• Svar på tråden BF Januari :-) del 3
  • jeng

Ang shopping.
    Vi har ju köpt riktig säng till Ted. Men han sover ju fortfarande i spjälsängen. Jag är inte så sugen på att köpa ny spjälis till lillen, eftersom Ted troligtvis kommer byta säng snart!! Hur skulle ni ha gjort?

Jag tänker som så att i nya huset finns inga trappor osv, så där kommer Ted kunna sova i sin vanliga säng utan att man behöver oroa sig. Dock kommer han väl komma upp om nätterna om han vaknar till... jag tror att han får ha kvar spjälisen ett tag till, och så kör vi lillen i vår säng (vi hade Ted i vår säng ca 2 månader) och sedan i resesängen.

• jeng

Aalexandra,
    HAHA! Känns som att ni verkar ha rätt mycket redan ja! Overaller i varenda storlek. Ted har en teddy i strl 68 och en tunn fleece i strl 74, det är allt. Och de är ju båda alldeles för stora för bebis, så jag har köpt en teddy och en tjock i strl 62. De är säkert lite stora i början, men det gör inget, för de växer ju så fort, och så mycket kommer de ändå inte användas i början tror jag!Är det tokstort så köper vi väl en mindre som passar bra då.

Ja, min pojk far runt så mycket i sömnen, så det är därför vi har kvar honom i spjälsängen. Sålänge han gör det så är det nog bäst!

• jeng

Therace,
    Det blir 16-17 månader mellan barnen! Så resesängen kommer nog komma till jättegod användning. Jag har ju lagt i extramadrass i den, en tunn visserligen, men pojken sover jättebra i den, så nog kommer det funka bra för en minibebis!!

• jeng
    Aalexandra skrev 2009-10-09 11:04:14 följande:
    Där sa du ett sanningens ord
    Hihihihi!!
    Har ni fått mycket? Eller gillar du bara att shoppa??
    Jag älskar att shopap barnkläder, men det är först nu som det gått överstyr hahahaha... Det ska bli skönt när vi får börja shoppa tapeter osv till huset istället, så man får över fokuset på nåt annat!
  • jeng

Tage heter min mage. Jag vill ju gärna ha Tage som riktigt namn också, men det vill inte maken nu igen, han velar nåt fruktansvärt...

• jeng

Annaomasse,
    Exakt!
    Vi sover också på övervåningen nu, och trappen är precis utanför Teds rum, så det gäller verkligen att man aldrig glömmer grinden! usch, det ska bli skönt i nya huset faktiskt!
    Ted sover bra om nätterna, men precis som mig och sin far så kan han inte ligga still! Så det är egentligen inte så oroande att han vaknar och går ur sängen, utan mer att han far runt och helt enkelt hamnar utanför.

• jeng

Åhhh idag är jag så himla sugen på en liten tjej!!
    Sen i nästa stund så tänker jag att men vad kul det vore med två små killar, klädda i matchande kläder hahaha... Gud så korkad man blir som gravid!

• jeng

Hannaonicko,
    Hihih, jag jag känner kanske lite så att det är bäst att jag shoppar bebiskläder nu medan det finns pengar kvar! För när renoveringen sätter igång på riktigt så lär nog pengarna ta slut!

Nu i helgen ska jag börja planera mer för köket och tapeter och garderobsdörrar osv, så då får man ju nåt annat att fokusera på!

• jeng

Madge,
    Så har ju vi också. Pojken född i augusti, och nu kommer lillen i december. Inget stämmer ju med säsong så jag har ju mest köpt lite mer fodrade byxor, långärmat osv. Till Ted köpte vi ju medvetet tunt och kortärmat, och såklart inga vinterkläder.

Aalexandra,
    ja vi har inte kunnat ärva nånting, inte en enda liten grej! Visst har vi fått lite, men inte alls mycket om man jämför med vad andra verkar få. Kanske 5 uppsättningar kläder eller nåt sånt. ja vi har också fått lite kläder från en källa som jag inte vill nämna, där man får så konstiga grejer, så att jag inte ens räknar det för att det knappt används... Nu när vi har börjat dagis funkar det ju dock, för en del går ju att lägga som slit och släng kläder där...

En flyttkartong är väl ungefär det vi har rensat bort totalt hittills. Så den ska nog få plats även i nya huset trots att det är mkt mindre där!

Svar på tråden BF Januari :-) del 3