• jeng

BF Januari :-) del 3

Jag tog ett bad och fick helvetesvärkar!! Tog mig inte ens upp, och till slut fick jag sån magknip att jag trodde jag skulle gå under. Ja nu är det bättre iaf efter att jag till slut tog mig ur badkaret och har vilat lite...

• jeng

lille,
    min mamma är ju inne på sin 2a typ av bröstcancer nu, och min moster hade ju också en omgång i somras... vi har ingen som helst bröstcancer tidigare i släkten som vi vet om, och tydligen så är de flesta sorterna inte heller ärftliga... men jag kommer ändå börja kolla mig så fort jag har ammat klart nästa bebis!

ja, det jag skulle få sagt var just det att de flesta sorter verkar inte vara ärftliga...

har ni sagt nåt till killarna?

• jeng

jag bryter av i denna hemska kväll med att fråga om halsbränna. är det nån som har det, och hur känns det? jag har legat hela kvällen och naten med rejält halsont, brännande ont lixom. har också haft lite sura uppstötningar... kan det vara halsbränna? jag tänkte bara att det var ännu en förkylning på gång.

undrar för att jag lät ju bli att ringa bm idag pga jag trodde jag var sjuk igen, men nu ikväll är min huvudvärk tillbaka så imorgon måste jag nog ringa trots allt....

• jeng
    Hedebris skrev 2009-11-16 21:21:23 följande:
    usch, halsbränna är inget trevligt. Låter som det är det. Det är ju vanligt att få när man är gravid.
    ja jag brukar inte ha det, och hade det inte alls förra gravven... men jag har sista veckan kanske haft lite sura uppstötningar sådär då och då... så därför slog det mig nu att det kanske är halsbränna.

jag känner inget i bröstet eller magen, men i halsen så sitter det långt bak och långt upp på nåt vis i halsen, en konstant brännande känsla. har haft det förut också slår det mig nu, som jag har tänkt är förkylningssymptom... men det hör nog ihop med att jag har ätit sura godisar då också.... gud så typiskt....
  • jeng

ja jag hade ju halsbränna inatt... (om det nu var det) och då viulle jag gärna ha en tjock kudde, och så hade jag ju hasltabletter, men det hjälpte ju inte som det brukar göra då jag har ont i halsen.....

jaja, då får jag väl åka och köpa nån medicin för det imorrn helt enkelt...

• jeng
    lindaha skrev 2009-11-16 21:44:55 följande:
    Jag måste fråga er angående min gravidkalenderFörst står det att jag blev gravid den 10 april.Men sen står det också att jag hade ägglossning den 24 april och att jag blev gravid då med.Hur kan det hänga ihop??
    10 april är första dagen i din graviditet... dvs bf är 40 vecko9r från det datumet... men de första 2 veckorna är man ju inte gravid, utan ditt andra datum är ju när du faktiskt befruktades.... så det är ju faktiskt DÅ först du blev gravid, men man räknar ju ändå från det tidiga datumet...
  • jeng

annaomasse,
    panodil, varmt bad eller dusch och sedan vila!
    går det inte över så tycker jag du ska ringa. om inte annat för att få nåt som lugnar värkarna och du får sova lite.

jag ska väl snart gå coh lägga mig också, se om den där halsbrännan kommer inatt igen då....

• jeng

annaomasse,
    om du har varit i viloläge och det kvarstår så kan du testa att resa på dig och gå sakta sakta runt i huset. vissa värkar funkar tvärtom så att de avtar vid rörelse... skitknäppt jag vet, men så är det tydligen...

• jeng

Ja, nog fan är det halsbränna... Har haft en helvetesnatt och nu gav jag upp och gick ner för att äta frukost istället...

Svar på tråden BF Januari :-) del 3