BF Januari :-) del 3
åååhhh, jag måste gå in och titta på vad min sida säger också nu när ni börjar prata så mycket om bf och sånt!!
74 dagar kvar
åååhhh, jag måste gå in och titta på vad min sida säger också nu när ni börjar prata så mycket om bf och sånt!!
74 dagar kvar
Annaomasse,
det låter konstigt! En överviktig kompis till mig här i stan fick stränga order om att hon skulle försöka hålla nollan!!! Vilket ju iofs också är idiotiskt på sitt sätt, men.... Och då mitt sf-mått var en bra bit över medel förra gången så fick jag föreläsning efter föreläsning om socker och hur jag ska dra ner på det. Trots att det var vattenvikt jag hade gått upp.. De verkar göra lite som de vill. Jag skulle iaf gärna se pyret igen
Yarilja,
Varför har man bedömt att det finns en risk med vaginal födsel? Sorry om du redan har skrivit om detta, min gravidhjärna har helt slagit igång nu och jag minns absolut ingenting ...
Annaomasse,
Oj, ja då väger du en bra bit mindre än jag gör!!!
Underbara ungar,
Usch då, vem fick du mail av? Någon kompis som berättade?
Sånt där vill man ju inte tänka på!
Gomorron!
Nu börjar jag dra på mig vatten! Har på 4 dagar lagt på mig nästan 4 kg, och växt ur ALLA mina mammajeans... Jätteroligt. Gick upp ca 20 kg vatten sist, och det började ju ca 3 månader innan bf...
Ingen mening med att köpa nya jeans heller, för jag lär ju växa ur dom också på direkten... Får köpa några fler leggings eller nåt istället...
Tyvärr har jag dragit på mig en rejäl förkylning nu också, annars hade jag nog åkt förbi sjukhuset och bett dem kolla trycken och äggvitan... Men jag har inga andra symptom, och de kollade ju förra gravven också och det var aldrig något.. Känner jag av något så åker jag ju såklart in ändå, men nu blir det vila....
Aalexandra,
Låter definitivt som det kan vara fixering på gång! Kan ju också vara framfogen som börjar lossa, det är ju rätt tid för det. Det känns ju typ likadant, fast fixeringen går ju över efter ett tag. Har man problem med framfogen så kan det bli bättre av fixeringen också...
Annaomasse,
Oj, du har fullt upp du! Jag är imponerad, samtidigt som jag ju vet att om man får den situationen så lär man sig ju att hantera det!!
När vattnet väl kommer så brukar det stanna. Men det går lite som jojobantning typ. Alltså jag kan dra på mig 3 kg en helg om man gör nåt, typ står upp för mycket eller sådär. Sedan kan en del av det försvinna de första dagarna, sedan kommer 3 kg till nästa gång och så försvinner lite av det... Hittills har jag gått upp några kilon då coh då, men det har försvunnit typ över natten, men nu verkar det ha kommit till nästa steg då...
Enda fördelen kan jag komma på är att det försvinner nästan redan på bb sen, och då känner man sig lätt som en fjäder ett tag Tappade 20 kg första veckan sist !!
Nää, det är nog väldigt ovanligt att de hoppar ur efter att de fixerat sig, och dessutom varit fixerade ett tag!!
Hihi, nej julafton för att föda låter illa nog, men kan ju bli nödvändigt! Inte har jag lust att åka dit på julafton för vändning eller undersökning...
Järnet får du ta i rejält höga doser för att det ska göra nån skada i kroppen. Det enda är ju om man är känslig för hur det påverkar magen, då är det ju korkat att äta det i onödan! Men jag tror definitivt att det kan hjälpa till. Ta en niferex om dagen eller en varannan dag kanske till att börja med! Så kan du ju se om nån vecka om du känner skillnad!
Hahaha! Jamen bajs är ju ett vardagsämne när man är gravid! Inte blir det bättre sen första halvåret när man pratar om blöjor och grejer hihih... Jag blir hårdare av järn, men det är normalt bara positivt, för jag har väldigt känslig mage normalt. Nu mot slutet av graviditeten (och samma i förra) så funkar dock inte tarmarna alls, utan det är laxerande som gäller. Kan vräka i mig linfrön och katrinplommon och sån mat som min mage normalt reagerar på inom några minuter, utan att nåt händer... Men jag håller mig till att ta laxerande en gång i veckan, för att minska på beroendeeffekten. Dock mår man ju inte alltid direkt bra när man har en veckas mat i tarmarna... Men sist släppte det typ direkt efter förlossningen. De jobbar ju bättre så fort de får mer plats igen!
Annaomasse,
Vad är det som gör att han inte kan själv?
Min bror föddes med flera svårigheter, bland annat att han inte hade någon analöppning. Så han har ju också växt upp med lavemang, blöjor och i högre ålder analpropp. Tänkte om det var något liknande.