• jeng

BF Januari :-) del 3

sansad,
    förstår att det känns pest att få nekat!! man är ju så beroende av det!
    men skitchef lixom... det är ju fördelen med att man har ett lätt jobb på så vis. jag klarar knappt av att sitta på min stol nu längre, så då kan man ju undra vad de skulle kunna omplacera mig till

• jeng

näe, blä... nu känns det som förvärkarna sätter igång igen.....

• jeng

sansad, skönt att du är sjukskriven, då är det ju iaf inte hela världen. jobbigt om man inte får en sjukskrivning, men inte heller får hp menar jag!

jag måste själv bestämma mig för hur länge jag tror att jag orkar jobba. det tar ju några veckor att få läkartid och att ändra sjukskrivningen osv... sen ska man ju se om det blir godkänt också då såklart.... men just nu är det KUL att jobba för första gången på ett år, så nu har jag ingen lust att gå hem hahahaha....

• jeng

Underbara ungar skrev 2009-10-21 15:16:02 följande:

Har ni gjort några skrock tester på nätet??Googla på "pojke eller flicka test" o kolla Jag ska enligt alla dessa tester få en tös... Det är ganska kul faktiskt
    Jag gjorde massa såna tester sist, det pekade åt hälften hälften typ, så jag lessnade Har inte gjort ett enda test den här gången hihihi...
  • jeng

Sirling, en anledning till det är troligtvis att man inte vill operera gravida för sent i graviditeten. det är dessutom så att förlossningen i de allra flesta fall är botemedel, och då är det onödigt att operera. det finns ju inte jättemycket man kan göra mot karpaltunnelsyndrom som gravid annars... så eftersom det var det du sökte för så tror jag mer att han menade det som att fråga om du trodde dig kunna jobba eller inte med det.

• jeng
    Glada28 skrev 2009-10-21 19:57:32 följande:
    Jag tycker att ALLA som vill ska få möjlighet att gå hem från jobbet. Att få vara hemma och förbereda sig, ta det lugnt innan bebisen kommer. Vilket arbete som helst är väl jobbigt. Jag kan inte stå upp för länge, sitta ner för länge, då får jag ont i ryggen. Så det handla ju inte bara om tunga lyft mm som jag tycker. Jag har haft tur som fått beviljat hp.
    och det är därför man har rätt att ta ut fp 60 dagar innan bf....
  • jeng

Aalexandra,
    Ja, mina tvekar lite idag... Det kommer några riktigt rejäla, sen inget på ett tag, sen kommer några igen. Ja så de är ju krafrtiga, men inte alls regelbundna alltså. Min bm frågade ju mig på besöket igår hur det var med sd och jag sa att näää det känns MYCKET lugnare nu än det gjorde för ett tag sen... hahha... Näe, men vi har iaf nära in till sjukhuset så det är ju bara att åka in på en koll om det håller i sig. Nästa besök hos bm har jag om 3 veckor och då kan jag ju iaf be henne kolla. Då är det v 34 så då är det ju rätt lugnt om han vill ut!

Madge,
    Samma sak för Ted nu när han har börjat dagis. Han hade det ju itne alls roligt hemma med mig i slutet, eftersom jag inte klarar av att leka med honom eller gå ut med honom eller nånting sånt. Så jag som var skeptisk till många timmar på dagis tycker det är kanonbra nu!! Han stortrivs ju också Och då är jag utbvilad då han kommer hem och vi kan leka och kela i några timmar innan det är sovdags. Det är lagom för kroppen!!

• jeng

hihihi! min man har ng inte heller riktigt fattat! jag sa att snart är oktober slut, imorse då vi pratade. ja sa han, då är det november, sen är det december...... *lång tystnad* hmmm..... kom det sen. han erkände sen att han nog ligger 9 månader efter!

• jeng

Vad skönt att det gått bra för er som varit inne och kollat upp er!!
    Efter v 25 ska man ju känna bebisen varje dag, det är väl grundregeln. Men sedan betyder det ju inte att det inte finns bebisar som är lugnare lixom. MIn skrutt vaknar ju sent på kvällen och lever livet hela natten. Jättelugn på dagen. Så om det inte vore för att jag vaknade av min pojk som gråter pga tänderna om nätterna nu så skulle jag ju missa i princip alla rörelser från bebis nu!

Håller tummarna för er där man misstänker havandeskapsförgiftning! Bra att de kollar upp!!

• jeng

förnekelse är bra jag äter absolut iiiiiinget sött nu jag heller! ibland blir jag förvånad av mig själv, visst gillar jag sötsaker i vanliga fall också, men de här mängderna skulle jag SPY av... ändå så är det egentligen inte sååå farligt.. jag har ca 15 kg plus nu, men det känns helt ok. det är iaf mindre än de 35 jag hade sist nu är det iofs ett tag kvar men 20 kg till ska väl vara svårt att dra på sig!!

Svar på tråden BF Januari :-) del 3