Inlägg från: Theannapanna |Visa alla inlägg
  • Theannapanna

BF Januari :-) del 3

Ngn som vet ngt mer från Sansad förresten?

★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • Theannapanna
    jeng skrev 2009-12-01 13:27:45 följande:
    Jag har också läst tesans blogg. Men sansad har ingen blogg va??? Hoppas verkligen att allt går bra där också! Det är väl lite mer fullt upp bara kan jag tänka mig
    Ja, lär ju va dubbelt upp i alla fall
  • Theannapanna
    AmandaBrun skrev 2009-12-01 13:37:46 följande:
    Men herregud. Här försvinner man från datorn några timmar och vad händer. Jo sju sidor att läsa ikapp. Ta det lugnt kvinnor! Alltså snart kommer det bebisar. Det hör man ju. Jag däremot har inte haft en enda ynkaste sd ännu. Ingen liten slempropp och jag får sova hela nätterna. Orättvist! Ha ha..nedå...Hoppas att Hedebris har kollat upp vad som händer för hennes inlägg kändes inte positivt. Och till Underbara Ungar kan jag bara hålla med: KNIIIIIIIIIIIIIIIIIIP Nån Julaftonsbebbe ska vi väl lyckas producera i den här tråden , eller vad säger ni Och Sansad tänker jag på varje dag. Hoppas allt går bra för henne och dom två små.Klockan fem är det dags för BM. Jag vill inte snitta!!!
    Håller tummarna för dig!!!
  • Theannapanna
    jeng skrev 2009-12-01 13:59:29 följande:
    anka duck,hehe, vad skönt då. men blev du sjukskriven fram till bf? för tydligen får man inte vara sjukskriven längre än till 2-3 veckor innan bf eller nåt sånt... utan sen ska man ta ut föräldraledighet säger reglerna...
    Undrar om det är samma över hela landet för jag blev sjukskriven fram till bf förra graviditeten - nu gick jag ju inte hela vägen ut men ändå...
    Denna gången är jag också sjukskriven fram till BF...
  • Theannapanna
    Asereht skrev 2009-12-01 16:38:15 följande:
    Beror nog på byxorna och mudden, jag har jättesköna mjukisar från H&M med jättemudd på och dom funkar utmärkt. Skönaste byxorna jag har. Inte snyggaste men skönaste.
    Måste va samma som jag har de är heeeelt underbara säckiga saker som jag lever i nu. Drar bara på mig annat om jag ska ngn annanstans än till dagis o det är inte ofta
  • Theannapanna

Så börjas det igen... molvärk, kraftiga sammandragningar som gör seriöst ont, galen bebis, ilar som fasen i tappen.... andra dagen jag haft sonen hemma o andra dagen jag har såhär... hoppas innerligt att det inte blir några biverkningar av sprutan i morgon för honom så han kan gå till dagis då annars får nog maken snällt vabba...

Sköterskan som gav Daniel sprutan sa rakt ut -"ja... i mina ögon ser det ju inte ut som du kommer ha bebisen kvar i magen då julen är här"... hur skoj var det att höra då haha...
    Sist jag var gravid så träffade jag läkaren den 7/1 - var beräknad till den 27.e... Det var pga mina fogar o så frågade han när bf var...
    -27/1... svarade jag... men jag räknar med att det blir en bit in i februari...
    -Det ska du nog inte göra, säger han då...
    -Jo, men annars kommer jag bli knäpp om jag går över...
    -Ja... men du ska nog gå hem o packa väskor osv i alla fall...
    -Ja, ja... de har vart packade ett tag så så är det ingen fara, men jag räknar med februari...
    -ja... gå o hem o förbered dig på att bli mamma nu...
    Den natten gick vattnet haha...

Damn vad ont det gör nu...

• Theannapanna
    Underbara ungar skrev 2009-12-02 09:43:07 följande:
    På tal om julklapp till den andra hälften Jag beställde en chockladprovning för två, sen får han välja om han vill ta med mig eller någon annan på detta Är det en ok julklapp??
    Tycker jag låter som en kanonklapp!
    Själv är jag så bortskämd i år att min make gjort sig en önskelista!!! Bara att välja o vraka. Han fyller ju dessutom år på juldagen så annars brukar jag ha såna problem att komma på saker - nu väljer jag det som verkar passa bäst för tillfällena o sedan skickar jag vidare listan till mamma

Angående att fylla frysen... har alltid läst på ställen där det står "gör storkok o frys in" så jag har inte tänkt på annat sätt... Däremot älskar min man att laga mat o jag har ju lagat endast 2 ggr på 12 år så han fortsätter nog laga... Bara att se till att man har basvaror hemma när det närmar sig. Sist gick det ju sådär... jag kunde ju inte äta alls de 2-3 första månaderna pga min blindtarm så han lagade mat till soptunnan varje dag i hopp om att jag skulle äta....

Åååå vad det är spännande att det närmar sig för så många härinne! Jag ser så mkt fram emot att få höra om allas bebisankomster. Synd bara att man inte får höra från en stund efter man kommit hem som tidigast skulle ju vilja få rapporter om när vatten gått eller så också bara för att "hänga med"
    Sist startade jag inte datorn alls från att vattnet gick men denna gången kan jag ju i alla fall blogga från mobilen! Så denna gången blir det rapport där - hihi...
  • Theannapanna
    Licens To Kiss skrev 2009-12-02 10:00:23 följande:
    Nu tänkte jag var lite kul. Räcker de inte med en klapp på kinden på julafton? Måste man köpa presenter? haha då får man en klapp i jul
    Hade vart smidigt... både ekonomiskt osv...
    Litenkatt skrev 2009-12-02 10:02:03 följande:
    Ja det blir spännande att se om man får förnya garderoben efter förlossningen då, kanske inte ska byta ut allt direkt :)Är så sjukt shoppingsugen, men försöker ju vara lite ekonomisk inför övergången till bidrag.
    Jag har önskat mig presentkort på klädaffärer i julklapp förhoppningsvis så ser inte folk det som ngt tråkigt för kläder som inte har resårband över magen är ju vad man verkligen ser fram emot nu

Jag gick ju upp 10 kilo igen efter att under en kort period efter att ha fått sonen kunnat ha mina "vanliga" kläder. I present i mars fick jag av min mamma gå o välja kläder i vårt centrum o hon betalade så jag fick massor med fint som jag knappt han använda sen innan jag blev gravid igen Så jag har 2 mål - först att komma i det jag fick av mamma o nästa är mina gamla kläder - kanske får plocka bort några brallor för jag tror mina höfter blivit lite bredare o det går nog inte tillbaks helt...
  • Theannapanna
    jeng skrev 2009-12-02 10:40:27 följande:
    För att hjälpa till med höfterna kan man ju dra åt sitt foglossningsbälte efter förlossningen. jag hade ju inget sist så det gjorde jag ju inte. man rekommenderar ju dessutom gördel för att få magen och magmusklerna på rätt köl igen, det hade jag inte heller sist... fattar inte hur folk inte kan rekommendera så enkla grejer... jaja... nu har jag både och iaf så den här gången ska jag försöka använda det!!
    Kan man få ihop höfterna så???? Det kommer jag nog använda massor ändå pga behovet för att kunna röra sig men funkar det för detta också är det ju värt ännu mera
Svar på tråden BF Januari :-) del 3