• jeng

BF Januari :-) del 3

Här ska vi fortfarande ta två doser.... Hmm... Men jag har 2 veckor kvar till min dos så de hinner kanske ändra sig här också, vi får väl se...

• jeng

ja, nu står det ju klart och tydligt på "officiella" hemsidor att det räcker med en dos om man inte har nedsatt imunnförsvar eller är tillhör barngruppen! nyheten släpptes 6 november! så då är det ju bara att lita på det och utgå från att man inte ska ha någon andra dos!

önskar dock att de kunde släppa det där om småbarnen snart... vad fasen, varför kan man inte som förälder få välja själv om man vill vaccinera sitt barn eller inte? inse hur många barn som kommer hinna smittas innan de får vaccinationen att verka bara för att man drar ut på det hela hela tiden!

• jeng

Aalexandra,
    DU får inte ta ut lördag säöndag om du inte tar ut antingen måndag eller fredag. och det får du ju inte göra om du pluggar heltid nej... Så tyvärr..

Jag är en sån där tråkig vuxen gammal "pektant" som säger att det är kanske lite sent att börja tänka på såna här problem när man väl står där utan pengar... T

yvärr är det ju så att fk inte kan hålla sina behandlingstider heller, så det är ju dessutom så att pengarna kanske inte kommer på utsatt datum ändå. Jag vet, DET är dåligt, men samtidigt något de går ut med. Sök din fp så snabbt du bara kan iaf så kanske du slipper det problemet. Ligg också på dom på telefon så att du för ärendet framåt!

Tyvärr har jag ingen bra lösning. Försöka hitta ett lån hos en familjemedlem kanske, så att du iaf klarar räkningarna ... Soc brukar ju kunna hjälpa till i såna där situationer, men eftersom de pengarna du får egentligen täcker upp perioden, som du själv säger (fase de ena kommer i förhand och de andra i efterhand) så HAR du ju en inkomst för respektive månad... Jag vet inte hur de ställer sig till det....

• jeng

Underbara ungar,
    Hihihihi! Jag gillar 70-tal faktiskt, men det måste ju vara på ett modernt sätt samtidigt! Och sen finns det ju snygga tapeter och fula tapeter också!!
    Det blir nog lite retroinspirerat hos oss samtidigt som det blir väldigt modernt! Men det blir ju fondväggar a la 90-tal! Jag gillar fondväggar även om det anses vara ute nu igen, man kan dra på med en rejäl tapet utan att behöva oroa sig över att det blir för mycket!

Fangoria,
    Jag fick gå 2.5 månad för 2 år sen när jag blev sjuskriven utan att få ett öre elelr besked om det var godkänt ens! När det väl kom pengar så kom det för de 2 första veckorna!!! Sedan dröjde det en månad till tror jag innan det kom en större klump! Det gäller att ha lite reserver, så är det bara!!

• jeng

Madge,
    Nej utan det gäller ju dina lediga dagar... man får bara ta ut fp på sina lediga dagar om man tar på en sammanhängande arbetsdag.

Aalexandra,
    Ja, men då så Vad skönt!!!
    Då var det ju itne så katastrof som det först lät

• jeng

Jahapp, nyss hemkommen från mitt bm-besök. Sockret var högt, och järnet var för lågt... Så det börjar ju kanonbra... Sen säger jag till BM att han har varit slö, men iaf svarat på att jag provocerar honom, så jag vet att han lever lixom. Hon säger direkt att vi måste göra ctg. Sen berättar jag om den här "magknipen" som jag har haft i nedre delen av livmodern. Det har ju kommit korta stunder, men idag höll det i sig i flera timmar, och när jag skulle upp till bm så kunde jag ju knappt gå för jag ville vara dubbelböjd... Jaha, bara att ta prover för UVI osv...

Sfmåttet hade satt fart, och mycket riktigt låg nu mer på en v37 än en v33... Men ctg:n såg iaf bra ut, får göra ny glukosbelastning imorrn, och så om det är högt så kanske det blir insulin då, och så kanske man får kolla på om man ska tidigarelägga tillväxtkollen...

Det är verkligen lite väl mycket nu! Vi pratade massa om det också, att hur fan ska man ORKA lixom. Det handlar ju inte bara om att man ska orka hålla sig vid liv i 2 månader till, utan man ska ju orka med en förlossning också och sen orka ta hand om en bebis... Jag är ju helt slut... Hon trodde nog inte instinktivt att jag skulle gå fulltid, men hoppades att jag iaf skulle klara av några veckor till så att man slipper neo osv. Det håller jag ju fullständigt med om!! Så 2-3 veckor till, och sen kan vi hoppas att det mirakulöst skulle sätta fart då.....

• jeng

Underbara ungar,
    Ja jag vet inte om jag ska hoppas på att värdet är högt eller på gränsen som det varit varenda gång hittills... Jag tvivlar ju på att jag får ett BRA värde... Vore nästan skönt med ett högt värde så att man kommer vidare till diabetessköterskan... Men däremot så fattar jag inte hur jag ska kunna lära mig att sticka och ev ta sprutor osv på så kort tid... Jag menar det är ju kanske absolut max 6 veckor det handlar om innan bebisen kommer.... Hellre att jag får ett tidigare igångsättningsdatum, och att jag får strikta riktlinjer på vad jag ska äta innan dess, så att man stabiliserar så mycket man bara kan!

Har sammandragningar ikväll igen. de känns inte jättekraftigt, men däremot så känns det mer "där nere" än det brukar... har ju också haft som magknip där nere ett tag nu... det kan vara att bebisen borrar ner sig och att tappen osv börjar reagera på det.... men men det kan ju precis lika gärna vara ingenting...

• jeng

sitter och fördriver tiden med att klocka värkar... ja förvärkar då... men de känns betydligt mer neråt än tidigare... kanske de gör nån nytta nu!!!

det är så regelbundet och fint så det ser fejk ut!!!

• jeng
    Aalexandra skrev 2009-11-10 20:56:57 följande:
    Du kanske ska ringa in för säkerhets skull??
    Ja, men det har ju varít så här varenda kväll typ hur länge som helst nu... Så det skulle bli många samtal då....
  • jeng

nu glukosbelastning IGEN... urk... hoppas att datorn vill funka på plats sen iaf så man har nåt skoj att roa sig med,,.. bäst att ta med boken för säkerhets skull, men man har ju inte riktigt ork till att läsa när man sovit dåligt och sen inte fått äta....

Svar på tråden BF Januari :-) del 3