• jeng

BF Januari :-) del 3

Underbara ungar,
    Hihihihi vad skoj med en driftig karl!
    Min jobbar ju också på som tusan med sina rördragningar i nya huset! Otroligt att han orkar varenda helg, men han tycker ju det är kul också såklart! Nu börjar han dock se fram emot att byggarna ska komma och lägga spånet på golvet, så att man kommer vidare till nästa steg! Den längtan har jag ju haft i en månad redan hahahahaha

Har du bilder på rummet?

• jeng

Aalexandra,
    NU tänker jag då vara ego och be dig uppdatera mig på ert sjukdomsförlopp! Jag har ju själv dagispojk och är ju gravid, så det vore bra att få höra hur sjukdomen utvecklar sig tycker jag, speciellt som ni misstänker influensan. Vi var ju jättesjuka här förra veckan, men åkte ju aldrig in och testade oss. Jag tyckte inte jag var tillräckligt sjuk för influensan, och inte sjuk hela tiden på nåt konstigt vis.

Hoppas iaf att det blir lindrigt och att det går över snabbt!

Vi hade halsont, feberkänningar, frossa. Pojken hade ju en halsinfektion och misstänkt öroninflammation (trots att de inte hittade nåt så tror flera vi pratat med att det måste ha varit en liten spricka eftersom det rann i 3 dagar!) och pojken hade hög feber också. Det var bara att knapra panodil. Jag käkar panodil extend eller vad den heter och det kan jag rekommendera, verkar snabbare och håller längre så man tar bara 3 ggr om dagen! iaf pojken hostar nåt fruktansvärt, sådär så han nästan kräks ibland, främst då han ligger ner! Usch det är ju som du säger hemskt när man inte kan förklara varför han måste hosta och få den där medicinen som smakar spya!

• jeng

Underbara ungar,
    Men GUUUUD vad fint ni fixar! Inte bara rummet utan altan och den där höstkransen var ju bara superfin!!! *avis*

Jamen jag ringer dig sen då när det blir dags för oss!

• jeng

Aalexandra igen,
    Ja, är det nån mer påverkan på tappen, eller om de tror att förvärkarna på nåt vis påverkar bebisen negativt, så lär det ju bli viloläge nu. 4 veckor till är ju lagom! Sen är bebis färdig och räknas som normal, samtidigt som jag gärna slipper några veckor pga alla problem jag har med kroppen i övrigt!

Det blev ju iaf halvakut läkartid imorrn med order om strikt vila fram tills dess. Lite löjligt måste jag ju säga att det känns, för jag har ju sällan några förvärkar på dagen, utan de kommer på em/kväll. Men man får ju se till att lyssna på dom!

• jeng

Aalexandra,
    Vad skönt att hostmedicinen verkar hjälpa iaf! De klarar ju sjukdom riktigt bra oftast. Det handlar ju mest om att de inte sover som de ska, och att vi föräldrar påverkas för att vi oroar oss och inte får sova som vi ska!

Febernedsättande är ju jätteviktigt för oss gravida, så det gäller att skippa eventuella "jag gillar inte att äta tabletter"-syndrom!

• jeng

Aalexandra,
    Men ibumetin ska du väl inte ta som gravid? Är inte det samma som ipren och det är ju no-no iaf?! Eller är min hjärna helt ute och cyklar nu?

• jeng

Lindaha,
    De ska ju öka ca 200 gram i veckan nu, så då kan man ju få en uppfattning om storleken vid födsel. Min pojk vägde 3732, och han var ju precis lagom!

• jeng
    Aalexandra skrev 2009-11-02 12:07:37 följande:
    Aj vad tusan jag ljög.. Var tvungen att springa till medicinskåpet och kolla vad den hette, där låg ju ingen ibumetin utan en kartong panodil.. hmm, jaja smärtstillande iaf
    Hihihi, vad skönt att du bara mindes fel iaf! Uasch jag blev orolig och var tvungen att slå upp det, och nog var ibumetin samma sak som ipren. Det är ju det som är det dumma. Vi gravida får bara ta febernedsättande/smärtstillande, inte inflammationsdämpande... Känns som man aldrig har behövt det så väl som när man är gravid!
  • jeng

Underbara ungar,
    Vad var det för tapet du hade använt???
    Jag vill ha nåt riktigt skoj, men jag HATAR beställningsvaror, och alla barntapeter är ju beställning, iaf här i stan.... Dessutom vill jag inte ha nåt för tjejigt eller pojkigt, och gärna att det passar ihop med barnslig/kritter från IKEA eftersom vi ju har det i blått/grönt/vitt.

Vi kommer också sätta panel i barnrummet. Så himla smidigt, slagtåligt och lätt att måla om! Jag kör dock på panelskivan, såg ut som ni hade vanlig träpanel?! Dessutom är det skönt med panel, för det går inte åt så mycket tapet. Barntapet är ju snordyr, och jag tycker det är roligare att barnen får välja om tapeten då och då!

• jeng

Ja jag hörde också om 3åringen Usch, man borde låta bli att läsa nyheterna nu och bara låsa in sig med bra filmer på tv ett tag!!!

Underbara ungar,
    Duktigt att orka med det med foglossning! Hade jag adlrig pallat! Hoppas dock att det onda i kroppen försvinner efter förlossningen lika snabbt som det gjorde sist, så att vi kan börja måla och fixa när bebis är ute! Lär ju inte hinna det innan...

Svar på tråden BF Januari :-) del 3