Inlägg från: Theannapanna |Visa alla inlägg
  • Theannapanna

BF Januari :-) del 3

lindaha skrev 2009-12-02 15:02:51 följande:
    Atrocious - Det lät ju himla bra, om jag bara får vara med bebisen så känns det ju mycket bättre. Jag trodde att alla fick ligga själva i ett uppvakningsrum.Annaomasse - Jag hoppas på att det är likadant här! Eller att det lyckas med ett vändningsförsök :PJa vi får gå ut på en massa promenader och äta nyttigt sen :) Så vi blir smala och snärta till sommaren :D
    Eller hur!! Vi kör Ekilla-2010-racet i vår haha...
    Min kompis är den enda jag känner som gjort vändning o det gick finfint.
    Yariija skrev 2009-12-02 14:59:38 följande:
    Jag med, så det blir Losec Mups mixat med clementiner, annars skulle jag ju inte få i mig något alls ;) Eller, maken är rätt duktig på att tvinga i mig lite mat på kvällen, han kämpar...hihi
    ÅÅÅÅÅ... jag var på apoteket för en timme sen o visste att det var ngt jag skulle köpa men kom inte på vad så jag tänkte att på fredag ska jag ju dit igen o hämta de där stöd-stay-upsen o nu kom jag på - Losec mups var det ju!! Tack för påminnelsen!!!

Guuuud vad Bönan har hicka hela tiden... dygnet runt o alltid...
    ★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • Theannapanna
    väntar4an 2010 skrev 2009-12-02 15:15:11 följande:
    i dag har jag haft lite sammandragningar men ytterst lite rörelse här finns en bild jag laddade upp i fm då liten inte låg rätt =) samtidigt som jag fick en sm.dålig bild "håller händerna under bysten och jag ligger nerlindagsmobil.blogspot.com/
    Ojsan - haha det måste ha kännts också
    AmandaBrun skrev 2009-12-02 15:36:05 följande:
    Hur många UL har ni gjort hittils under er graviditet?Jag ska ju på ett extra om två veckor igen och det blir mitt och bebbens sjunde!
    Vi har gjort 5 hittills o går allt som det ska nu blir det nog inga fler...
    Första VUL gjorde jag privat bara för att kolla om det var 1 eller 2 bebbar... var tvillingar i början med sonen o var nojjig o ville veta innan vecka 18 då man vanligtvis gör sitt första UL. Sen har vi fått gå på flera utökade UL pga sonens missbildningar + tillväxtkontroller...
  • Theannapanna
    Licens To Kiss skrev 2009-12-02 19:46:55 följande:
    Jag tog mig ett bad när dottern kollade på bolibompa. Till och med satt i badkaret när jag tvättade mig och tvättade håret. Otroligt skönt. Blir nog fler såna "ta hand om sig själv" nu i slutet.
    Ååå vad skönt det lät! Men jag är så otroligt nojjig... jag badade (visserligen i vecka 37) en gång efter vecka 30 o den natten gick mitt vatten sen... vågar verkligen inte bada nu  förrens bebis är välkommen ut...
    Bad + handmassage o sedan förlossning... risken är säkert minimal o det berodde antagligen på ngt helt annat men jag kan inte släppa det...
  • Theannapanna
    Underbara ungar skrev 2009-12-02 20:44:14 följande:
    Jag är så LESS.... Känner mig otillräcklig, ful, fet, arg, sur, missanpassad, missförstådd, nämnde jag ful o fet... Blä!!! Varför ska man behöva va deppig för?????Inte blir det bättre av att gubben jämnt är borta... Ikväll är han på avtackning, på fredag är det bowling, nästa vecka va det nått, veckan efter ska han till sthlm på julbord o möte etc... Hemma sitter jag SJÄLV med två barn o ont... Hans enda svar... "Hur många gånger ska vi diskutera det här?!" Det är inte ens säkert att han kommer va hemma sina 10 dagar efter att bebisen kommit... Jobbet framför allt, känns det som. Vi kommer på en ständig andra plats!"Jag ska va hemma nästa gång... jag ska o jag ska" Jag säger bara Mmm, numera... *suck*Får väl va glad om han ens följer med till förlossningen...
    Det låter inget skoj! Har det varit lika de 2 tidigare gångerna?
    Kramar!!
  • Theannapanna
    Underbara ungar skrev 2009-12-02 20:51:36 följande:
    Med första missade han ul:et, jobbade. Han va hemma 2 dagar efter förlossningen, esten jobbade han. Åkte iväg på olika kurser, julbord etc o lämnade mig själv. Men andra va ha med på ul iaf, hemma i tre veckor efteråt pga att vi flyttade i samma veva. Sen har det varit samma, samma... Är mest less på att han gång efter annan "lovar" o sen bara skiter i det....
    Mmmm... trist inställning också då han säger "Hur många gånger ska vi diskutera det här?!"... Om du pratar om ngt du inte tycker funkar.

Min man började få mkt på agendan (inte alls lika mkt som din) o då gjorde jag en almanacka på papper där alla dagarna är under varandra o skrev in aktiviteter vi har inbokat o markerade hans i en färg o mitt i en annan o bad honom kolla vad vi har inbokat o då har han börjat vilja va hemma mer.

Nu kanske det inte alls är samma sak - ni har nog gått igenom allt som han ska på då ni pratat om det men för mig var det kanonbra.

Hoppas innerligt att det ändras för er!!
  • Theannapanna
    Underbara ungar skrev 2009-12-02 20:56:18 följande:
    Nej, den ena är brevbärarens o den andra en bortbyting
  • Theannapanna
    Malin Guinn skrev 2009-12-02 20:54:18 följande:
    Jag badar ocksa i stort sett varenda kvall, det ar sa otroligt skont!Dessutom hjalper det mot vattensnsamling i kroppen for min del.Har mina fotter blivit svullna under dagen sa blir dom som vanligt igen efter ett bad.Jag badar ju iofs kokhett och ligger och svettas trycker i mig typ 2-3 liter vatten ocksa medans jag ligger i badet, bara aaaalskar det. Brukar bada bastu annars valdigt ofta men det fungerar inte for mig nu, kanns bara obehagligt men ett bad funkar fint och ger liknande resultat.Mannen min brukar serva mig med appeljuice i ett vinglas och en fotmassage pa det, jag latsas att det ar vin jag sippar pa och bara njuter harom kvallen kom han in med en tallrik med alla mina favoritfrukter liggandes uppskurna pa ett stort fat och sag till att mitt vinglas aldrig blev tomt pa appeljuice, tror ni jag hade det mysigt eller?Han ar bara underbar mitt hjarta..
    Låter som du har det bra
  • Theannapanna

Lisence o Asareth - ni får nog sällskap av mig. Har inte en lugn stund ever i magen o det hade jag inte med sonen heller - med honom var vi vakna dygnet runt... berodde iofs på problem av hans missbildning vilket vi inte var medvetna om men han sover ju ff inga hela nätter - har aldrig gjort!

• Theannapanna
    Licens To Kiss skrev 2009-12-02 21:47:36 följande:
    Är nattuggla men inge skoj när jag ska upp 7 på morronen för och väcka dottern. Hihi vi blir kanske ett gäng ändå Måste vara jäkligt slitande att inte få sova en hel natt ju. Ett tag funkar men sen är de så man blir galen ju (har haft sömnstörning som är i schack just nu)
    Man vänjer sig... han blir ju 2 nu 9.e januari o inte en enda natt har jag sovit hela natten sen dess...
  • Theannapanna
    jeng skrev 2009-12-02 22:03:05 följande:
    allting tvärdog i badet, så värkarna är bara fejk. jaja, skönt att veta iaf!
    Skönt! Då kanske du får sova lite!

Ja.. såg precis att här är det hela 60 dagar kvar till BF... jisses...
    Jag ska ta en dusch nu o se om mina sd ger sig så jag får sova lite...

Natti natti tjejer o kottar!
Svar på tråden BF Januari :-) del 3