ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
Kram
Är det nån av er som har fått fylla i frågeformulär på nätet som ska skickas till läkaren/behandlaren i samband med utredning?? Jag ska göra det nu. Har gjort första sidan men sambon ska ska vara med också så jag väntar tills han är klar i duschen.
Här har vi haft en gräslig morgon. Frodo börjar 9:40 i skolan idag och fredagmornar är alltid jobbiga han går här och vaknar av och an, slänger ner saker, gnäller, är på allmänt argt humör. Frågar ideligen när taxin kommer och när man säger att den kommer inte nu så blir han vansinnig.
Och nu har han hakat upp sig på taxin med. Oftast kommer en vanlig taxibil och hämtar men nån enstaka gång har det vart färdtjänstbussen. Han går och tjatar om att han inte vill åka den vanliga taxin utan färdtjänsten. Kommer taxin blir han rasande. Och det dumma är att man inte vet i förväg vilken som kommer. Så vi kan bara förbereda honom på att vi får se vilken det är som kommer och prata med honom om att taxi går lika bra. Då lugnar han sig. Men det är samma procedur morgonen efter nu är han så arg för detta med färdtjänst... usch orkar inte känner jag.... han kom upp starx efter halv 5 i morse, Elias var vaken i natt och jag var med vaken med världens magkatarr. Och det är fredag och en lång helg framför sig Helst skulle jag vilja sticka iväg på semester över helgen.
Dessutom ska jag i väg till Östra, till arbetsterapin och hämta timstock och whiteboardtavla. Bolltäcket hade de ju glömt att beställa så jag får säkert åka dit snart igen för att hämta det. Jag är stamkund på det sjukhuset, är där flera gånger i månaden av olika orsaker... usch inte på humör