Inlägg från: Theannapanna |Visa alla inlägg
  • Theannapanna

BF Januari :-) del 3

Skulle kolla på mitt konto om det stämde som jag fått för mig att mitt jobb betalade ut lönen den 11.e o hur mkt jag fått o ser att jag fått pengar från fk nu! De har med andra ord beviljat min sjukskrivning. Underbart! Var liiite orolig då de bökat lite o jag inte hört ngt, skulle bli rätt så fattig om det inte gick om man säger så...

Anna P - har också mer o mer förvärkar hela tiden. Det tar i så det gör ont o jag har fått börja öva ordentligt på profylaxen redan...

Nu börjar jag bli täppt i näsan o få ont i halsen... fattas bara...
    Inte lättare att parera förvärkar med igentäppt snok. Nu ska jag gå o sova - det jag får sova för sonen...

★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • Theannapanna

Kom på en sak... det ilar så in i bomben nere vid tappen, känns som jag har UVI fast där... förstår ni hur jag menar?? Kan det vara för att det händer saker eller trycker hon bara på?

• Theannapanna

Vet inte om mitt  Grattis till Underbara Ungar kom fram? Skriver det i så fall en gång till men annars kom det nu

• Theannapanna
    Ester W skrev 2009-12-12 20:16:04 följande:
    Grattis underbara ungar!Jag måste berätta en lite rolig sak som inträffade i dag. Vi åkte till förlossningen, 1 timmes bilfärd för att se vart det var vi skulle ta vägen när det väl är dags. Vi hittade till sjukhuset, men det var inte skyltat så bra hur man skulle ta sig till förlossningen. Men jag såg en sköterska när vi kom fram så maken stannade bilen och jag sprang lite lätt fram till sköterskan och frågade vart förlossningen var. Hon blev lite smått schockad för hon antog att det var dags för mig och att jag fortfarande kunde springa. Jag förklarade att det var ca 1 månad kvar och att vi bara ville veta vart det låg. Jaha, vilken tur jag blev lite stressad när jag såg dig först. Nu vet vi i alla fall vart vi ska !
    {#lang_emotions_laughing}

Ställde mig på vågen o såg att jag snart är uppe i +9 kg sedan innan {#lang_emotions_plus} o var tvungen att kolla hur det såg ut förra gången o då var det visst +15 kilo redan så har jag tur så blir det max 4 kilo till denna gången... slutade på 20 kilo sist ju...
  • Theannapanna

Ooooo 50 dagar kvar idag till BF... det är ju huuuuur mkt som helst...

• Theannapanna

LTK - om det låter som rehosta/torrhosta nu så kanske inte Bisolvon är rätt? Är inte det slemlösande? Nu kanske hon ska ha.... glömde vad den heter - mot rethosta istället? Fast du gör nog rätt som tar henne till VC då om hon hostar så illa.
    Tycker såååå synd om dig med hemorrojderna!!!! O njursten? Finns det ingen hejd?

Amanda - din(/a) är jag inte heller avundsjuk på! Hoppas de försvinner snabbare än snabbast då bebben flyttat ut!!
    Vad du luskar om Underbara Ungar En ganska stor bebis ändå då. Man är bra nyfiken på varför det var dax nu...

Jucea - stackare! O med alla hormoner till på köpet, det där skulle ju en "frisk" människa bli less på!!!
    Kan inte sonen vara hemma ngn dag till då? Eller hur länge är det ni vart hemma nu?
    Vi har tänkt ha sonen hemma en vecka o sedan korta dagar andra veckan om han verkar vilja... han älskar iofs dagis så jag gissar att han inte vill vara hemma mer än nödvändigt

Sirling - jag tar 2 panodil när jag märkt att de inte kommer ge med sig, förvärkarna. Då brukar det oftast släppa efter en liten stund...

Sonen mår bättre - tack o lov. Men nu går ju scharlakansfeber på dagis så det känns som en riktig chansning att låta honom gå i morgon men han är ju pigg i övrigt o måste va hemma i 3 veckor för jul o allt så jag tycker han ska få vara där o leka en vecka iaf. Sen blir det ju snart bara 15 timmars...
    Min snok har dock täppts igen helt, o halsen ömmar o svider så jag vet hur mkt det kommer bli gjort denna veckan också... kan man bojkotta julen ett år, vill verkligen inte ha hit ngn egentligen...

• Theannapanna
    Licens To Kiss skrev 2009-12-13 11:24:06 följande:
    De är bara massa skit med kärringen Jaa jag måste kolla upp hennes hosta. De är inte klokt alltså. De enda hon gör är och hostar. De värsta är att hon glömmer ju och hosta i armväcket fast å andra sidan skulle hon få ha de över ansiktet ständigt då.Skönt att sonen är bättre. Jobbigt att du har åkt på förkylning.
    Men hon är inte så gammal heller va? Är inte plättlätt för de små att minnas armvecket hela tiden. Kanske ska låta det va om hon hostar konstant o ta det sen när hon nyser ngn gång eller så i framtiden..
  • Theannapanna
    Licens To Kiss skrev 2009-12-13 11:28:08 följande:
    Hon är 8 år. Hon hostar i sitt rum nu. Hon hann knappt prata klart innan hon hostade igen. Host! Mamma Host!SUCK!!
    Har du testat att ge henne varm saft? Fick alltid vi när vi var små, pappa brukade göra apelsinsaft (MED socker i) så den blev ordentligt varm o sedan smutta på... annan saft funkar också men det måste va socker i om det ska funka bra. Sockret lenar när de hamnar i halsen... kunde sova rätt bra p nätterna hur sjuka man än var...
  • Theannapanna

Vi har sovit mindre bra här hemma under en vecka pga sonens dunderförkylning. Men nu är han frisk, med undantag för lite snor o på dagis idag.

Hur blev det med sömnen då då... Jo, i går kväll fick jag väldigt mkt sammandragningar, de övergick sedan till förvärkar vid midnatt o jag tog ett par panodil. Är själv täppt i näsan nu men lyckades kanske somna till vid 1 för att vakna strax innan 3 igen - kunde knappt andas, bebisen är heeelt galen o förvärkarna var åter... vid 4 gick jag upp o drack en kopp te, maken kom efter som inte sovit alls utan legat o lyssnat på mig o vart orolig. Jag tog mer panodil o maken drog till jobbet halv 5... Vid halv 6 fick jag somna till o har vaknat av tidningsbilen, sopbilen osv men gick upp först vid 07,30 då sonen skulle donas inför dagis...
    Är helt slut, armarna är typ förlamade så det är en pärs att skriva o sedan har jag inte en chans att få sova nåt idag på dagen...

Min natt... inte alls avundsjuk på er som sover bra... haha...
    Maken o jag beslutade iaf vid 4-tiden i morse att vi skall packa bb-väska nu + skriva ett litet "Daniels dag" då vi har lite mediciner mm som han skall ha på dagtid o har lite speciell kost. Lika bra att det ligger o dammar nu än att det saknas en dag då det skulle behövts.

• Theannapanna

Pratade med BM för att se vad man gör o hon lät lite sur över att jag inte ringt förlossningen i natt med mina förvärkar... får göra det nästa gång då... Men jag har varit till Akademiska hela förra veckan med sonen - var inte sugen direkt på att åka in för att kolla mig... haha... Ska lämna urinprov i morgon iaf.

Läste Tesan's blogg, visst är det tidigt men såååå avundsjuk jag blir på dem som har sina små i armarna...

Undrar hur det går för Sansad...

Jucea - en liten uppdatering från dig också hur livet med bebis är

Svar på tråden BF Januari :-) del 3