ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
TwistedSister skrev 2009-11-21 22:19:26 följande:
Hahaha ja lätt å fastna. Får era barn spela och titta på tv mycket eller? Jag kan känna att barn ska inte titta på tv jämt, vet inte varför riktigt men det fick man väl höra en del själv när man var liten också. Men I går ju och sätter på teven hela tiden så fort jag inte har något åt honom att göra en liten stund. Det måste ju hända nåt hela tiden, tv eller spel. Det kan ju till sist bli ganska många timmar på en dag och jag försöker hela tiden få bort honom från det och många många utbrott resulterar det i. Hmmm ska jag lägga ner å låta honom kolla eller? Jag har ju en föreställning om att han ska vara ute och leka och få rosiga kinder och allt det där, men det händer liksom inte, antingen blir han hysterisk för att solen lyser på honom eller så gräver han upp rabatterna. Känner mig samtidigt som en dålig mamma när han bara sitter med nåt spel timme ut och timme in. Brukar tvinga med honom på en ordentlig promenad i skogen varje dag och det hjälper att han kan somna bättre på kvällen
iaf. Man måste ju liksom röra på sig annars mår man ju skitdåligt, känner jag själv om man inte kommer ut en dag. Men sen sitter han där klistrad och är okontaktbar och det stör mig verkligen.
Ja, Frodo får titta mycket på tv/dvd. Det är den enda syssla här han har nästan när han är inne. Han är så aktiv så jag vill gärna att han sitter där för då håller han sig lugn (någorlunda). Men vi är såpass kativa ändå. Han är ute flera timmar om dagen, härjar runt och har sig så jag blir bara glad att han sitter där. Han behöver lugna ner sig och vara lite i stillhet med. Men samma här, fick med höra som barn att man inte skulle se för mycket.
Tror det beror på vad man är för person i övrigt. Om man som din sitter med spel/tv mer än man vill vara ute och röra på sig, då gör du helt rätt i att försöka begränsa det och ta med honom ut.
Min gräver med upp rabatterna. I alla fall om man inte vaktar honom
Just nu sitter han och kollar på nåt på nickelodeon. Concertan har precis börjar verka men vi har haft en jobbig timme från det han gick upp tills nyss. Få se om jag kan smyga in och ta en dusch. Sambon sover med lilleman. Sen ska vi åka till sjöfartsmuseet hade vi tänkt. De har ett lekrum där han älskar att vara i.