Inlägg från: Theannapanna |Visa alla inlägg
  • Theannapanna

BF Januari :-) del 3

Sirling skrev 2009-12-10 21:04:05 följande:
    Oj då, gjorde det ont för dig? Hur känner du dig?
    Hur gick det för dig Sirling?

Kom på... de tror ev att sonen kan ha svininfluensan... ni som har små som haft det, hur snabbt har det vart över?
    ★ღ Daniel född 080109 ~ Prinsessan beräknad 100131 ღ★
  • Theannapanna
    Sirling skrev 2009-12-10 21:10:56 följande:
    Känner mig smått överkörd av en traktor! 3 läkare försökte och den tredje lyckades faktiskt men attans djäklar vad dom tog i. Jag skulle ha trott att jag dödat lilla svala om jag gjort så med min mage, men hjärtljuden såg finfina ut timmen efter. De trodde inte det skulle gå men eftersom jag var så motiverad att få den vänd så gjorde det ett rejält försök åt andra hållet och då gick det. Förhoppningsvis ligger h*n kvar nu, det var visst en fördel med svåra vändningar att då har oftast bebben svårt att ta sig runt igen på egen hand, så ta i trä! Känns bra!
    Så bebbe åt rätt håll nu - kanon! Hoppas den stannar kvar så!
    Skönt att det känns bra, shit vilken behandling dock!
  • Theannapanna
    lindaha skrev 2009-12-11 14:59:46 följande:
    Nu är jag föresten äntligen klar med barnrummet!Det blev faktiskt himla bra och jag är supernöjd. Det enda som är kvar är att möblera det :)Ni kan kika på bilder i min blogg, kan inte lägga upp fler bilder här på fl.www.lindaha.blogg.sejag hoppas att rummet ska uppskattas både av bebis och min 2 åring :)
    Ooooo så fint ni gör!!!!
    LilaRos skrev 2009-12-11 14:41:50 följande:
    Hur gör ni när ni går på bio? Jag har inte vågat mig på att gå på bio efter jag började behöva kissa minst en gång i timmen.Det känns lite elakt att störa de andra med att springa ut flera gånger under filmen.
    Haha... av just den anledningen går jag inte på Bio... har inte gjort sen jag blev gravid...
    AmandaBrun skrev 2009-12-11 14:22:36 följande:
    Har nu varit inne på Underbara Ungars FB och hon blir igångsatt idag...bebis beräknas väga 2400 gram. Stod ingen förklaring till varför, men nu håller vi alla tummar för henne!!!!!Kramkramkramkram
    OJ!!! Tumhållning!

Asareth - vilken natt o att vara hemma själv när det blir sådär är inte skoj... men det är väl då man kan räkna med att det kommer...

Sirling - fy då... ja, det är väl en lättare typ av misshandel för din kropp det där...
    Hoppas Bönan i min magge verkligen ligger rätt när det är dead-line för det så jag slipper den där behandlingen...

Oj vad ni sover tjejer!! Jag sover vanligtvis mellan 23-06 men just nu då sonen är slut är det kanske 5 timmar totalt med alla uppvakningar emellan. Minst varannan timme är vi uppe med medicin o så blir det några spring emellan då han skriker o hostar så...

Hedebris - låter som en supernice filmtillställning!!! Hade jag gärna kopplat av med...

Shit vad det händer saker här på en dag... Vi var på Akademiska i natt med Daniel igen... Ringde 1177 då han fått blåsor i munnen som gör så ont att han bara skriker o ber oss ta bort "skräpet" hela tiden o inte ätit eller druckot en droppe igen på en hel dag o de sa till mig att ta upp sonen ur sängen, klä på oss o åka så ännu en tur avklarad. Maken hade så klart tagit ett par öl just igår till maten så jag fick köra med sammandragningar som hette duga o en skrikande kille i bilstolen brevid...
    Kom hem så vi lade oss vid 3 i natt o sedan blev det 5 timmars konstant sömn - höll på att kissa på mig då jag vaknade o nu har Mattias o Daniel åkt iväg en sväng med bilen... jag sätter mig här o kollar hur det går för er alla...
    Har såååå ont i fogarna efter allt bärande o gående på sjukan i natt men har ändå tänkt försöka plocka undan lite, huset är ett bombnedslag nu, vi har inte orkat ställa undan en enda pinal senaste veckan.
    Denna veckan hade jag tänkt packa BB-väskan o baka lite... haha... där fick man för det.
  • Theannapanna
    AtroCious skrev 2009-12-11 15:32:10 följande:
    Ska ni ha sen avnavling?Det ska vi, visste inte vad det var när jag väntade sonen - men nu känns det självklart.Usch, tog bild på magen alldeles nyss. Den första sen v.8, har varit väääldigt dålig på att ta bilder den här graviditeten. Händerna ser konstiga ut, är jättesvullen. Man lägger märke till det mer när man ser det på bild...
    Är så dåligt insatt i det där... tänkte diskutera med min BM nästa gång...
    Hur länge ska man "hänga ihop" då innan det är dax att kapa förbindelsen?
  • Theannapanna
    AtroCious skrev 2009-12-11 15:39:51 följande:
    Lyssna inte för mycket på bm bara, vissa barnmorskor har fått för sig att det är hemskt med sen avnavling fast de inte har några belägg för det.Vanligast verkar vara kring fem minuter ungefär.
    Ok... jag har lite problem med "kroppen"... tycker lätt att saker är äckligt så jag vet inte om jag skulle fixa att vänta... haha...
    Kan inte ens pilla in linserna i ögonen för jag tycker det är så äckligt... o när bebben rör sig i magen är det egentligen vidrigt fast jag har ju blivit tvungen att vänja mig
  • Theannapanna
    LilaRos skrev 2009-12-11 16:20:41 följande:
    Nu börjar den "hämska" delen på dygnet. Dagen börjar lida mot sitt slut och kcällen nalkas.Om kvällen blir jag alltid ledsen. Jag och sambon ligger och myser framför någon film/tv serie i sofforna och tårarna börjar rinna.Varför? Jag är ju inte ledsen för något.När det blir dags för att sova får jag lite ångestliknande känsla. Men det beror någ på min rädsla att inte kunna somna.Springa upp var 5e minut för att kissa, När jag väl hhar somnat så är allt bra. Då sover jag oftast gott och går upp max tre gånger på natten, oftast bara en.Någon som har tipps på hur man kan bli på bättre humör om kvällarna?Känns om om det borde tära på sambon att jag alltid blir ledsen när han kommer hem. Det skickar ju fel signaler.. :S
    Du är inte ensam! Jag bölar flera gånger om dagen över allt o inget. Mattias blir tokig på mig då jag inte kan säga varför jag gråter oftast men det är så, det bara kommer som en smäll o så rinner tårarna tills man hulkar nästan...

När jag har anledningar i skallen är det oftast ngt som hänt under dagen eller bara att jag känner mig så förbannat hemsk... Stor som en valross, har ont så jag inte ens kan vända mig, är sugen på saker hela tiden...

Tror själv på hormoner, var likadan sist o har funnit mig i det, det går över... Men har ngn tips så tar jag nog gärna till mig dem jag med!
  • Theannapanna
    Emm skrev 2009-12-11 20:23:31 följande:
    Jag önskar att jag var mer känslosam likt många av er än den elaka bitchen jag kan bli nu ibland. Många runt omkring mig har blivit förvånad över vilka elaka kommentarer jag helt plötsligt kan slänga ur mig och kommentera att det inte är likt mig. Skäms, för jag inser inte vad som kommer ur min mun innan det är försent..hoppas jag blir normal efter bebisen kommer.Jag vill också att bebben ska komma efter årsskiftet men gud vad min kropp gör ont nu. Jag har ingen foglossning men det trycker sjukt mkt mot mina revben och det känns som bröstryggen gått av. Måste ändra position konstant. Blir snart galen.Förresten, är det någon som har koll på skötväskor. Finns det vissa märken som är bättre än andra etc. Vad har ni för några?Underbara barn: Lycka till!
    Vi har köpt en helt vanlig väska som är perfekt... hade nån skötväska i början som vi inte alls trivdes med...
  • Theannapanna
    HannaoNicko skrev 2009-12-11 20:56:45 följande:
    Hur har ni de med namn?? Vi har två pojknamn bestämda men vi har jättesvårt med flicknamn denna gången. Två namn som jag gillar är Kerstin eller Elise..va tycker ni om dom namnen? Blir de en pojke så blir de en Alfred eller en Måns iaf..Dottern heter Maya
    Vi hade Daniel om det blev en kille förra gången o Sofie om det blev en tjej...
    Maken har utifrån att vi tog Daniel förra gången då det blev en kille fått det till att hon nu ska heta Sofie då det är en tös - jag är ju inte lika säker men han kallar henne för det hela tiden, då han pratar med Daniel o har även sagt till andra...
    Skulle det vart en kille denna gången så hade han fått heta Simon - om det passat så klart...

Kerstin tycker jag var kanon! Elise är också fint men jag får inte samma "känsla" för det men det är ju inte jag som ska ha det heller
    Måns o Alfred är också fina namn!
  • Theannapanna

Kom på nu angående skötväska... den kommer nog inte kunna hänga på syskonvagnen vi köpt...

• Theannapanna
    Asereht skrev 2009-12-11 21:25:54 följande:
    Det finns jättesmarta krokar med kardborrband som man kan köpa och sätta på styret. Sen kan man fästa vilken väska man vill. www.mammashop.se/catalogsearch/result/?q=Tink...
    Ooooo tack! Tur att ni finns här annars hade man ju vart helt bakom...

Angående bölandet... här om kvällen så skulle jag försöka dra upp mina boxershorts lite då jag lagt mig o man är ju vig som ett kassaskåp numera, jag tog i resåren bak, hoppade till lite smidigt o drog uppåt o fick bara med resåren, den slets loss från hela brallan o jag garvade så tårarna rann... sen började jag böla av känslostormen... Maken började seriöst undra hur bra detta är då...
Svar på tråden BF Januari :-) del 3