ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
leeena skrev 2009-11-06 16:59:58 följande:
Trollet Ludenben skrev 2009-11-06 16:39:02 följande: Enligt W själv så hade han inte gjort något alls,och han brukar alltid berätta även vad han själv gjort, även om han för den delen har svårt att se sin del av att det blir som det blir så brukar han iaf säga om han gjort något mot den andre. Tydligen hade S bara flygit på honom helt oprovcerat. Jag är lite orolig för vad de ska säga när jag ringer,känns som att de kommer att försvara sig med att W gör ju minsann också såna här saker osv osv.Men det gör ju inte saken mer acceptabel,och jag vill ju inte att han ska behöva vara rädd för att gå till skolan. Att ingen ur personalen såg vad som hände gör ju inte saken bättre. Tycker ju att de borde ha ringt hem hit om de förstått allvaret i det hela. Rektorn är bra,jag funderar på att ringa direkt till honom på måndag .Frågan är om det är dumt att gå förbi lärarna,kanske borde prata med dem först? Sambon sa också : ring till hans föräldrar,frågan är om det löser något ? Tydligen så brukar S hamna i bråk med de andra på skolan och verkar ofta bli aggresiv och ta till våld,men det är ju antagligen föräldrarna väl medvetna om !! Hade det varit W så hade jag ju självklart velat veta om vad som hänt,men det får de ju veta från skolan. Som förälder blir man mest uppgiven när något sådant händer och ens barn är inblandat, man kan ju inte vara DÄR och se till dem,så det är väl skolan jag borde vända mig till ,eller ?Men du har nog rätt, kanske bättre att gå via skolan så att det är någon som som är med vid samtal. Jag tycker du ska ta tag i rektorn med en gång på måndag. Läraren hade ju bara sagt att hon skulle prata med den andre pojken när detta hände så där kanske inte finns nåt att hämta. Alla barn bråkar ju men strypgrepp som kan gå illa, det måste ju tas tag i.
Bra att du är så engagerad i detta!!! Kram till dig!!