Inlägg från: Trollet Ludenben |Visa alla inlägg
  • Trollet Ludenben

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Ansluter mig till ADHD-mammorna här =)
    Tack Elegi, vad skulle vi göra utan dig som håller kollen när trådarna går ut...

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Trollet Ludenben
    elegi skrev 2009-10-08 22:48:31 följande:
    Tack tjejer Orkar inte kommentera så mycket som jag brukar, har inte ork helt enkelt, men ajg tänker ständigt på er. Är lite mycket här just nu vaccinationer, rörborttagning, ADHD utredning ja listan akn göras oändlig KRRRRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAMMMMMMMMMMMMMMMMM
    Inte jag alltid heller orkar kommentera allt... vi med dessa barn har alltid mycket i huvudet och är ofta trötta av alla möten, utredningar, barnens svårigheter osv. Men skickar kramar och hoppas att det snart är över med alla dessa saker som vaccinationer och det.
  • Trollet Ludenben
    elegi skrev 2009-10-08 22:54:07 följande:
    Tack vännen Ja det hoppas jag oxå men just nu är det lite mycket, sen är jag själv nu torsdag-lördag för P är i Italien med jobbet, huset ser ut som skit, gräset behöver klippas, stutsmattan behöver plockas ner osv..
    men det låter som du hade lite mycket{#lang_emotions_undecided} Jobbigt när man är ensam med allt. Hoppas han inte är borta allt för länge...
  • Trollet Ludenben
    Unicorn73 skrev 2009-10-08 22:57:38 följande:
    trollet ludenben: hoppas det var ok att jag lånade lite text från ditt inlägg . Det var så bra skrivet tyckte jag .
    elegi skrev 2009-10-08 22:59:45 följande:
    Ja det har samlat ihop sig lite föööör mycket på en gång nu, han är bara borta några dagar
    skönt att det inte är länge... jag blir ensam från sönad-onsdag med allt här medans han är på älgjakt...
    leeena skrev 2009-10-08 23:00:00 följande:
    Ville bara säga ,att jag är så glad att jag hittat den här tråden! Trots allas svårigheter och jobbiga dagar som jag verkligen önskar att vi alla slapp så är det så skönt att hitta en plats där vi ,jag och min W,passar in och där man faktiskt kan få råd/stöd ifrån någon som upplevt samma sak! Försöker man sig på att skriva något någon annanstans så får man istället höra "vad är det för fel på barnet alt.dej som förälder" eller " det är bara att säga ifrån,du måste sätta gränser /inte vara så sträng " etc etc.... Därför är det så skönt att ni finns!! Att se att någon annan kämpar med samma sak och med samma frågor som jag,gör att det på något vis känns lättare! Skickar kramar till alla som behöver dem!
    Så känner jag med... här är det alltid nån som förstår när ingen annan i ens omgivning gör det. tar en kram och skickar en tillbaka...
  • Trollet Ludenben
    Eikna skrev 2009-10-09 11:05:24 följande:
    hej..bara råkade hitta er lilla tråd..vill bara säga Håll ut! ..vet inte hur gamla era kids är men själv har jag en tös som blir 18 i vinter o som fick diagnosen när hon var 9. Det blir faktiskt bättre..iallafall för oss..eller också lär hon och vi o alla andra runt om kring att leva med det på ett sätt som funkar bra.. kram på er alla
    tack för positiva ord!! Kram på dig med
  • Trollet Ludenben
    elegi skrev 2009-10-09 11:25:04 följande:
    Nu ahr ajg en fråga som behöver lite snabbt svar Är jag elak och dum om ajg säger till alexandra (hon ska ha kalas om ca 1 vecka) att fundera på vilka hon verkligen vill bjuda och samtidigt fundera på vilka hon blev bjuden av förra året? för nån vecka sedan konstaterade hon att hon inte blivit bjuden på ett endaste kalas hittills i år, hon fyller 9 nu och hon är vän med alla typ och vill bjuda alla men grejen är att dom värdesätter ju inte henne tillbaka genom att bjuda henne vilket blir en viss besvikelse för A. Jag tänker så här (rätta mig om jag är helt ute och cyklar) om hon bjuder dom hon verkligen värdesätter  (4-5 tjejer) och låter bli dom här hon bjuder varje år som aldrig bjuder tillbaka (är flera som fyller nu på hösten därför jag vill att hon ska kolla tillbaka på förra årets inbjudningar) så aksnke dom får en liten tankeställare då de alltid varit självklara samt att hon kankse inte blir lika besviken när hon har att dom har kalas och hon inte får inbjudan
    jag tycker att du gör rätt.... varför ska de som inte bjuder tillbaka hela tiden bli bjudna?? Då är det bättre att bjuda 4-5 st som hon verkligen är vän med.
  • Trollet Ludenben
    Kims mamma skrev 2009-10-09 21:01:47 följande:
    Detta med Kim håller i sig. Ringde barnmottagningen idag. Jag ska återkomma på måndag kl 9. För att säga om han är bättre. Annars blir det inställt. Det lär nog ta tid innan man får en ny tid. Tråkigt men sant. Kim är svullen än och har svårt att äta. Det han han får sig är ca 3 dl yoggi morgon och kväll, en halv korv med bröd eller en halv hamburgare. Han får sin favoritmat, för då brukar han ju kunna äta lite. Fick även mail från hans menstor att Kim ligger efter i matte och svenskan. Men, det är ju självklart eftersom han har varit mycket sjuk nu. Han har varit sjuk i olika periopder sedan skolstarten. 31/8-8/9, 23-24/9, 6-9/10. Det är totalt 13 skoldagar. + att han har varit ledig 1 dag pga läkarbesök. Men vad ska man göra när han är infektionskänslig. Det har han blivit under de senaste åren.
    Kim får krya på sig. Håller tummarna för att det ska ske under helgen... Jobbigt när han ligger efter pga sjukdom. Hoppas han blir frisk och håller sig så, så han inte blir efter mer.
  • Trollet Ludenben

sol1: skickar kramar. Har inte så mycket råd att ge för de andra har sagt de jag tänkte på... men hoppas ni finner en lösning och att den lösningen blir till det bästa.

• Trollet Ludenben
    Unicorn73 skrev 2009-10-10 23:52:07 följande:
    Massa kramar till alla som vill ha & behöver....bara ta för er Orkar inte kommentera idag.....hjälpt ett par vänner att röja & städa idag & nu är jag helt slut i batteriet......
    jag tar allihopa kramarna för vi har en jobbig morgon.... skickar tillbaks till dig med.
    Sonen vaknade vid 6 och har stissat runt. Han hittade spindelmannen och tarzan på disney xd och började härja här så jag fick byta kanal till bollibompa. Känns som om det är lite fredligare där
  • Trollet Ludenben

den kanalen sänder mest skit tycker jag... playhouse och nickelodeon är bättre. Som tur är gillar han fortfarande musses klubbhus, dora och einsteins så det funkar att förbjuda disney xd ett tag till

Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig