Inlägg från: Trollet Ludenben |Visa alla inlägg
  • Trollet Ludenben

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Hoppas att hon kommer iväg till skolan i alla fall. Här ska jag snart följa Frodo till taxin. Nu har concertan gjort sitt jobb för nu är det lugnt i vardagsrummet...

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Trollet Ludenben
    elegi skrev 2009-11-30 07:42:06 följande:
    Eftersom hon inte tagit sig till frukostbordet har hon inte heller fått Ritalin än....
    hoppas hon kommer dit Concerta funkar bäst ihop med mat har jag märkt. Det står inget om det i bipacksedeln men Frodo tar upp den bättre när han äter den i samband med frukosten. Är det likadant med Ritalin??
  • Trollet Ludenben
    elegi skrev 2009-11-30 18:56:26 följande:
    På bipacksedeln stpår det att den ska tas i samband med mat så då vill jag ju att hon tar den till frukosten, eftersom hon dessutom är dålig på frukosten så har hon en anledning till att äta just frukosten för hon vill ju ha medicinen. Iväg kom hon efter mycket möda och stort besvär...i skolan var hon 8:25
    Gott att hon kom iväg. I frodos kontaktbok idag stod det att han inte riktigt vart i form och att han haft svårt att ta när han får nej. Antingen håller han på att bli sjuk, han klagade över ont i magen förut. Eller så är det detta med att vi satt upp grejer på väggen som förändrar hemmet plus att det vart första advent nu. Små saker , mycket oro.
    Men bra att Alexandra får en anledning till att äta frukost när medicin ska tas. Frukosten är ju viktig för att orka med förmiddagen med.
  • Trollet Ludenben
    mammat2 skrev 2009-12-02 17:35:51 följande:
    BEHÖVER RÅD För ca en vecka sedan började concertan helt sluta funka. Han är helt upp och ner. fattar ingenting Vi fick 2 alternativ 1. sluta med concertan och börja med ritalin 10 mg, den åt han i somras & slutade då helt att äta. Sov dåligt men hade bättre effekt än concertan. Men jobbiga biverkningar 2. Sluta helt med concerta och se hur dan han är utan mediciner Då är ju risken att det blir mer kaos här än vad det är nu. Vad hade ni gjort, concertan har ju funkat bra tills för en vecka sedan. Men nu är det som den inte funkar alls. Fattar ingenting. Behöver råd,
    concertan tappade verkan på min son med men vi höjde från 18 till 36. Nu 'är läget under kontroll igen.
  • Trollet Ludenben
    mammat2 skrev 2009-12-02 18:24:08 följande:
    Elias äter just nu 27 mg concerta han väger 17 kg & är 1.13 lång
    har 27 mg funkat hela tiden förut??
  • Trollet Ludenben
    mammat2 skrev 2009-12-02 18:27:44 följande:
    japp det är det som är så konstigt
    vi hade ju 18 först, den tappade verkan. vi höjde till 27 och han blev värre än innan, han åt 27 bara typ 2 veckor. då höjde vi till 36... jag läste nån i denna tråden som skrivit att det var många som upplevt att barnen blev värre av 27 mg det var därför jag undrade om ni haft den hela tiden och den funkat eller om ni nyss höjt den.
  • Trollet Ludenben
    mammat2 skrev 2009-12-02 18:34:13 följande:
    ja den har funkat under hela hösten iallafall. elias började med medicineringen i somras Höja concertan verkade inte vara ett alternativ tydligen. varför vet jag inte
    hoppas ni hittar en bra lösning. Han väger nog för lite för att äta 36 mg. Frodo vägde 21 när vi höjde och läkaren tyckte det var minsta laget. han var 120 cm lång...
  • Trollet Ludenben

pcalma:kram till er!!!!! så jobbigt när de inte sover. Frodo har börjat komma till oss vid 3-4 tiden på natten men jag har kört tillbaka honom. i natt blev jag riktigt förbannad när han trippade upp där. som tur var somnade han om och kom 2 timmar senare.
    men att som dina gå upp 01:20, det låter ju helt omänskligt. fy alltså... hoppas kommande natt blir bättre.
    Kass stil av dagis att anklaga er för att leta fel med

• Trollet Ludenben
    två lingon och ett blåbär skrev 2009-12-04 08:07:21 följande:
    Tack alla ni underbara för det stöd man känner att man får i tråden Är förbannad! Kom till skoan idag och skulle hämta en sak i Ms bänk och ser att de möblerat om IGEN 3:dje gången på 2 veckor!! I början på veckan satt de 2 och 2 med näsorna åt tavlan, nu sitter hon igen med ryggen mot tavlan i en grupp om 5 barn placerad i mitten dessutom så hon har mer överblick över de andras bänkar än sin egen. Jag blir tokig
    Den skolan verkar ju jättedålig, särskilt den läraren Skulle med blivit förbannad!!
  • Trollet Ludenben

sol1: kram till dig. Håller tummarna för att det inte ska bli ett lvu!!

Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig