• LoLiNi

Vi som gör äggdonation ute i Europa

esther123: epigenetik är forskningen kring hur den biologiska mammans kropp påverkar vilka av anlagen från den genetiska mamman som slås på och aktiveras. I stora drag i alla fall!

Loppa: det kommer att gå bra! Vet att det är jättesvårt men det blir så mycket enklare att stå ut med om man kan försöka slappna av i alla fall. Jag försökte att tänka på det hela lite mer konstruktivt och visualisera hur embryona fäste och växte sig fast. Kom som ett tips från någon i tråden. Tror Makima var en av dem som körde med det också! :)

Kramar
    Låla

*** gravid ***
  • LoLiNi

Kostnaden för att åka till Elite i Estland, blev ungefär samma som för er på Island och där var urvalet stort och förvånansvärt enkelt att passa in. Om man vill vänta så kan man få "ensamrätt" till precis den donatorn man vill ha, förutsatt att hon inte gör sin sista donation! Du betalar för privilegiet om att vara ensam om äggskörden! Här är iofs donationen anonym. Men skulle det bli nödvändigt med mer information om donatorn gissar jag att man kan gå genom kliniken då de för mycket noggranna anteckningar.

Hoppas det går bra för er HoppasLina & Lerkorg!

Kram
    Låla

* Längtar till VUL på torsdag!!! *

*** gravid ***
  • LoLiNi

Mycket grattis till lille Christian!
    Lyckönskningar från hela mitt hjärta!

Kram
    Låla

*** gravid ***
  • LoLiNi
    Bettina skrev 2009-12-06 22:47:06 följande:
    Skall snart börja med min Zoladex spruta, när/hur på dagen skall man ta den? Kramar Bettina
    Det spelar nog ingen roll - när du törs skulle jag vilja säga! :)

//Låla
    *** gravid ***
  • LoLiNi

crijo: mina var stora till att börja med så de har bara förändrats i utseende och "konsistens"! Jag har dessutom varit noggrannare med vad jag äter och de har snarare blivit lite mindre än tidigare, men inte en hel kupa…
    Men det är nog inte allt för ovanligt, min kompis i England blev "kurvigare" kring vecka 6.

Caribe: lycka till - jag ska hålla tummarna tills de blånar!

Kram
    Låla

*** gravid ***
  • LoLiNi
    crijo skrev 2009-12-07 10:39:05 följande:
    Caribe: Håller tummarna! Låla67: I vilken vecka är du? Har du många symtom?
    Jag går in i vecka åtta idag! Och har lite olika symptom, men jag blir lätt yr, molvärk ibland (lite mindre senaste dagarna), ådriga bröst och de ömmar även ibland, samt de två senaste illamående och halsbränna! :)

Kram
    Låla
    *** gravid ***
  • LoLiNi

Ja, VUL är på torsdag morgon klockan 10 - börjar bli lite nervös nu!
    Vill gärna att det ska vara två, men "nöjer" mig naturligtvis med en! Fast vid det här laget och efter blödningarna förra och förrförra veckan så är jag inte säker på någonting just nu...

De senaste dagarna har jag inte känt så mycket, varit lätt illamående lite av och till. Triggas lätt av dåliga dofter! Idag när jag var ute på lunchen så höll man på att slamsuga vid ett hus på Hornsgatan - det luktade färskt och ruttet bajs ihopblandat - då var det nära att jag spydde! :)

I början hade jag lättare molvärk hela tiden och som blev starkare framemot kvällen.

Hoppas på två små plommonkärnor, eller krumelurer som vi har kallat dom! ;)

Caribe: håller tummarna för allt vad tygena håller! Säg till när vi kan släppa! ;)

Kramar och styrkepeppning till alla kämpar!
    Låla

*** gravid ***
  • LoLiNi
    loppa69 skrev 2009-12-09 14:02:22 följande:
    Det var negativt för mig...
    Vad tråkigt, Loppa! Har du nåt nytt försök i pajpen, eller?

Stödkramar
    Låla
    *** gravid ***
  • LoLiNi

Problemet för loppa är nog att Dr. Söritsa rekommenderar att man slutar medicineringen om hcg är lägre än 15 på första testdagen och om det är mellan 15 & 40 testa igen efter ett par dagar.

loppa, känner du dig gravid? Vet att det är en svår fråga att svara på om man inte varit gravid förr, men låt dina instinkter tala, inte hoppet. Så vet du om du ska fortsätta med medicinen och testa igen om några dagar. Du behöver inte ens berätta för Dr. Söritsa att du inte slutat medicinera...

Lycka till vännen!
    Kram/Låla

*** gravid ***
  • LoLiNi
    Nidra skrev 2009-12-09 19:22:17 följande:
    Carmencita: Jag jobbar som syrra och dessa prover är helt vanliga blödningsprover, inget konstigt (förutom "lupus antikoagulation", det har jag aldrig hört talas om). INR och protrombin komplex (PK) är samma prov. Det borde inte vara något problem att ta dessa prover, det kan göras var som helst. Frågan är varför du ska ta dessa? Loppa: Beklagar! Usch, vad tråkigt! Har ni något i frysen? Mvh Jennie
    Lupus är väl en autoimmun sjukdom...
    *** gravid ***
  • LoLiNi

Det är tomt därinne…

Chockad… tom…

Tagit nytt hcg för att bekräfta.

• LoLiNi

crijo: spottings i anslutning till vaggisarna kan bero på att du råkar rispa dig själv vid insättning, slemhinnorna är superkänsliga!
    Jag bytte och började ta mina vaggisar analt istället, blev mindre kladdigt och upptas visst minst lika bra, om inte bättre.
    Hoppas att du lyckas - det räcker med dåliga nyheter nu!

Hör du det, Caribe! Säg åt dina pyren att det är bäst de håller sig kvar! ;)

Kram
    Låla

• LoLiNi

Tack för omtanken, tjejer!

Fick äntligen svar från läkaren i Estland och han verkar tycka att det är lika bra att börja om med ET och ny/samma donator för att vi bara har två frysisar…
    Det är ganska stor risk att ett eller båda inte klarar upptining. Och i den meningen är jag böjd att hålla med honom, men å andra sidan är det dubbla pengarna mot FET med frysisar…
    Känner mig väldigt kluven.

Doktorn tror att det tidigast kan bli frågan om februari för ett nytt försök ET eller FET.

Har slutat med medicinerna nu och undrar lite vad man kan förvänta sig händer nu med blödningar och sånt.

Försöker låta bli att tänka på det som inte blev eftersom det gör mig så besviken och i förlängningen börjar tårarna att rulla. Törs inte analysera saken mer, för jag orkar inte gråta mer. Försöker trycka undan det. Åtminstone tills sambon kommer tillbaka igen.
    Jag tvingade iväg honom på sitt skidläger för han behövde något annat att tänka på. Tror att han bearbetar sorgen genom hårt kroppsarbete bättre. Önskar att jag funkade likadant…

Han är himlans underbar och kom på precis hur han skulle ge mig något annat att tänka på och det var att mer eller mindre bestämma att vi gifter oss till våren i en söt kyrka nära där vi bor. Vi lutade nämligen mer åt att gifta oss borgerligt hastigt o lustigt, men vi är ju RÄTT så det hela ska också göras RÄTT! Så jag fick genast annat att fundera på och planera lite löst för.

Det här blev långt och en hel del OT - men jag tror nog att ni förstår och ursäktar.

Kram
    Låla

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa