• LoLiNi

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Makima46 skrev 2009-10-29 13:34:23 följande:
    Fick väl en smärre chock idag!! Har fått veta HCG värdet på RD 20. Den låg på 16600!! Jösses! Har bägge fastnat??
    Wow - häftigt värre!

Jag hoppas det går bra för oss - vi åker till Tartu på söndag och har beräknad ET 4-5 november. Börjar bli nervös nu! Det är ju en part till inblandad trots allt, och det har vi ju inget inflytande över...
    Var hos min svenska gyn. idag för sista VUL innan ET och slemhinnan är 7mm så då beslutade vi att öka Femanest-dosen till 6 tabletter dagligen för att vara säkra på att den hinner upp till 8!
    Känns som sagt lite overkligt och nervöst nu!

Kramar och peppning till oss alla!
    *** snart är det dags ***
  • LoLiNi

Tack, tjejer!
    Det hjälper verkligen att skriva av sig sin oro och sina tankar här!

Tack för informationen Makima! Jag hade ju varit helt i händerna på mina läkare ni underbara tjejer inte fanns här! :)

Jättekramar för allt!
    Låla

• LoLiNi
    Caribe skrev 2009-10-30 09:15:32 följande:
    Önskar Er alla en riktigt trevlig allhelgonahelg
    Jag önskar detsamma!

Ja just det om det är nån som känner för det så får ni gärna inboxa mig med en detaljerad berättelse precis hur ET/FET går till. Vad jag är ute efter är t ex om mannen får vara med och hålla handen, hur sterilt hela ingreppet är...

Jättenervis nu, men vilket äventyr... ET är satt till 5/11!
    Fick sista instruktionerna imorse!{#lang_emotions_smile}
    *** snart åker vi ***
  • LoLiNi

Tack Makima och Solis!
    Är glad att ha massa "trailblazers" som gjort allt före mig! :)

Ni gör allt så mycket lättare!

Carmencita - hoppas allt går bra för dig! Ska hålla tummarna!
    Nalle - hoppas att det var något fel på hCG-provet och att allt går bra!

Kramar och pep till oss alla!

*** snart åker vi till Tartu, yeay ***
  • LoLiNi

Oki sa nu är vi i Tartu och ET var igar. Vi aker hem pa söndag med direktflyget till Arlanda.

Har ingen egen dator med mig och familjeliv har inga mobila sidor sa jag har inte kunnat skriva i traden nagot förrän nu, pa hotellets dator.

Vi fick tva insatta och det star i papperet vi fick efterat att det ar tva 4 (1-2) embryos - nagon som vet vad det betyder?
    Vi har tva till i frysen - resultatet fran 11 ägg - kommer inte ihag hur manga som blev befruktade...

Sen har jag svart att söka i tradarna fran min iPod touch - tar extremt lang tid:

Hur kändes det efter ET/FET?
    Vilken dag är rd1 osv?

Fick hcg-testdag 16 november dvs rd10 eller rd11 om jag kommer ihag svaret pa ovanstaende fraga rätt...

Sen var det nagot mer jag ville veta men jag far val vanta pa min tur igen pa hotelldatorn da! :)

Annars känns det okej - känner att nagot finns där inne - är som en liten tyngd i magen.

Kramar till er alla och grattis till alla vul-upplevelser tvillingar och singlar!
    Lala i Tartu (hittar inga aa-n pa denna datorn...)

*** väx och fäst, väx och fäst, väx och fäst ***
  • LoLiNi

Drar fram och flyttar mig själv till ruvare! :D

VÄNTAR :
    ==================================================
    Hoppaslina 42 år: Tidigare 7 IVF + 2 FET. 1:a möte inför ÄD i maj
    Solis65 43 år: Tidigare 3 IVF + 2 FET, 3ÄD
    Caribe 42 år 3 insem+6 ivf utan resultat, 1:ÄD Åbo avbr, 2:a ÄD 3/6, 2st 4 celliga klass III tillbaka, testade + 16/6, blev MA i vecka 13, satsar på frys när styrkan är tillbaka
    Supertrouper 27 år: Tidigare 1 IVF + 1 avbrutet IVF. 1:a möte inför ÄD 18/9 hos AVA Lissabon
    Esmeralda 46 år: ÄD 29/5-08, FET29/9 (MA), FET 23/1, nästa FET 20 maj!
    Spottina 49 år: 1:a ÄD 16/4 AVA Riga, 2 st embryon, tidigt mf, FET planerad till Juni
    Vallmo75: 34 år, 2mf, 2 insem, 1 ivf. 1:a ÄD ET 17/8, mf
    Nioli: 2:a ÄD, Åbo gick inte de heller
    Merlot, 1:a ÄD, ET 25/9, EGV Riga. negativt.
    Chris06: 2ÄD,misslyckade.3 frysta kvar.3e ÄD 2010 v 9.

PÅ GÅNG : {#lang_emotions_flower}
    Nidra: FET v 36 el v 40 på Elite
    Sodkt. 44 år. 1 ÄD 27/4 - blev MF v.12. FET 9 sept. 2 8 celliga embryon, negavtivt. Nasta FET varen 2010
    Rödluvan71: 1:a ÄD AVA Riga. Plan. ET 8 oktober.
    Sevgili: ÄD nov-09 Riga, AVA kliniken
    ZXZX 46 år: Tidigare ET 20/3, FET 22/4 och ET 9/10 (mf) 2008, FET 21/1 2009 alla på AVA Tammerfors. 2 frysisar kvar...
    Loppa69:!:a ÄD Elite clinic, Estland. Plan ET under v. 48
    Esther123, 1:a ÄD, AVA Riga, ET ca 14/12.

RUVARE : {#lang_emotions_heart}
    Saknarknytte: 38 år, 1:a ÄD AVA Riga 5/10
    Kramiiis: 28 år, 5 ivf, ÄD nr 1 AVA åbo
    Låla67: 41 år, 1:a ÄD, ET 5/11 på Elite i Estland.

GRAVIDA : {#lang_emotions_gravid}
    ÄlvanAlva: 1:a ÄD AVA Åbo nov -08
    annkristine: 1:a ÄD, Åbo, ET 5/12
    Grynet: Tidigare 1:a ÄD -08 2:a ÄD 26/2-09 (2*8CC)
    MoJ: 1:a ÄD -08, 2:a ÄD ET 27 feb AVA Åbo
    Wilja: 1:a ÄD, ET 26 feb AVA Peter
    Odette 42 år: 2:a ÄD, ET 11/3-09 2 st blastocyster AVA Peter.
    Bette 29 år: Gravid efter 2:a ÄD 19/3 2 st 1 8 celligt och 1 10 celligt.
    Sardin 41 år: Tidigare 8 inseminationer, 5 IVF utan resultat. Nu gravid på 1:a ÄD, Riga 13/3.
    Actionvera 41 år: 3 IVF 1 FET - första ÄD ET 18 Juni. Plussade 20/7.
    Hinos: 41 år: 1:a ÄD 20 juli. 2 topp 3, ett 7-celligt och ett 9-celligt. Plussade 3/8
    Sanndy: 1:a ÄD, EGV Riga. ET 14/8.
    Gottisen: 7 misslyckade ÄD, 1 lyckat FET -05, ET 27/8-09 väntar tvillingar
    Isisisis 44 år Gravid tvillingar BF 22 mars
    Issi01: 2:a ÄD, FET, AVA ÅBO sept -09
    Tjorvar: 3 misslyckade inseminationer, två misslyckade ivf, Gravid efter 1:a äggdonation AVA Riga ET 17/9
    Makima46. 46 år. 3:e ÄD, FET 6 okt. IVI Spanien. Ett 8 celligt o ett 9 celligt. Båda i toppklass.

FÅTT BARN : {#lang_emotions_baby}
    amn; 2006 (jag 46 år) - en flicka - ÄD ET Tammerfors, 2007(jag 47 år) - en pojke - ÄD FET Tammerfors.
    Dimmoriskyn: v 33+3 flicka 1720g, pojke 2135g. Vaginal förlossning, huvud/tvärläge
    Ayrtons sambo: v 39+6 flicka 3390g
    äd-bebis: pojke i v. 41+2
    töjet: v 36+6 pojke 2830g, pojke 2520g. Planerat kejsarsnitt (säte/tvärläge)
    Ninnie65: v 38+4 pojke, 3100g, vaginal förlossning
    Fille 44: 1:a ÄD, FET 8 sept 2 st blastocytembryon - fått tvillingar den 3 april. Vecka 32+4, akut kejsarsnitt. Flicka 1970g och pojke 2290g.
    Igor: v 39+0 pojke 2600g. Planerat kejsarsnitt (säte/inre bäckenträngsel).
    Solstickan 42: 1:a ÄD, föddes på BF-dag, 3390 gr 50 cm, vaginal, sugklocka
    Nikolina V38+3 7:e ÄD, pojke 3,5 kg , 53 cm
    Sanca: v 39+2, 1:a ÄD, 3,1 kg, 50 cm
    Förväntan v 35+2, flicka 3.0 48 cm lång snitt
    Maari: V.39+0 Pojke född 090813, 3160 gr 49 cm. Planerat kejsarsnitt
    Vitsippa65: v 42, pojke född 090813, 3555 gr och 51 cm, vaginalt
    Kim Carol: v 38+4, pojke född 090810, 3058 g, 48 cm, planerat kejsarsnitt
    Pigan74: v35+0, pojke, 2100g, 42 cm
    Tigermom: v39 2:a ÄD, född 090822, flicka 3170g 49cm

*** väntar, väntar, väntar otåååligt! ***
  • LoLiNi

Jag instämmer med Rödluvan, med flera - lycka till Kramiiis!

Sen vill jag tacka för ruvnings-gratulationerna och för all information om embryokvalitet - det gav mig mycket hopp om god utgång!
    Här ruvas så lugnt jag kan fastän jag måste jobba imorgon... :(

Som vanligt har jag frågor efter varje nytt stadium jag når! :)

Vad har ni andra fått för förhållningsorder post-ET, t ex vad sex beträffar?
    Jag vet att läkaren i Estland nämnde det men då låg jag fortfarande i stirrups och väntade på att embryologen skulle tala om att katetern var tom, så jag hörde inte vad han sa och tänkte heller inte på några följdfrågor. Var ju så j-la kissnödig vid det laget! :)

Hur tar ni era östrogentabletter (Femanest, Estrafem, mfl)? Jag började med 2 mg tre ggr dagligen och sen dosen utökades så tar jag 4 mg tre ggr dagligen... Borde de tas en och en med kortare mellanrum och går det isf att stuva om tablettintaget?

Det får räcka för ikväll - Godnatt alla tappra!

*** Låla åter på svensk mark med extra baggage :) ***
  • LoLiNi
    sodkt skrev 2009-11-08 21:57:26 följande:
    Låla67. Oj, jag har inte hängt med i denna tråd,, Ser att du är ruvare nu, håller tummarna, det är ju riktigt spännande! Jag har gjort behandlingarna i Finland, där fick vi inga restriktioner alls om varken det ena eller andra. Vilken klinik har du varit vid?
    Jo här går det undan! ;)

Vi har varit på Elite i Tartu, Estland.

Tack!/ Låla
  • LoLiNi
    kramiiis skrev 2009-11-09 10:34:07 följande:
    caribe: ska ut å köpa lite tidningar sen oxå, tur båten går så sent och att jag tagit halvledigt från jobbet idag undrar om man kan smuggla med sig katten, han kom just och gosade ner sig i mitt knä.
    Vad mysigt! Min lilla jycke som varit utan mig i en hel vecka blev överlycklig igår när vi kom hem! Har saknat honom väääldigt mycket!

Nu så här på RD4 så har jag lite konstiga känningar - det drar och sticker så in-i-vassen i ljumsken och illamåendet sköljer över mig lite nu o då...
    Gissar att det är hopp om livet...

Kramisar
    *** snälla lilla krumelur(er) stanna hos mamsen... ;) ***
  • LoLiNi
    loppa69 skrev 2009-11-09 11:24:05 följande:
    Hej Låla67!! Först och främst lycka till med ruvningen!! Jättespännande!! Jag ahr inte varit aktiv här mer än att jag är in och läser ibland, men nu börjar det dra ihop sig för mig med!! Jag ska åka till Elite om drygt 2 veckor (om allt går som det ska) för en embryoadoption. Jag undrar hur du reste? Flyg till Tallinn och buss till Tartu eller annan variant? Var ni kvar och såg er om någonting efter ET? Hur upplevde du besöket på kliniken? Är det något du kommit på som du önskat att du kommit ihåg att fråga eller något du önskat du gjort? Jag blir jätteglad om du har lust att berätta om din livs viktigaste resa!!! Kram loppa69.....som är otålig som 17 ....vill åka NU!
    Hej Loppa!
    Först o främst måste jag säga att jag diggar ditt nick! :)

Be careful what you wish for! Det är farligt att be mig om tips för då blir jag långrandig! ;)

Vi åkte direktflyg med Estonian Air, bokad via SAS. Då flyger man ett litet propellerplan som rymmer 20-30 passagerare. Det var smidigt då slipper man ta buss eller hyra bil i Tallinn som ligger 18 mil från Tartu. MEN flygplatsen saknar en teknisk finess så om det är dimmigt, vilket det tenderar att vara så här års, så kan inga plan landa där. Vi höll inte på att ta oss hem igår o då blir man bussad till/från Tallinn och ombokad (på flygbolagets bekostnad naturligtvis)...
    Enligt Lilla Fia 65 så är det enkelt att hitta bussen till Tartu i Tallinn för när hon var där hade Estonian ännu inte öppnat sin linje till Tartu än. Tartu har lite växtvärk, det är ändå en väldigt positiv och vänlig stad.
    Vi stannade en hel vecka kom på söndagen, äggen befruktades på tisdagen och insättning torsdag. Vi hade naturligtvis kunnat åka må-fre men det visste vi inte förrän fredagen innan vi åkte! Först fick vi två datum för varje grej 2-3/11 för simmardonation o befruktn. och 4-5/11 för ET... och jag ville vara säker på att jag var i form så jag ville inte åka redan på fredagen och på lördagar går det inga flyg till/från Tartu!

Vi bodde på hotell Dorpat (ett annat historisk namn på staden Tartu) som är ett mkt bra hotell - inte det billigaste men inte heller det dyraste. De har ett fantastiskt spa - jag gjorde pedikyr och ansiktsbehandling! :) Sambon gjorde detta samt flera massager! Hotellfrukosten är bra och deras soppmeny till lunch är verkligen värd sina pengar! Dvs billig! :)
    Vi hann aldrig besöka Crepp, deras crepperi-café är väldigt populärt o har bara 20-talet platser, de har även en restaurang men utan crepes. Sen finns det ett shoppingcenter en bit ifrån hotellet som vi inte visste om förrän vi satt i taxin (säg till om du vill ha tips ang taxi) till flygplatsen.
    Annars rekommenderar jag Café Pierre (ligger i samma länga som svenska konsulatet) vid torget med den symboliska statyn av kyssande studenter. De har en fantastisk à la carte meny! Frukttårtan är dödligt god!
    *** ruvare med hopp ***
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa