jeng skrev 2009-11-29 21:14:51 följande:
Lindaha,Precis! Man gör ju alltid såklart som man själv vill! Däremot så är jag less på (ursäkta om jag retar upp någon det är inte meningen att träffa någon personligen!) mammor som vill ha ett glas vin, men hävdar att de inte KAN för att de ammar. Då bör man läsa på vad det är man tar ställning till! Skilja på fakta och "gamla värderingar"...
Här håller jag med - dock skyller jag inte på att jag ammar om jag vill ha ett glas vin. Vill jag ha dricker jag så klart men så länge jag inte är supersugen eller så.
Jag låter inte bli att dricka för ngn annan än min egen skull i de lägena. O för mig var det också samma förra gången - trots att de inte kommit med nya "riktlinjer"....
jeng skrev 2009-11-29 21:35:59 följande:
precis... visserligen hör nog jag till en av de som frågar... men det är ju mer av nyfikenhet än att man ska döma på nåt
vis.vi fick mycket skit för att vi började med välling och gröt redan vid 4 månader! eller nej, gröten var visst ok att börja med smakisar osv. men vällingen var absolut ajabaja. helt sjukt, för gröten och vällingen innehåller exakt samma grejer. MEN eftersom välling är flytande och ses som en ersättning till amning, så får man inte rekommendera det innan 6 månader, för man ska rekommendera alla mammor att amma i 6 månader...
Fick också såååå mkt skit för att vi började redan vid 4 månader. O sedan då Daniel blev så hemskt förstoppad var folk snabba med -Ja... du skulle kanske inte börjat med mat så tidigt... Jag ammade ändå tills han var 8 månader o man upptäckte analatresin - som dessutom var hela orsaken till förstoppningarna. Synd att det var så allvarligt men en liten seger mot alla som kallade oss det ena o det andra pga smakisar vid 4 månader... vi hade lite bättre koll än så...