BF Januari :-) del 3
Sen att jag ringde nu o frågade dem hur man gör då det blir så - jag skulle visst ha ringt till förlossningen direkt så jag fått svar ifall det var så att det behövde kollas med en gång...
Trollmamma - så spännande!!! När var det du hade BF?
Fröken Sara - en månad bara då är det ju dax för dig med när som helst snart
Känns ff som jag har huuuundra år kvar...
Angående profylax eller ej... Jag har alltid hållt andan då jag haft ont eller blivit nervös förr så jag betalade en hel del pengar inför förra förlossningen o tog med mig maken på profylaxkurs o den är vi båda såååå glada över att vi gick! För det första hjälpte den mig med mitt problem o sedan gör den så mkt för att man ska bli ett team o maken som var helt förvirrad innan kände att han hade ett mission...
Men alla som inte gått kurser har ju också kunnat föda barn utan att det vart ngt större problem så jag tror nog att det är lite vad man känner för o hur man ställer sig till saker som avgör hur de blir.
Andas öht är ju bland det viktigaste... o det var ju det jag antagligen inte skulle gjort så mkt av, gjorde det inte ens hos tandläkaren innan, de fick alltid påminna mig då de såg att det började bli syrebrist, nu garvar de åt mig då jag profylaxandas även där, men - jag andas iaf
Vi har plockat fram boken o jag har ju redan hunnit öva en hel del med all smärta jag redan haft hittills.
Vad mkt bebisar det kommer bli ovanför BF - strecket i den tråden snart de kommer hagla in
Min svärmor skulle vara hos oss i jul o hjälpa till o vi har därför även tillsammans kommit överens om att bjuda in min mans bror med familj då vi har hjälp så inte jag ska behöva göra så mkt - kan knappt göra nåt alls ju - o så ramlade hon idag o bröt benet Skall opereras snarast då båda benen i ena underbenet gått av rätt illa...
Så nu får jag nog dra ett rätt tungt lass istället, o under ganska mkt längre tid än en jul. Maken jobbar ju mest hela tiden o svärmor skulle ävenhjälpa mig en del med sonen under mellandagarna.
Känner mig lite elak som tänker rent egoistiskt men tyvärr kan jag inte hjälpa det heller...
Ska ni båda få bebis på onsdag? Så spännande!!!
Av vilka anledningar var det? Minnet är inte det bästa.
EMTD - aha, så var det ja.
Tack haha... ja, jag hade aldrig bjudit in dem till jul om jag skulle stå för allt. Maken hjälper ju till massor men det var han o svärmor som skulle göra det mesta o att ha 10 pers på jul o göra allt själv när man jobbar heltid alla icke-helgdagar är ju omöjligt så då blir det ju jag... O vi har ju sonen också.
Hade jag kunnat nu hade jag bokat av allt o firat med bara vår lilla familj men hon kan ju inte sitta själv heller. Känner mig som sagt fruktansvärt elak som känner så men allt extra jobb ser jag som världens börda nu... haha...
Yariija - just ja, det var så för dig. Fast skulle jag veta att jag fick snitt skulle det vara skönt på sitt sätt också... nice att veta när man ska få barn! Själv siar man ju hela dagarna nu...
Som sagt tjejer - stort lycka till, jag är såååå avis o ser fram emot bilder o info när ni hämtat er o kommit hem i lugn o ro!!!!!!