• jeng

BF Januari :-) del 3

sansad,
    japp. ett tydligt tecken på att förvärkarna KAN göra nytta (måste inte) är just den där molande mensvärken mellan värkarna!

har du tajmat dom så du vet hur långa de är och hur ofta de kommer? är de regelbundna? och hur långt kvar till bf nu? kanske värt att ta reda på lite siffror och ringa fl för att se vad de säger!

• jeng
    Glada28 skrev 2009-11-08 18:47:52 följande:
    Jag har heller inte känt av nåt. Jag mår hur bra som helst. Lider med er som har det jobbigt. Jag får väl en hemskt förlossning istället då..Allt kan väl inte gå smidigt..
    Nehejdå det tror jag inte! Förlossning och graviditet är två helt olika saker. Jag tror man drar en lott ur hatten för båda. Vissa kroppar har svårare för graviditeter (oftast de som är känsligare för hormoner eller som har högre halter hormoner) och vissa har svårare för förlossningar... Det är ju så det är i livet...
  • jeng

sansad,
    vad skönt!!!
    se bara till att ta det rejält lugnt nu fram till ditt läkarbesök!!

• jeng
    Euphoria85 skrev 2009-11-08 19:42:43 följande:
    det kommer i största möjliga mån hållas till liggande läge fram till dess! :)
    gött!!
    här har det ju varit helg nu, men pojken att ta hand om osv (plus att jag ju hade honom själv onsd-fred då maken var på jobbresa) så jag ser fram emot veckan nu, när pojken är på dagis och maken på jobbet så man kan vila upp sig!
    livet är helt bakvänt! hihihi....
  • jeng
    AtroCious skrev 2009-11-08 19:47:26 följande:
    Blääääää, har så ont i ryggen. Har åkt en runda till ner till förlossningen. Fick göra ett tillväxtul, det såg bra ut. Fick inget mot smärtan i ryggen, och hela upplevelsen hos läkaren var jättejobbig. www.familjeliv.se/Forum-2-12/m48526330.html
    usch då.
    ja det låter som kraftiga förvärkar och helt enkelt som "träningsvärk" som man kan få efter det... hoppas att det släpper såsmåningom! panodil, vetekudde, och evt om du kan få tens då som någon tipsade om i tråden du skapat! eller varöfr inte en god chokladbit, en alkoholfri drink och ett bad eller en bra bok?
  • jeng

Underbara ungar,
    Jag har också aktivitet under större delen av dygnet nu än det var tidigare. Då kunde det gå typ hela dagen på jobbet utan att jag kände nåt, och sen satte det rejäl fart när jag kom hem och la mig ner och vilade! Det är ju normalt. Nu är det mer bara lugnt morgon/förmiddag. Dock är alla rörelser mycket lugnare så att säga. Bebis har ju sämre med plats helt enkelt...

• jeng

Annaomasse,
    Håller tummarna inför alla läkarbesök imorgon! Kanske har du extra mycket sd ikväll för att du oroar dig över resultaten du ska få imorgon!

• jeng

Underbara ungar:

Bisolvon

Graviditet
    Inga ogynnsamma effekter på fostret har påvisats. Man bör dock bara använda läkemedel under graviditeten om det är nödvändigt. Detta gäller speciellt under de första tre månaderna. Rådgör med din läkare om du är osäker.

Amning
    Bör ej användas

• jeng

Underbara ungar skrev 2009-11-09 09:38:24 följande:

Någon stanns i bakhuvudet så snurrar det en historia om Bisolvon nämligen.Har någon gång hört att man kan dricka det för att få igång förlossningen och det är ju inte riktigt det jag vill... Jag vill bli av med slemmet i halsen! Tog mig en sup i morse när det va som värst.
    Jo, men det har jag också hört nu när du säger det... Hostmedicinskuren... Det kan säkert ha en effekt tex öka sd eller så, och det är säkert därför man inte ska ta det i början, och även vara restriktiv med det i slutet. Men de säger ju inte att det kan framkalla sd, för då skulle ju folk köpa det som galna

Satsa på hallonbladste för sd istället! Inte för att jag vet om det fungerar, men det är ju visat att det hjälper läkningen av livmodern efteråt. Jag ska definitivt dricka det den här gången också
  • jeng

Aalexandra,
    Hihi, ja till slut så testar man det mesta!
    Hallonblandste var nog det enda jag "testade". Drack det ju som sagt för läkningen, men man vet ju aldrig om det gör nån skillnad innan förlossningen heller... Sexlusten var på topp på sutet också, men det gjorde inte helelr nån skillnad! Jag tvivlar på att det finns nånting som sätter igång en förlossning bara sådär, men som sagt det är ju alltid kul att spekulera i!

Svar på tråden BF Januari :-) del 3