Inlägg från: Theannapanna |Visa alla inlägg
  • Theannapanna

BF Januari :-) del 3

Ojdå... här händer det saker...

Underbara ungar - hoppas det går bra för dig!!!!

Licens - hur är det att gå in på MVC o sätta sig i de lägena? Kan inte de hjälpa dig då?

Hedebris - låter inte som ngn höjdare hoppas det är över snart o inte har smittat er andra! På sonens dagis går det magsjuka o 4-5 insjuknar dagligen så jag väntar bara på vår tur... jag är inte så sugen på att kräkas med denna maggen...

Jucea - känner samma... man är sååå trött men vågar inte sova på dagen för då är det ännu mindre chans för sömn natten efter... Fast jag börjar undra om jag inte totalt sett skulle få mer sömn genom att sova på dagen o vara vaken på natten... så får jag nog iaf göra när det närmar sig förlossningen sen så jag har ngn chans att orka med. Natten verkar inte vara då jag ska sova...

Var på toppenhumör då jag vaknade... sonen har vart kanon hela morgonen o så åkte vi iväg mot dagis. Där kommer en tjej ut som brukar krama om honom men idag satte hon handen rakt över halsen på honom o tröck till så han flög omkull, tappade luften en kortis o blev jätterädd o jätteledsen... När han lugnat sig o vinkat av mig o jag kommer utanför dörren så får jag sammandragningar så jag inte kan gå... försöker få tag på maken för några saker jag vill säga o han svarar så  klart inte - gör han aldrig... Så är det kört... tårarna sprutar, orken rinner av mig o nu känns det kört... denna dagen blir inte mkt annat än slöa tror jag, tappat lusten till allt. Jag har en hel del att göra med brf'ns papper osv men orkar inte det heller...

Jag är less... på hormoner, på kroppshyddan, på sömnbristen, på att ha ont...
    Men det är jag nog inte ensam om... men 60 dagar kvar... det är många.

★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • Theannapanna
    Licens To Kiss skrev 2009-12-03 10:49:43 följande:
    Vad är de för jävla unge!! Fan va arg jag skulle bli.
    Ja... jag blev superarg... o med alla hormoner o allt blev jag orolig om jag överreagerade men sån tur att fröknarna var på "min sida"... haha... Han tappade verkligen andan. Tur att jag höll mig från att böla tills jag kom ut...
    jeng skrev 2009-12-03 10:52:08 följande:
    Annaomasse,Usch, såna där grejer kan ju bara sabba hela dagen! Fy... Du, här är det 22 dagar kvar, och även det känns som en evighet just idag. Men det är ju för att just DEN HÄR dagen känns som en evighet! man vet ju att plötsligt så har det gått en vecka till sen... bara att bita ihop... tyvärr....
    Ja, det är säkert ngn mening med att man ska bli less detta... är lättare att genomgå förlossningen då antar jag...
  • Theannapanna
    Licens To Kiss skrev 2009-12-03 11:06:08 följande:
    Jag har också känt när jag har lämnat dottern på skolan att jag bara gråter med hela kroppen när en ungjävel håller på och ska jävlas och som du säger, hormonerna gör ju att man inte kan reagera "som man ska" för man reagerar mer lejonnina-aktigt nu än man gör annars.
    Ja... haha man får hålla tillbaks lite...
  • Theannapanna
    jeng skrev 2009-12-03 11:09:02 följande:
    på vårt dagis verkar det inte finnas nånting sånt där, alla är supersnälla mot varandra. men det kommer väl förr eller senare det också när nån retar upp en 4åring lixom!!ja, ju mer less man blir desto mer villig är man ju att gå igenom allt det onda för att få ut ungen!!
    Har inte vart med om liknande hos Daniel heller, den här tjejen brukar komma springande o glatt ropa Daaaaniel o ge honom en kram så jag vet inte vart det kom ifrån... Men hade det vart ngt harmlöst hade jag inte blivit så sur, nu blev jag ju rädd också för han tappade ju luften av trycket över strupen...
  • Theannapanna
    Familytime skrev 2009-12-03 11:12:56 följande:
    Måste ställa en fråga... igår hade jag 45 sekunders förvärkar hela dagen med ca 5 minuters mellanrum. De var inte smärtsamma, men det kändes som om någon ställde sig på mina lungor vid varje värk. Samtidigt pressade det neråt väldigt så att jag var tvungen att sträcka ut mig, jag kunde inte sitta ner. Eftersom de inte gjorde så ont, så bekymrade jag mig inte mer för det, men har ni fått några restriktioner om hur länge man ska gå med förvärkar och hur tätt de får komma. Mot kvällen började jag bli lite smått orolig eftersom de hållt hela dagen... Ska jag be BM kolla så att det inte har öppnat sig något vid nästa veckas kontroll?Känns dumt att be om något som är helt onödigt, så jag hoppas ni kan ge mig lite råd. Jag har för mig att hon en gång sagt att jag inte får ha för många värkar på en halvtimma. Jag har haft väldigt mycket förvärkar hela graviditeten.Är i v 35 nu, så det är ju ett tag kvar. Dock är det tredje barnet.
    Min BM sa när jag frågade att så länge de inte gör ont, eller om man kan få det att gå över med panodil/dusch/bad så är de ingen fara... Men sen sa hon att om man har mkt ska man göra en koll så man inte har UVI. Men självklart kan du fråga när du ska dit nästa vecka om de vill undersöka...

Har också många o täta sammandragningar som även börjar göra ordentligt ont o trycka neråt så de är nog mer som förvärkar.
  • Theannapanna
    EMTD - Oj, vore kanske skönt om det blev en tidigarelagd förlossning då...
    Hur väl stämmer de där uppskattningarna, har du ngn koll på det?

Fröken Sara - Jag har såna blöta flytningar o mängder att jag blir blöt rakt igenom ibland om jag inte har trosskydd... inte så fräscht...

Kaktusblomman - vad skönt!!!

Licens - jag har väldiga problem med framfogen men behöver inte kissa extra av just det... jag måste iofs kissa hela tiden hur som...

Jucea - vad jobbigt med sonen!!! Hade han fått vaccineringen nyligen eller nåt?
    Det är så trist när de är sjuka de små!

Underbara ungar - vad skönt att det ändå såg bra ut! Har tänkt på dig idag!

Här har nog bebis sjunkit långt ner nu, allt känns heeelt annorlunda o hon kan trycka på helt nya ställen som gör sååå ONT! Jag tyckte jag var tvungen att kissa ofta innan men nu... Sen måste jag känna mig för om o när jag kan sätta mig ner för magen är så stel o full att hon måste ligga på nåt speciellt sätt innan jag kan vika ner mig...
  • Theannapanna
    jeng skrev 2009-12-03 20:53:31 följande:
    Annaomasse,Han vaccinerades för 2-3 veckor sedan nu, så det är ju inte den han har reagerat på. Tror ju dessutom att han har sitt skydd. Kan ju vara bara en vanlig förkylning som tog rejäl fart nu i början bara... Vi får se hur det är med honom imorgon!Haha sådär får jag också göra, kolla så det är ok att sätta sig ner först
    Ok. Ja efter 2-3 veckor ska det ju inte vara biverkningar av sprutan heller... det är det som jag har mest i skallen nu då Daniel tog sin i tisdags... Han verkar ha fått ont i armen först nu...
    Jag trodde man blev sjuk av den typ efter 12 timmar om man blev det... på dagis har barnen blivit sjuka kanske 2 dygn efter...

Känns skumt när man står o väntar en stund innan man slår sig ner, ska på julbord på fredag o folk kommer undra tror jag... haha
  • Theannapanna
    FrökenSara - vad skönt att fått det kollat! O skönt att det inte var ngn fara.

Sansad - sååååå söta de är de små! O vad trevligt att de fått flytta samman nu, de har ju legat ganska nära varandra en bra tid om man säger så

Kaktusblomman - dricker hon vatten? Försök få i henne resorb om hon inte får behålla nåt, det är det viktigaste en tid. Det med lite var 5.e minut är minimum, annars får de dricka så mkt resorb de själva väljer - ju mer desto bättre.

Jucea - tycker också du har väldans massa bra ideér från andra ställen så "tjata" på du

Angående Facebook så heter jag Anna Eriksson Fd Simonsson där...

Jag fick ha sonen hemma idag, han har haft så ont i armen efter sprutan i natt så han har bara sovit sådär. Sen var han allmänt kinkig osv så jag kände att de skulle ringa efter mig ganska snart ändå så han fick stanna. Dock sanslöst jobbigt... Han är rar men idag har han bestämt sig för att göra tvärsom allt jag säger.
    Jag har 100 sammandragningar i kvarten känns det som, blir yr direkt jag står en stund o Bönan gör mig snart mer illa än fogarna. Hade planer för denna dagen o har inte hunnit med ngt än så nu har jag fått börja prioritera o för tillfället blev det att sitta ner en stund o läsa vad ni skrivit o skriva lite... ska göra ett kort inlägg i bloggen också men sen måste jag plocka undan alla julklappar från gästrummet så min mor kan sova där i helgen... känner mig inte direkt upplagd för julbord i morgon men det ändras väl... hoppas jag.
  • Theannapanna
    jeng skrev 2009-12-04 13:07:09 följande:
    Annaomasse,Gud vad jag känner igen mig! Pojken är ju hemma här med!! Dock är ju maken också hemma, men det blir ju ändå mer liv och rörelse, så det tar ju mer på hjärnan- Speciellt nu med 2 nätter i princip helt utan sömn så blir man ju virrig Som tur är så planerar jag absolut ingenting, så jag ligger på soffan och äter tunnbrödsrullar och choklad Alldeles lagom. Nu hostar jag ju iofs så fort jag rör på mig eller försöker öppna munnen och säga nåt också...
    Fyyyy för förkylning när man inte ens har lungor eller magmuskler att hosta med - tycker jättesynd om dig!!!! Hoppas det går över snabbt!!
Svar på tråden BF Januari :-) del 3