Inlägg från: Theannapanna |Visa alla inlägg
  • Theannapanna

BF Januari :-) del 3

Jucea - vad skoj att få läsa din blogg, när jag tänker efter har jag fått det där meddelandet förr också så jag har ju inte läst den förr... Vilka finfina bilder!!
    De röda husen - från vilket av ställena är det på? Ser helmysigt ut!!! O hämta gran i skogen vill jag med... här ska man ju åka o köpa o det är sååå fel.

Längtar sååå till nästa jul! Då ska vi va i Mora igen o vi har 2 barn o jag är INTE gravid.. Vi ska gå på Tomteland ett par dagar innan o bara mysa... jag älskar att fira jul med mina föräldrar, de jularna med mattias mamma är bara ett ont måste

★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • Theannapanna
    Shininganne skrev 2009-11-29 13:27:38 följande:
    Jag kör på känslan, funkar fint
    Modigt haha... jag har mkt skoj åt detta samtalsämne.. har själv stått i ngn slags cirkusställning o försökt till för en tid sedan o nu kan jag ju absolut inte ens raka benen längre... jag har hårfobi så in i bomben o det kliar o är bara superjobbigt...
  • Theannapanna
    jeng skrev 2009-11-29 14:03:41 följande:
    Annaomasse,Här i småland bor vi ju i en gammal parstuga, röt med vita knutar, och alla hus här i byn måste se ut på ett visst sätt för byn är kulturmärkt det finns bilder från huset här i mitt galleri på fl. Nya huset är ett jämnförelsevis skitfult enplanshus med vitt tegel och brunt trä. dessutom är ju trädgården inte gjort ett dugg med, så det ser jättetråkigt ut just nu. men vi har ju lite tankar på bättre trädgård, utebelysning osv som ju kommer fräsha upp det rejält också!!
    Ja... jag är ju från dalarna - mora... tell me about röda hus med vita knutar
  • Theannapanna

Min man får också pannknack på ett glas rödvin numera... men öl kan han visst hinka hur många som helst.
    Jag ser fram emot när jag kan ta ett glas rött till maten men har ingen som helst panik för det. Kommer skåla i skumpa den 18/3 om allt är som det ska i övrigt - då fyller jag 30 - men annars får det gått vänta.

Är liiiite sugen på godare glögg än alkoholfri men det får jag ju nästa jul istället så bara att se fram emot det i år då... Köpte en clementin 09 så jag har inför nästa jul, låter som den ska va riktigt god - kan ju inte öppna o tjuvsmaka heller då förstörs den ju...

Har lite ångest inför förlossningen, tror att det beror mest på att jag inte kommer ihåg så mkt från förra o minns den som jobbigare än den var. Sen hinner jag inte riktigt med att tänka på den kommande på riktigt heller då det är så mkt med allt hela tiden... Tror jag skall plocka fram förlossningsjournalen från förra o gå igenom lite...
    Nämnde för maken att jag upplever det som jobbigt nu i eftermiddags o han såg ut som ett frågetecken... Varför då??? Det gick ju så bra sist?
    Jaha... gjorde det??? Jag minns den som smått kaotisk o han har inte sagt annat än att det var det värsta han varit med om o inte ville göra det igen... men... det kan vara som för mig - man blandar ihop allt med då blindtarmen brast... Men jag skulle verkligen vilja få sätta mig in i hur det verkligen var... får små panikkänslor emellan åt... o på juldagen åker min barnmorska utomlands i en månad o jag skall gå till en annan som jag inte alls gillar i mitten på januari o sedan är det min igen den 21... men då tror jag att jag redan fått....

• Theannapanna

Jag kommer säkert dricka ett glas vin ngn kväll sen när barnet börjat få sömnmönster så man har en aning... Bara för att de ändrat sig angående alkohol o amning känns det sådär... + att jag har som sagt inget behov direkt, har inga problem att låta bli under tiden barnet helammas iaf. Känns bäst för mig själv. Fast som sagt, jag kommer med största säkerhet få i mig lite ngn gång jag med.

AtroCious skrev 2009-11-29 20:34:55 följande:
    Ett tips är att gå igenom förra förlossning med din barnmorska, med hjälp av journalen. Gjorde det med min Aurorabarnmorska, det var verkligen kanon!
    Ja... ska plocka fram journalen o ta med på nästa besök kansek... är ju sista chansen o kanske bättre att göra så snart som möjligt...
  • Theannapanna
    jeng skrev 2009-11-29 21:14:51 följande:
    Lindaha,Precis! Man gör ju alltid såklart som man själv vill! Däremot så är jag less på (ursäkta om jag retar upp någon det är inte meningen att träffa någon personligen!) mammor som vill ha ett glas vin, men hävdar att de inte KAN för att de ammar. Då bör man läsa på vad det är man tar ställning till! Skilja på fakta och "gamla värderingar"...
    Här håller jag med - dock skyller jag inte på att jag ammar om jag vill ha ett glas vin. Vill jag ha dricker jag så klart men så länge jag inte är supersugen eller så.
    Jag låter inte bli att dricka för ngn annan än min egen skull i de lägena. O för mig var det också samma förra gången - trots att de inte kommit med nya "riktlinjer"....
    jeng skrev 2009-11-29 21:35:59 följande:
    precis... visserligen hör nog jag till en av de som frågar... men det är ju mer av nyfikenhet än att man ska döma på nåt vis.vi fick mycket skit för att vi började med välling och gröt redan vid 4 månader! eller nej, gröten var visst ok att börja med smakisar osv. men vällingen var absolut ajabaja. helt sjukt, för gröten och vällingen innehåller exakt samma grejer. MEN eftersom välling är flytande och ses som en ersättning till amning, så får man inte rekommendera det innan 6 månader, för man ska rekommendera alla mammor att amma i 6 månader...
    Fick också såååå mkt skit för att vi började redan vid 4 månader. O sedan då Daniel blev så hemskt förstoppad var folk snabba med -Ja... du skulle kanske inte börjat med mat så tidigt... Jag ammade ändå tills han var 8 månader o man upptäckte analatresin - som dessutom var hela orsaken till förstoppningarna. Synd att det var så allvarligt men en liten seger mot alla som kallade oss det ena o det andra pga smakisar vid 4 månader... vi hade lite bättre koll än så...
  • Theannapanna
    Licens To Kiss skrev 2009-11-30 12:53:17 följande:
    www.blimamma.se/julbord-for-gravida.html
    Men hur kan ris ala malta innehålla bakterier? Alltså, vad i det...
    Kan meddela att några saker på "att undvika"-listan kan stå på en "omöjligt att undvika"-lista till mig så jag får hålla tummarna för att jag slipper bakterier...
    Maken o jag skall ut o gotta oss ensamma på lördag o jag längtar såååååÅ!
  • Theannapanna
    jeng skrev 2009-11-30 13:47:14 följande:
    en känslig grej som ev varmhålls och står framme när det borde stå i kylen bara, det innehåller ju matvaror som snabbt kan bli dåliga i rumstemp.så har jag fattat det iaf.
    Aha... jaja... får hoppas man minns saker sen... o vi ska äta på makens jobb där jag litar rätt hårt på hur saker sköts då jag känner kockarna. Får be dem ha helt nygjorda saker till mig
  • Theannapanna
    Knabbo skrev 2009-11-30 20:18:44 följande:
    tänkte hoppa in här jag å :) har BF 17 januari :Dundrar om det är nån som har nå tips på hur man kan lindra klådan jag har fått på magen? börjar dyka upp bristningar nu o jag kliar o kliar så jag blir galen!!!
    Välkommen!
    Min förra graviditet fick jag klåda i bristningarna o dr skrev ut en kortisonkräm att smörja med till slut för inget hjälpte så om det inte funkar med ngt av de andra tipsen så vänd dig till din barnmorska.

Jag har förVÄRKAR ikväll... inga sammandragningar här inte... Ska gå o ta panodil + duscha nu innan jag skall försöka sova lite, kan knappt sitta för magen blir så hård...
    Hoppas de släpper...

Ska försöka läsa lite vad ni skrivit i morgon + kommentera...
  • Theannapanna

Hej vad det skrivs! Man har så mkt att läsa igen o som vanligt så har man glömt hälften man vill kommentera när man väl kommit igenom allt...

Slemproppar o förvärkar... här märks det att det närmar sig! O en del är ju tidsmässigt en bra bit innan mig dessutom
    Läste precis i Tesans blogg o där verkar det gå framåt också längtar så tills det är dax för vår Böna att se världens ljus, men jag är glad om hon stannar därinne tills det är fritt fram på alla sätt o vis.

Hade som sagt förvärkar igår, ordentliga sådana... Tog 2 panodil o kröp ner i sängen... natten har varit rätt ok, Bönan har hållt igång konstant så jag vet inte vad som händer i magen men förvärkarna gav med sig. I dag är jag kass i kistan o öm som en tok... Skulle gärna vilja veta hur hon ligger osv...

En kompis kom över med sin syskonvagn till oss, vi ska provköra lite o känna oss för... jag är så dålig på sånt där med begagnat...
    En Crescent Twindem http://www.crescentbaby.se/ftp/Crescent_Barnvagnar_2008.pdf På sidan 20 är den tror jag... eller sidan 11 av själva PDF'n...
    Den ser ut som ny o är väldigt smidig, vi hade deras enkelvagn till sonen o denna är mkt mer välarbetad. Hon vill ha 3000 för den...
    Ngn som vet ngt om den, eller som vill kolla o lämna en kommentar?

Nu ska jag snart väcka liv i maken o sonen o dra ner till BVC o ge Daniel en influensavaccinering... sen får vi se hur det blir med dagis resten av veckan... hoppas verkligen att han klarar det för jag kan inte ha honom hemma längre...

Svar på tråden BF Januari :-) del 3