• jeng

BF Januari :-) del 3

Underbara ungar,
    Vad skönt att allt såg bra ut. Din kompis skulle jag skita i, det är självklart att man ska kolla upp sig när man blöder! Det står klart och tydligt i papprena man får också, får man en blödning ska man ALLTID ringa in!

Atrocious,
    Hoppas att det ser bra ut i urinen, men det verkar ju som en väldigt trolig start på havandeskapsförgiftning... Bra att det kollas upp!!! Vilken vecka är du i nu? Hoppas de ringer snart. Hade en v 26 bebis i min augusti-tråd, som kom ut pga kraftig havandeskapsförgiftning! Där hade de missat en viktig koll, så jag hoppas att de föäljer dig ordentligt nu!

• jeng
    AtroCious skrev 2009-11-05 19:15:54 följande:
    Jag är i v.30 nu. Ja, förhoppningsvis reds allting ut nu till veckan när de ska kolla upp mig.
    Skönt att de reder ut det! Att du inte fick en akut tid är ju ett gott tecken!
  • jeng

På posten idag kom kallelsen till mitt tillväxt-UL 8 dec kl 9 Efter det, om inte bebisen är liten eller nåt, så kommer jag kräva igångsättning!!! Men vi kan ju hålla tummarna för att det kommer igång av sig självt kvällen innan eller nåt!!

• jeng

Litenkatt,
    Det är.... 7 veckor kvar till bf tror jag va...? 25 dec. Men eventuellt så blir det igångsättning efter Ul den 8e. Då är jag i v 37+3 eller nåt sånt.
    bebisarna är starka nu, och de boxar gärna med shänderna på blåsan när de har lagt sig till rätta! så det kanske är det du förväxlar med sparkar!

Sirling,
    Ja det känns inte som jättesnart än så länge. Men samtidigt får har ju maken panik för att han tycker det känns som det är IMORRN lixom... Så tiden går nog rätt så fort! Sen om jag nu inte får igångsättning, ja då kommer ju varenda dag att KRYPA fram istället...

Annaomasse,
    När tog du sprutan? Både jag och maken fick ont i armen ca 8 timmar efter sprutan, och har fortfarande ont 2.5 dygn efteråt. 1 dygn efteråt fick vi båda feber och såna känningar (jag fick mkt mer än han och tog panodil) men efter typ 12 timmar var det borta!

• jeng

Nu har de förresten släppt vaccinet för barn över 6 månader! Mer info om vaccineringen skulle tydligen komma i nästa vecka!

• jeng

Annaomasse,
    Japp, vi är bra idag! Man kan ju ha febern i ett par dagar, tror att de säger att man ska söka efter 3 dygn med biverkningar, för då är det troligtvis inte biverkningar...

Det stod på text-tv att läkemedelsverket har släppt vaccinet. Så de hamnar väl först i kön nu då eftersom de ska vaccinera efter ålder när riskgrupperna är klara!

• jeng

Urk,
    Satte just i halsen, och fick hosta. Shit vilken sammandragning jag fick av det, och pissade på mig gjorde jag typ också...

• jeng

Licens To Kiss skrev 2009-11-05 22:30:39 följande:

De kommer jag ihåg med dottern när jag gick in i höggravidsperioden att jag började få svårt och hålla mig vid hosta och fnysningar. Bråttom bråttom på toa varenda gång med. Tror jag kissade på mig vid ett par tillfällen. Tur att du är hemma.
    Ja, som tur är så kissar man ju så ofta så det är ju bara några få droppar som kommer ut i vilket fall! Lite lagom illa att vara inkontinent när man är 30, men sånt är livet! Och med största sannolikhet så går det ju över sen
  • jeng

blir inget sova inatt!! jätteobekvämt att ligga ner o när jag väl somnat till så vaknade pojken med sina tänder o grinar o vill absolut inte sova!!!

• jeng

Underbar ungar,
    Håller med! Skönt när det iaf inte slutar med bråk!!

Licence,
    Hur menar du? Skulle månad 8 och 9 vara kortare än resterande månader?

Jag ska def vaccinera iaf. Undrar om man får lov att vaccinera redan nu, eller om man måste vänta på de där vidare riktlinjerna. Jag menar de vaccinerar ju redan små barn så doser osv vet de ju om! Hade ju äöndå tänkt fråga om jag fick vaccinera pojken pga bebis. Det blir ju riskgrupp indirekt. Fick ju vaccinera maken i förtid nu pga det!

Svar på tråden BF Januari :-) del 3