• LoLiNi

Vi som gör äggdonation ute i Europa

Wow - vilken fart det blev på listan... ;)

Kramar och pepp till alla som behöver!

//Låla

*** ruvare med hopp ***
  • LoLiNi

Grattis ZXZX till ruvarstatus! Ska köra samma ramsa för dig som för kramiiis! {#lang_emotions_smile}

*väx o fäst, väx o fäst, väx o fäst*

Märkte inte ens att "FÅTT BARN" försvann förrän du sa det! Håller med att det ger jättemycket hopp!

*** ruvare med hopp ***
  • LoLiNi
    kramiiis skrev 2009-11-13 09:25:55 följande:
    låla: jag hoppas trombyl ska räcka för dig, annars kanske en diskussion om fragmin till nästa försök (som inte ska behövas!!! har ju redan bestämt att det lyckas för dig nu!) kan vara en idé! skönt att man kan vara lite lugnande även om jag kände när jag postade att det inte var till ngn hjälp direkt. Men var svårt att ta bort ngt jag redan postat hjärtnos! du är så söt! Läser besvärjelser över dina små pyren oxå Heja oss! usch känner mig riktigt nere idag. Sambon är påväg in i väggen. Vilket jag iofs förstått länge, men igår när han ringde från jobbet och grät (har aldrig hört honom gråta nånsin på 9,5 år) så kändes det solklart. Han har jobbat nästan alla helger och sena kväller senaste månaderna 80-90h veckor som regel. Klart det inte funkar... vilket leder till bråk och rejäla humörsvängningar, undrar ibland om det är han som tar alla hormoner och ruvar. Så igår orkade jag inte längre och bara grät för mig själv. Orkar inte ha det såhär under ruvning. Jag är redan själv skör, sjukskriven för depression sen dryga 2,5 år tillbax och försöker ta mig tillbax till 100% på jobbet. Vet inte vart jag ska ta vägen, jag vill bara bort, bort från vardagen. förlåt lite OT, var tvungen att skriva till någon som kanske orkar lyssna. rödluvan: hur har det gått för dig?? gjorde inte du nytt vul denna veckan? har tänkt på dig! kramar kram på er alla!
    Gulle! :) - Trevlig helg!

*** väx o fäst alla ruvarembryos, väx o fäst alla ruvarembryos, väx o fäst alla ruvarembryo ***
    *** ruvare med hopp ***
  • LoLiNi
    isisisis skrev 2009-11-13 08:52:45 följande:
    Om jag inte hade fått mina Fragminsprutor som jag tar själv varje dag,hade jag inte varit gravid idag
    Jag ska fråga henne om det när hon kommer tillbaka i tjänst igen!
    Tack för att du är så snäll mot mig! :)

kram
    Låla
    *** ruvare med hopp ***
  • LoLiNi
    Bette skrev 2009-11-13 15:47:41 följande:
    Vännen, det låter som ni behöver semester tillsammans. Du ska ju ruva lugnt nu, inte stressa upp dig eller så. Vad jobbar han med? Det låter som  han behöver ta det lite lugnare. Försök ta hand om er nu. Det ska ju bli plus har jag ju sagt. Själv var jag och kollade blodtrycket en extra vända idag och CTG kurva, hade lite högt blodtryck och +1 i äggvita igår, men urinprovet var bra idag. Ska ta blodtryck och lite blodprover på måndag. Bette
    Tack, Bette! ;)
    Här ruvas så lugnt det bara går! Måste jobba - har ingen semester kvar att ta ut! Den gick åt förra veckan när vi gjorde ET! Har gått o blivit världens mes o har, som min IVF-väninna säger, börjat att känna efter innåt i högre grad! ;)

Hoppas allt går bra när det är dags för dig! Det är jag iofs övertygad om att det gör!
    Sen finns det ju små bekvämlighetsprylar som kanske inte blir som man tänkt sig! :)

Kram/Låla "Lussebulle"

(fler kuliga symptom: bölar o blir rörd av absolut pyttesmå orsaker, pinknödigare än vanligt, hungrig/mätt snabbare...)
    *** ruvare med hopp ***
  • LoLiNi

@Bette:
    Såg sedan att du menade kramiiis! ;)
    Har varit lite självupptagen idag, kanske... :)

Ska ta blodprov på måndag och om det är mellan 15 o 40, igen på onsdag.
    Är det något man ska tänka på innan man går till labbet? Fastande, ha ätit, varit vaken mer än en timme…?

Hade lite rosa på toapapperet för en stund sen o har haft lite kraftigare "mensvärk" än förut - idag är det rd8...

*Stackars kramiiis och sambo! Hoppas ni kryar er!*

Godnatt alla! Ta hand om varandra!

*** ruvare ***
  • LoLiNi

En liten fråga - hur fort brukar man få reda på hcg-blodproven?
    Jag har fått en remiss av min svenska läkare - meddelar labbet läkaren då, och läkaren i sin tur mig?
    Vill bara veta hur mycket förströelse jag ska hitta på imorgon i vänta på svar...

Kram o peppning till alla som behöver
    Låla

*** ruvare med hopp ***
  • LoLiNi

Tack Bette o Rödluvan! När jag tittar lite närmare på remisserna så står det faktiskt "AKUT" och dr:ns faxnummer överst på båda! Kanske får jag veta imorgon redan eller på tisdag iaf... ska ju ta ett nytt prov om det är mellan 15-40 och det blir ju svårt att hinna om man måste vänta 2 dgr...

//Låla

*** ruvare med hopp ***
  • LoLiNi
    Bette skrev 2009-11-15 21:24:20 följande:
    Om doktorn har akutmärkt remissen så borde du ha svaret samma dag eller åtminstone dagen efter. Bette
    Åh, vad skönt! Tack igen, Bette!

//Låla
    *** testdag idag ***
  • LoLiNi
    kramiiis skrev 2009-11-16 10:00:56 följande:
    geten: hej gumman! jodå de tankarna att sambon ska lämna mig kommer då och då. vi var ju påväg att separera i somras främst pga barnlösheten... och min sambo har heller aldrig sagt att vi är viktigast... så vi får väl se helt enkelt. I fredags när hans humör var rätt dåligt så sa han "om inte detta försök funkar blir det inga fler och då måste jag tänka på mig själv istället". happ... jag kommer nog få kämpa vidare själv vill säga. Men jag hoppas ju innerst inne att det ska gå nu även om tron är noll. kramar
    Usch - det var inte snällt att säga så - inte ens för att lätta på sitt eget tryck!
    Jag har turen att ha en sambo som säger att vi tillsammans bestämmer när vi fått nog (detta är första ÄD) och att det är han o jag oavsett vad som händer. Konstigt nog så tror jag honom.
    Jag har insett att jag faktiskt är åtråvärd i alla avseenden utom att jag är för gammal för egna barn... den biten kan vi ju förhoppningsfullt korrigera med ÄD! {#lang_emotions_laughing}
    På bara tre-fyra år har jag gått från djupaste, mörkaste depression till frisk och med gott självförtroende!
    Har lärt mig att bara jag kan hjälpa mig! Med lite hjälp av en terapeut som pekade mig i rätt riktning. Ingen annan kan laga mig än jag själv. En terapeut kan bara hålla en på rätt spår, allt arbete måste man göra själv.

Lycka till och jag hoppas att din man inser att han bränner sitt ljus i båda ändarna. Det är dags för honom att ta tag i sina problem innan han kraschar helt. Det är lättare att bromsa lite i taget medan man fortfarande har lite kontroll än att spinna helt ur kontroll.
    Lätt för mig att säga här på andra sidan tangentbordet - men du kan inte vara ansvarig för hans mentala hälsa! Det kan bara han vara!

Lycka till och jättemånga varma kramar,
    Låla
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa