot fick jag sticka mig själv 6ggr om dagen och kolla värdena. Fick kolla på varenda liten förpackning på sockermängs, fiber osv osv..
    ja, jag äter ju GI (helst kolhydratfritt) normalt, så jag har ju koll på sockret. men iom att kroppen inte är van vid kolhydrater, så ökar ju sockret mycket mer nu när kroppen skriker efter kolhydrater... sedan tror de ju att jag har anlag för diabetes och kanske kan utveckla det senare...

bläää, tänk om bebisen bara kom ut nu om nån vecka. så slapp man oron över stor bebis, att ev utveckla diabetesen, tillväxtkollen och eventuellt tjat om igångsättning efter det... men jag har ju jättelångt kvar till bf så jag ska ju bara hålla tyst....
  • jeng
    Hedebris skrev 2009-11-16 15:09:00 följande:
    jag tyckte det var jobbigast att de skulle sticka honom efter förlossningen och kolla blocdsocker + att vi var tvungna att tvångsmata honom var 3:je timme trots att han inte ville äta. :/ Sen att vi var tvugna att stanna kvar på BB. BLÄ! Dela rum med 3 andra mammor.
    Ja allt sånt slapp ju vi! De tog väl nåt provl, för det gör de väl alltid. Och det var några värden som de tog om efter en halvtimma, tex tempen vet jag. men då var allt bra. Så sen var det som vanligt så att säga. Men iom att jag har haft högre värden den här gången och bebis verakr ännu större, så kanske det blir fler koller... Det är jobbigt tycker jag, för jag vill hem så fort det bara går. Men såklart vill man ju inte åka hem med ett barn som behöver kollas heller!
  • jeng

Lille,
    Du vet att jag tänker på dig! Det var ju verkligen det värsta möjliga beskedet...

Svar på tråden BF Januari :-) del 3