• jeng

BF Januari :-) del 3

vermilion.
    inga barn vad jag vet
    här är det 43 dagar kvar... buhuuuu, shit vad sakta det går!!

jag önskar att de kunde låta oss föräldrar välja själva om vi vill ge vaccinet till våra barn eller inte! istället för att man ska lägga vecka efter vecka på att skriva om officiella rekommendationer... vill vaccinera min pojk, och det vore ju trevligt om man hann göra det innan bebisen har kommit...

• jeng
    vermilion skrev 2009-11-12 09:43:31 följande:
    Jag har faktiskt börjat hoppas på att få en unge innan jul, det borde ju kunna gå tycker man! För man brukar ju ha så mycket att säga till om... Vilken söt pojke du har förresten! Smygde, smygade... smög i din blogg för nån dag sen.
    Hihihi, tack! Nog tycker jag att han är söt, men man är väl partisk!

jamen vadå? Har inte du fått den där lappen från förlossningen där du får fylla i vilket datum du vill ha din bebis??? Det var dyrt, men det är det ju värt! *gud vad jag svamlar*

Jaja, vi kan väl bara hålla tummarna att de flesta av oss får som de önskar!
  • jeng

Fangoria
    Vi vet inte kön. Vi har varit övertygade om pojk hela tiden, pga pojk-pojk-regeln. Plus att det bara känts så. Men nu på sista tiden så känns det mer som det vore en tjej, men det är väl bara hjärnspöken! Vore så mysigt med klänningar osv tycker jag (vill sy, men byxor är sååå jobbigt ju!!!) men samtidigt så kan vi ju också längta efter att ha två småpojkar som springer omkring här! Det kvittar ju fullständigt sålänge allt går bra!!

Är det nån som har "gått om mig" på RUL, eller ligger jag först i kön? 25 dec har jag ju blivit flyttad till... Känns ändå som jag har en hel evighet kvar, men när ni börjar prata om att era bebisar kommer snart (ni med bf mot slutet av januari) då pirrar det i min mage!

• jeng
    Aalexandra skrev 2009-11-12 11:17:02 följande:
    Ja det är ju inte helt omöjligt. Bara jag blir insläppt till en barnmorska så..
    förhoppningsvis stoppar de väl inte födande mödrar i dörren... vissa sjukhus är ju dock hårda med partner. jag skulle inte vilja föda själv iaf... :-/
  • jeng
    AmandaBrun skrev 2009-11-12 11:48:36 följande:
    Nä det vore ju extremt tråkigt om sambon fick gris precis när bebis kommer.
    ja de hinner ju lixom inte testa när en förlossning väl är igång. Jag har hört att partner inte får följa med vid tecken på förkylning / influensa, utan då får man isåfall välja en annan stödperson... Det blir ju inte riktigt samma sak...

Här har de dock just nu bara satt upp reglerna att partner men ingen annan får följa med på bb, förlossning, UL osv. Men de har ju också bett oss vaccinera våra partners så fort det går.

Jag hoppas man slipper problem vid förlossningen, så att man får komma hem så fort det bara är möjligt!
  • jeng

Ja som sagt, de har ju satt hårda regler ang det här med partner osv. Det har varit olika på olika ställen. Vi har haft att parnter inte är välkommen på mvc-besöken under en period, men det sitter inte uppe längre. Jag tror det var i höstas när man förväntade sig att det skulle ta fart. Det finns ju inget som säger att de reglerna inte kommer upp igen. Som sagt här får partner just nu följa med på bb och förlossning, men ingen annan. Och man ska begränsa sina besök i hallen också.

• jeng

lille,
    Jag har hört av många att med förlossning nr 3 vet man aldrig vad man har att vänta sig, medan förlossning 1 och 2 ofta är rätt lika.

• jeng

Snart dags att sätta sig i bilen för vad som troligtvis blir näst sista helgen i nya huset innan bebis! Vi måste ju åka nästa helg också eftersom vi är bortbjudna då, men sen tror jag inte jag vågar åka mer! Kanske om de kollar tappen och den fortfarande ser helt intakt ut att det blir en helg till sen, för då ska vi nämligen ha GOLV i huset och det vore ju roligt att få se! (ja, spångolv alltså....)

Jaja i vilket fall, åker om nån timma och är borta till söndag kväll. Förhoppningsvis packar ph strömsladden till datorn den här gången så att vi har internet när vi kommer fram

• jeng

Tesan,
    Åhh hoppas att de kan hålla bebis kvar ett tag till!
    Ska ta en kik i don blogg också!!
    Jobbigt att ligga still på sjukhuset, men samtidigt så vet man ju varför man gör det!!!

Kramis!

• jeng

Annaomasse,
    Gud vad omtänksamt!
    Från mitt jobb har det typ inte ens kommit ett mail... Jaja det var väl inte väntat heller...

Svar på tråden BF Januari :-) del 3